یکی دیگر از بزرگترین مشتریان هواوی جا زد

عصر کالا- یکی از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی ژاپن به تازگی اعلام کرده که توسعه زیرساخت‌های شبکه نسل پنجم اینترنت را از هواوی خواهد گرفت.

یکی دیگر از بزرگترین مشتریان هواوی جا زد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایسنا،  سافت بانک به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ژاپنی فعال در حوزه مخابرات، ارتباطات و فناوری در تازه‌ترین اقدام علیه هواوی اعلام کرده است که قصد دارد توسعه زیرساخت‌های لازم برای توسعه شبکه نسل پنجم اینترنت همراه 5 جی را از دست این تکنولوژی چینی بگیرد و به دست اپراتورهای مخابراتی دیگری همچون نوکیا و اریکسون بسپارد.

    دولت ترامپ در جدیدترین اقدام خود نزدیک به دو هفته پیش بود که فرصت جدیدی از شرکت‌های ممنوعه برای تجارت با ایالات متحده را اعلام و منتشر کرد که در آن نام شرکت چینی هوآوی به عنوان بزرگترین توسعه دهنده تجهیزات مخابراتی و عرضه‌کننده گوشی‌های هوشمند در جهان نیز به چشم می‌خورد.

    بعد از اعلام اجرای تحریم و محدودیت‌های جدید علیه هواوی بسیاری از شرکت‌های بزرگ تکنولوژی گوگل، مایکروسافت، اینتل، کوالکام و برودکام نیز به پیروی از دولت آمریکا از قطع همکاری با این شرکت چینی خبر دادند.

    حالا تازه‌ترین اخبار منتشر شده در فایننشال تایمز حاکی از آن است که ژاپن نیز که تاکنون هواوی را به عنوان یکی از شرکت‌های فعال در توسعه زیرساخت‌های لازم برای شبکه 5 جی در این کشور انتخاب کرده بود، حالا به نظر می‌رسد جایگزینی هواوی با سایر غول‌های تکنولوژی و مخابراتی همچون نوکیا و اریکسون را به ماندن و همکاری با هواوی ترجیح داده است.

    سافت بانک، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ژاپنی فعال در حوزه مخابرات ارتباطات و فناوری است که در جدیدترین بیانیه خود شرکای جدید و استراتژیک خود، یعنی نوکیا و اریکسون، را برای توسعه شبکه 5g در ژاپن معرفی کرده و عنوان کرده که می‌خواهد به ادامه همکاری با هواوی در این حوزه پایان بخشد.

    به عقیده تحلیلگران فعال در حوزه فناوری، هواوی در سال جاری میلادی سال بسیار سخت و دشواری را پیش رو خواهد داشت چراکه بسیاری از مشتریان و شرکای تجاری آن تحت تأثیر تحریم‌های واشنگتن و اعمال محدودیت‌های جدید علیه هواوی، فرار را بر قرار ترجیح داده و به منظور جلوگیری از مواجهه با مشکلات مالی و تجاری، یک به یک به قطع همکاری با آن اقدام خواهند کرد.

    مشکلات و کشمکش‌های دولت آمریکا با هواوی از جنجال‌برانگیزترین و خبرسازترین اتفاقات سال 2018 میلادی بود که به نظر می‌رسد به این زودی تمام نخواهد شد. هواوی که بزرگترین تولیدکننده و توسعه‌دهنده تجهیزات مخابراتی و دومین سازنده و عرضه‌کننده موبایل در جهان محسوب می‌شود، پیش از این نیز در طول یک سال اخیر از سوی دولت ترامپ تحت فشارهای سیاسی و تجاری زیادی قرار گرفته بود و نگرانی‌های امنیتی خود را به سایر کشورهای هم پیمان آمریکا نظیر استرالیا، نیوزلند، کانادا، ژاپن و بریتانیا منتقل کرده بود تا آنها نیز به همکاری با این شرکت چینی خاتمه بخشند تا بدین ترتیب بتواند در ادامه جنگ تجاری با چین، ضربه مهلکی بر اقتصاد این کشور پهناور وارد کند و به عقیده بسیاری از تحلیلگران، جلوی رشد سرسام‌آور و شکوفایی سریع اقتصادی غول‌های تکنولوژی چینی را بگیرد.

    بدون شک محدودیت‌های جدیدی که آمریکا برای هواوی وضع و اعمال کرده است، تأثیرات منفی و تبعات گسترده‌ای را در پی خواهد داشت و این بدان معناست که دیگر قادر نخواهد بود هرگونه سرویس اختصاصی ارائه شده توسط گوگل را استفاده کند و استفاده از سیستم عامل اندروید توسط هواوی تنها محدود به لایسنس‌های متن باز و AOSP خواهد بود. بعد از آن شرکت‌های بزرگی همچون گوگل، مایکروسافت، کوالکام، اینتل، برودکام، پاناسونیک در کنار بسیاری از اپراتورهای مخابراتی فعال در کشورهای جهان اعلام کردند که به قطع همکاری با هواوی خواهند پرداخت تا شامل جریمه‌های سنگین واشنگتن نشوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر