همکاری مشترک مرسدس بنز و هواوی

عصر کالا- دنیای خودرو هر روز دستخوش تغییرات جدید در راستای همگام شدن با دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات می شود. شرکت های پیشگام در حوزه تولید خودروهای پیشرفته در دنیا تلاش می کنند از آخرین پیشرفت های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در محصولات خود بهره ببرند و توانمندی های جدیدی به خودروهای خود اضافه کنند.

همکاری مشترک مرسدس بنز و هواوی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از زوم تک، هم اکنون خودروهای پیشگام دنیا از چیپ های الکترونیکی مختلفی برای اهداف مختلف بهره می گیرند به همین دلیل امروزه دنیای الکترونیک به خصوص در حوزه تولید چیپ های مختلف کاملاً با دنیای خودرو درآمیخته است.
    شرکت هوآوی که یکی از رهبران حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات دنیا محسوب می شود، فعالیت های متنوعی در این حوزه دارد از جمله تولید چیپ های مختلف با اهداف کاربردی متفاوت. مثلاً این شرکت پردازنده های معروف Kirin که در محصولاتش مانند گوشی های هوشمند و تبلت مورد استفاده قرار می گیرند را خودش تولید می کند. شرکت HiSilicon که یکی از زیر مجموعه های شرکت معظم هوآوی است فعالیت های مربوط به طراحی و تولید چیپ های مختلف را دردستور کار خود دارد و چیپ های معروف Kirin جزو دستاورد های این شرکت بوده است.
    با توجه به موفقیت های هواوی در حوزه تولید چیپ، شرکت های صاحب نامی در دنیا در این حوزه با هوآوی همکاری می کنند که یکی از این شرکت ها، کمپانی معظم مرسدس بنز می باشد. شرکت بنز طی قراردادی چند ساله هم اکنون در حوزه تولید چیپ های مورد نیاز برای خودروی مرسدس بنز به خصوص در حوزه تولید چیپ های ارتباطی با هوآوی همکاری نزدیکی دارد.
    این اولین بار نیست که هواوی با یک شرکت خودروساز چنین همکاری را آغاز می کند. چراکه مثلاً هوآوی با شرکت آئودی هم از این قبیل همکاری های تکنولوژیک داشته و ماژول 4G LTE خودروهای این شرکت را نیز تولید کرده است.
    هواوی و HiSilicon در این همکاری ها با شرکت های آئودی و مرسدس بنز که بسیار به کیفیت محصولات خود اهمیت می دهند، به جهانیان سطح پیشرفت کیفیت، نوآوری و فناوری تجهیزات خود را نشان داده اند.
    انتظار می رود چیپ Kirin 970 که برای اولین بار از NPU برای پردازش مرتبط با هوش مصنوعی در خود بهره می برد در تلفن همراه Mate 10 جلوه دیگری از نوآوری های هوآوی در تولید چیپ را به رخ رقبای خود در این حوزه بکشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر