چراغ سبز آلمان به هواوی برای توسعه ۵G

عصر کالا- آلمان اعلام کرده است که هواوی اجازه فعالیت مخابراتی و اینترنتی در زیرساخت‌های شبکه نسل پنجم اینترنت ۵G را دارد.

چراغ سبز آلمان به هواوی برای توسعه ۵G
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از ایسنا، هواوی که بزرگترین تولیدکننده و توسعه دهنده تجهیزات مخابراتی و دومین سازنده و عرضه‌کننده موبایل در جهان محسوب می‌شود، در طول یک سال اخیر از سوی دولت ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و بسیاری از کشورهای هم پیمانش به شدت تحت فشارهای سیاسی و تجاری قرار گرفته است و بسیاری از این کشورها اعم از آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزلند، ژاپن و برخی از کشورهای اروپایی از جمله آلمان استفاده از محصولات هواوی و نصب تجهیزات مخابراتی و فعالیت این شرکت چینی را تحت تأثیر اتهامات جاسوسی برای دولت چین و نقض حریم خصوصی کاربران، ممنوع اعلام کرده بودند.

    در ماه‌های گذشته، اخبار و گزارش های منتشر شده نشان می‌دهد که دولت آلمان نیز همچون بسیاری دیگر از کشورهای دیگر، در حال بررسی فعالیت‌های مخابراتی شرکت چینی هواوی و میزان امنیت سایبری محصولات و تجهیزات آن است تا در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، فعالیت این کمپانی چینی را برای همیشه در آلمان متوقف و ممنوع اعلام کند و یا در صورت لزوم، برای آن محدودیت و شروطی را قائل شود.

    بر اساس گزارش وب سایت phonearena، بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران بر این باور بودند که دولت‌های مختلف در صورت تحریم و ممنوعیت فعالیت هواوی برای توسعه شبکه 5G، برای همیشه از قافله برقراری نسل پنجم اینترنت عقب خواهند افتاد چراکه در حال حاضر تنها اپراتور مخابراتی که در این راستا گام های بزرگی برداشته و فعالیت های گسترده‌ای نیز در کشورهای مختلف جهان دارد، شرکت چینی هواوی است.

    اما حالا به نظر می‌رسد که دولت آلمان بعد از حدود یک سال بررسی و تحقیقات فراوان، تصمیم گرفته است که به هواوی برای توسعه و زیرساخت های لازم برای شبکه نسل پنجم اینترنت 5G مجوزهای لازم را صادر خواهد کرد.

    ماجرا از اوایل سال 2018 میلادی آغاز شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که گوشی‌های هوشمند ساخت شرکت‌های چینی نظیر هواوی و زدتی‌ای از شهروندان و مقامات آمریکایی جاسوسی می‌کنند و اطلاعات شخصی و محرمانه بسیاری را تحویل دولت چین می‌دهد تا علیه ایالات متحده از آن‌ها استفاده کند.

    بعد از آن بسیاری از کشورها نظیر آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزلند، ژاپن و برخی از کشورهای اروپایی نیز بسیاری از فعالیت‌های این شرکت را محدود کرده و یا فروش گوشی‌های هوشمند و نصب تجهیزات مخابراتی توسط هواوی را نیز تحت تأثیر همین نگرانی‌های امنیتی ممنوع اعلام کرده‌اند.

    با توجه به افزایش روزافزون محبوبیت فناوری‌های نوین و گسترش تلاش و فعالیت شرکت‌های مختلف تکنولوژی و اپراتورهای بین‌المللی برای برقراری و توسعه زیرساخت‌های لازم برای فناوری نسل پنجم اینترنت 5G، می‌توان گفت که یک ماراتن و رقابت تنگاتنگ میان این غول‌های تکنولوژی درگرفته است و هر یک از آن‌ها در تلاشند نخستین اپراتور و شرکت مخابراتی باشند که امکان دسترسی و بهره‌برداری از جدیدترین نسل اینترنت را در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند.

    نسل پنجم شبکه تلفن همراه 5G، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر