هواوی، خودش از مشتریان اپل است!

عصر کالا- به نظر می‌رسد که منگ وانگژو، مدیر ارشد مالی هواوی که چندی پیش به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا در کانادا دستگیر شد، نیز از محصولات اپل استفاده می‌کرده است.

هواوی، خودش از مشتریان اپل است!
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، بعد از بالا گرفتن تب و تاب تنش‌های سیاسی و تجاری میان چین و آمریکا و تلاش مقامات دولتی ایالات متحده برای تخریب چهره هواوی به عنوان غول تکنولوژی چینی که دومین تولیدکننده موبایل و یکی از بزرگترین اپراتورهای مخابراتی فعال در جهان نیز محسوب می‌شود، موضوع دستگیری و بازداشت مدیر ارشد مالی هواوی در کانادا به اتهام تلاش و همکاری در دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه کشورهایی نظیر ایران، آتش این مشکلات را شعله‌ورتر کرد؛ به گونه‌ای که شرکت هواوی در کنار بسیاری دیگر از غول‌های تکنولوژی چینی در یک اقدام تلافی‌جویانه تصمیم گرفتند با مقابله با شرکت آمریکایی اپل و تحریم محصولات آن، انتقام خود را از دولت آمریکا بگیرند و بدین ترتیب ضربه مهلکی به آن وارد کنند.

    حالا جدیدترین اخبار و گزارش‌های منتشر شده در the verge نشان می‌دهد که منگ وانگژو، مدیر ارشد مالی شرکت چینی هواوی که چند ماه پیش به اتهام نقض و دور زدن تحریم‌های دولت آمریکا علیه برخی از کشورها نظیر ایران توسط پلیس کانادا در این کشور دستگیر و بازداشت شد، خود نیز به جای استفاده از محصولات هواوی، یک آیفون 7 پلاس، مک‌بوک 12 اینچی و یک آی‌پد پرو را خریداری و با خود حمل می کرده است.

    انتشار این خبر بدون شک برای شرکت هواوی و مقامات بلندپایه آن موجب شرمساری بوده و خیل عظیمی از کاربران و منتقدان نیز از این حرکت به شدت انتقاد کرده و این را خود دلیلی واضح بر ضعف امنیت سایبری محصولات هواوی و همکاری این شرکت با دولت چین برای دسترسی و جاسوسی از اطلاعات شخصی کاربران دانسته‌اند.

    البته این نخستین باری نیست که چنین اخباری از سوی هواوی منتشر می‌شود بلکه چندی پیش بود که یکی از مقامات هواوی توییتی را در شبکه اجتماعی توئیتر منتشر کرده بود که بالای آن علامت ارسال از طریق آیفون ظاهر و پدیدار شده بود و همین مساله سر و صدا و جنجال‌های فراوانی را در شبکه‌های اجتماعی علیه این شرکت چینی به راه انداخت.

    ماجرا از اوایل سال جاری میلادی آغاز شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که گوشی‌های هوشمند ساخت شرکت‌های چینی نظیر هواوی و زدتی‌ای از شهروندان و مقامات آمریکایی جاسوسی می‌کنند و اطلاعات شخصی و محرمانه بسیاری را تحویل دولت چین می‌دهد تا علیه ایالات متحده از آن‌ها استفاده کند.

    با این‌که دولت چین و شرکت‌های هواوی و زدتی‌ای همگی این اتهامات را بارها رد و تکذیب کرده‌اند، اما به نظر می‌رسد که آمریکایی‌ها به تلاش برای جلوگیری از فعالیت آن‌ها و قطع همکاری سایر کشورها ادامه می‌دهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر