معرفی گوشی‌های nova ۶ و Huawei nova ۶ ۵G؛ دو محصول پرچمدار برای آینده

عصر کالا- هوآوی در ابتدای ماه جاری میلادی گوشی‌های سری جدید و پرچم‌دار Huawei nova ۶ را معرفی کرد که می‌توان آنها را کامل‌ترین محصولات عرضه شده برای این سری دانست

معرفی گوشی‌های nova ۶ و Huawei nova ۶ ۵G؛ دو محصول پرچمدار برای آینده
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از اقتصادآنلاین، Nova از نظر کیفی و اقتصادی جزء ممتازترین سری گوشی‌های هوآوی محسوب می‌شود. اگر به دنبال محصولاتی هستید که در تمام بخش‌هایش از خصوصیات مناسبی بهره ببرد و قیمت اقتصادی نیز داشته باشد، انتخاب محصولات سری nova پیشنهاد خوبی است.

    nova6-5g-1

    شرکت هوآوی به تازگی گوشی‌های Huawei nova 6 را معرفی کرده است و برای اولین بار در گوشی‌های این سری، قابلیت استفاده از شبکه‌های مخابراتی 5G وجود دارد. البته نسخه 4G این گوشی که برای بازارهای جهانی عرضه شده، شباهت بسیار زیادی به مدل 5G دارد.

    Huawei nova 6 5G

    این گوشی که ظاهری بسیار جذاب و رنگ‌های بدنه متنوعی مانند مشکی، آبی، قرمز و رنگ ویژه ساحلی دارد، با ساختاری براق و شیشه‌ای طراحی شده و به کاربر حس یک محصول باکیفیت و رده بالا را القا می‌کند.

    در جلوی دستگاه،  از یک نمایشگر AMOLED با رزولوشن FullHD+ و اندازه 6.57 اینچی استفاده شده که نکته ویژه آن حفره کپسولی شکل در قسمت بالا و سمت چپ گوشی است. این حفره محل قرارگیری دوربین سلفی دوگانه گوشی، متشکل از یک دوربین باکیفیت 32 مگاپیکسلی و یک دوربین فوق عریض (Ultrawide) با میدان دید 105 درجه‌ای است و به کاربر کمک می‌کند تا هنگام عکاسی سلفی، زاویه دید گسترده‌تری داشته باشد و فضای بیشتری را در یک کادر جای دهد.

    nova6-5g-2

    هوآوی در پشت دستگاه دوربین را به صورت سه‌گانه ساخته که می‌تواند پاسخگوی نیاز کاربران با سلیقه‌های متفاوت در عکاسی باشد. این مجموعه از دوربین‌ها، متشکل از یک سنسور اصلی 40 مگاپیکسلی در کنار دو سنسور 8 مگاپیکسلی، یکی از نوع تله‌فوتو با قابلیت افزودن زوم اپتیکال سه برابری و مجهز به لرزشگیر اپتیکال و دیگری از نوع فوق‌عریض (Ultrawide) است.

    نکته جالب در مورد این دوربین مجهز شدن به فوکوس خودکار در هر دو حالت استفاده از سنسور اصلی و سنسور تله‌فوتو است. همچنین استفاده از لرزش‌گیر الکترونیکی یا همان Gyro-EIS به کاربر کمک می‌کند هنگام عکاسی و فیلمبرداری از سوژه‌های متحرک، میزان لرزش‌ را به حداقل برساند و بالاترین کیفیت را دریافت کند.

    این گوشی به قابلیت استفاده از شبکه 5G مجهز شده که حاصل استفاده از مودم رده بالای هوآوی Balong 5000 در کنار چیپست پردازنده اصلی دستگاه است که به آن قابلیت دانلود تا بیش از 2 گیگابیت بر ثانیه را می‌دهد.

    چیپست این دستگاه نیز تراشه‌های پردازشی ویژه هوآوی در سال 2019 یعنی Kirin 990 است که در کنار ارائه توان پردازشی بسیار بالا، قابلیت‌های ویژه هوش مصنوعی را نیز به همراه دارد.

    این قابلیت‌های ویژه در هر دو بخش رابط کاربری و پردازش عکس، همراه Huawei nova 6 5G خواهد بود. استفاده از دهمین نسخه از سیستم‌عامل اندروید و رابط کاربری EMUI 10 به Huawei nova 6 5G این امکان را می‌دهد تا با شناسایی رفتار کاربر در استفاده از گوشی، به صورت هوشمند رابط کاربری به نحوی تغییر کند که سرعت جابه‌جایی بین منوها و اجرای دستورها، کاهش پیدا نکند.

    هوآوی محصول جدید خود را به یک باتری قدرتمند 4200 میلی‌آمپر ساعتی نیز مجهز کرده است. این باتری با استفاده از فناوری شارژ سریع دستگاه (شارژر قدرتمند 40 واتی) از صفر تا 70 درصد شارژ را تنها در 30 دقیقه انجام خواهد داد.

    سنسور اثر انگشت این دستگاه نیز به جای پشت بدنه که بیشتر کاربران تمایل زیادی به استفاده از آن ندارند، به دکمه Power دستگاه در سمت راست بدنه منتقل شده تا به ارگونومی بیشتر آن منجر شود.

    Huawei nova 6

    نسخه ساده‌تر گوشی Huawei nova 6 نیز توسط این شرکت عرضه شده تا کاربرانی که در کشورهایی بدون پوشش شبکه 5G زندگی می‌کنند، بتوانند برای خرید گوشی هزینه کمتری پرداخت کنند.

    nova6-5g-3

    تفاوت این نسخه با نسخه اصلی در طراحی بدنه در برخی رنگ‌ها و البته باتری 4100 میلی‌آمپر ساعتی است. البته وزن گوشی نیز به 197 گرم کاهش یافته (در برابر 212 گرم در نسخه 5G) که باعث شده ابعاد دستگاه جمع و جور  و ضخامت بدنه کمتر شود.

    عرضه گوشی‌های سری Huawei nova 6 را می‌توان هنر هوآوی در ساخت گوشی‌های پرچمدار با قیمت مناسب دانست. این شرکت با اضافه کردن قابلیت 5G تلاش کرده تا بهترین ویژگی‌های خود را در حالت تعدیل‌شده در یک گوشی زیبا و پرچمدار جای دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر