اپل برترین سازنده گوشی های هوشمند دنیا معرفی شد

عصر کالا- بررسی های موسسه تحقیقاتی آی دی سی نشان می دهد اپل موفق شده جایگاه قبلی خود را از سامسونگ پس بگیرد و در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ برترین عرضه کننده گوشی هوشمند دنیا شود.

اپل برترین سازنده گوشی های هوشمند دنیا معرفی شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، سامسونگ در سه ماهه سوم سال 2017 توانسته بود اپل را پشت سر بگذارد. اما این برتری بیشتر از سه ماه دوام پیدا نکرد و اپل مجددا به صدر جدول برترین تولیدکنندگان گوشی های هوشمند در جهان راه پیدا کرد.

    بر اساس آمار منتشر شده توسط آی دی سی، شرکت های سازنده تلفن همراه در سه ماهه چهارم سال 2017 در مجموع 430.7 میلیون گوشی هوشمند به بازارهای جهانی عرضه کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 6.3 درصد کاهش نشان می دهد.

    بعد از اپل و سامسونگ، سه شرکت چینی هواووی، شیوآمی و اوپو رتبه های سوم تا پنجم را در اختیار دارند. در این میان تنها شیوآمی توانسته تعداد گوشی های عرضه شده خود به بازار را افزایش دهد.

    بر همین اساس اپل با عرضه 77.3 میلیون گوشی 19.2 درصد از بازار و سامسونگ با عرضه 18.4 میلیون واحد گوشی 18.4 درصد از بازار را در اختیار داشته است. سهم سه شرکت دیگر نیز به ترتیب 10.2، 7 و 6.8 درصد بوده است. بقیه شرکت های سازنده گوشی هم در مجموع 38.6 درصد از بازار که معادل 151.3 میلیون گوشی است را از آن خود کرده اند.

    البته باید توجه داشت که در کل سال 2017 سامسونگ با فروش 317.3 میلیون واحد گوشی و کسب سهم 21.6 درصدی از بازار تلفن همراه جهان رتبه اول را به خود اختصاص داد و اپل، هواووی، اوپو و شیوآمی به ترتیب 14.7، 10.4، 7.6 و 6.3 درصد از این بازار را از آن خود کردند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر