«هواوی» همچنان پیشرو در توسعه تجهیزات مخابراتی جهان

عصر کالا- بررسی ها نشان می دهد به رغم مخالفت های برخی از کشورهای جهان از جمله امریکا با فعالیت شرکت های مخابراتی چینی مانند «هواوی» و «زد تی یی»، این شرکت ها هنوز در بسیاری از نقاط دنیا پیشتاز هستند.

«هواوی» همچنان پیشرو در توسعه تجهیزات مخابراتی جهان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایرنا، شرکت هوآوی که بزرگترین عرضه کننده تجهیزات مخابراتی جهان محسوب می شود، توانسته است با وجود مخالفت های آمریکا، استرالیا و نیوزیلند، با پرتغال به توافق برسد و عرضه کننده تجهیزات این کشور باشد.
    افزون بر این شرکت مذکور چینی موفق شده است به توافقی با شرکت آتلیس پرتغال توافق کند که برای سال 2019 میلادی به توسعه شبکه سریع اینترنتی نسل پنجم آن کشور کمک کرده و نرم افزارها و تجهیزات لازم را در اختیار پرتغال قرار دهد.
    بر اساس بیانیه شرکت 'هوآوی' این شرکت تا کنون 22 قرارداد شامل 14 قرارداد با کشورهای اروپایی، 5 قرارداد با کشورهای خاورمیانه و سه قرارداد با کشورهای آسیایی امضا کرده است با این حساب این شرکت چینی از شرکت های 'نوکیا' و 'اریکسون' پیشی گرفته و بزرگترین تامین کننده فناوری های مخابراتی نسل جدید در دنیا است.
    با وجود همه مخالفت های آمریکا اعلام شد این شرکت چینی توانسته است با سرویس امنیتی بریتانیا به توافق برسد که نگرانی های امنیتی آن کشور را در مورد تجهیزات مخابراتی برطرف کند.
    شرکت 'زد تی یی' البته وضعیتی نسبتا نامناساب تر دارد و پس از آنکه در سال 2017 میلادی از سوی آمریکا جریمه شد مجبور شد برخی از مراکز عرضه تجهیزات خود را متوقف کند.
    البته شرکت های 'زد تی یی' و 'هواوی' چین با مشکلات دست و پنجه نرم می کنند و در تازه ترین مورد روز دوشنبه این هفته دولت ژاپن اعلام کرد تصمیم گرفته است شرکت های ذی ربط چین را از برنامه توسعه فناوری مخابراتی پرسرعت نسل پنجم کنار بگذارد.
    دستگاه های امنیتی، وزارتخانه های ذی ربط در ژاپن و همچنین نهادهای فعال در عرصه سایبری در این کشور اعلام کرده اند این شرکت ها دیگر فعالیتی در این بخش در ژاپن نخواهند داشت.
    این اقدام پس از آن صورت می گیرد که کشورهای آمریکا، استرالیا و نیوزیلند تدابیر مشابهی در نظر گرفتند و اعلام کردند مشارکت شرکت های مخابراتی چین در طرح فناوری مخابراتی پرسرعت برای امنیت آنها خطرناک است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر