در سه ماهه دوم ۲۰۲۰؛

هواوی بزرگترین فروشنده موبایل جهان شد

عصر کالا- طبق گزارشی جدید در سه ماهه دوم ۲۰۲۰ آمار فروش موبایل های هواوی از سامسونگ بیشتر و اکنون هواوی بزرگترین فروشنده موبایل در جهان است.

هواوی بزرگترین فروشنده موبایل جهان شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، یک شرکت تحقیقاتی در حوزه فناوری ادعا می‌کند هواوی از سامسونگ سبقت گفته و بزرگترین فروشند موبایل در جهان است.

    این در حالی است که طی بازه شیوع ویروس کرونا بازار موبایل‌های هواوی در چین رونق گرفته است. تحلیلگران شرکت کانالیس (Canalys) در گزارش خود اشاره کرده‌اند که هواوی در سه ماهه دوم 2020 میلادی 55.8 میلیون دستگاه بارگیری کرده است.

    این رقم 5 درصد کمتر از آمار بارگیری موبایل‌های هواوی در همین بازه زمانی از سال گذشته است. اما میزان کاهش آمار بارگیری موبایل در هواوی کمتر از سامسونگ است. میزان بارگیری موبایل‌های سامسونگ در سه ماهه دوم 2020 میلادی 53.7 میلیون دستگاه بود که نسبت به سال قبل 30 درصد کاهش یافته است.

    طبق گزارش این شرکت تحقیقاتی، هرچند هواوی همچنان با تحریم‌های بین‌المللی آمریکا روبرو است، اما گستره آن بر بازار داخلی چین بیشتر شده است. طبق تخمین کانالیس بارگیری موبایل‌های این شرکت در چین و در بازه آوریل-ژوئن 2020 میلادی 8 درصد رشد کرده است. در حال حاضر 70 درصد آمار فروش موبایل‌های هواوی به چین مربوط است.

    بن سانتون تحلیلگر ارشد این شرکت می‌گوید: دلیل اصلی این امر شیوع ویروس کرونا است. هواوی از وضعیت بهبود اقتصاد چین بهره گرفته تا کسب و کار موبایل خود را رونق بخشد.

    به گفته سانتون سهم سامسونگ از بازار موبایل چین اندک است و بخش اعظم محصولات آن در آمریکا، اروپا، برزیل و هند فروخته می‌شود و این کشورها همچنان تحت تاثیر همه‌گیری کووید 19 و قرنطینه هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر