فناوری هواوی جلوی رانندگی افراد خشمگین را می گیرد

عصر کالا- هواوی فناوری تازه ای موسوم به آشکارکننده خشم در جاده ابداع کرده که با استفاده از دوربین های کنترل گر میزان عصبانیت و نگرانی رانندگان را شناسایی کرده و سرعت خودرو را کم می کند.

فناوری هواوی جلوی رانندگی افراد خشمگین را می گیرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از مهر، فناوری جدید هواوی به گونه ای طراحی شده که در صورت کسب اطمینان از خشمگین بودن راننده، به طور خودکار از سرعت خودرو می کاهد و حتی در صورت لزوم آن را متوقف می کند تا از میزان خشم و عصبانیت راننده کاسته شود.

    انتظار می رود این فناوری جدید در آینده در خودروهای هوشمند مورد استفاده قرار بگیرد. یکی از دوربین های مورد استفاده بدین منظور دوربینی حرارتی است که میزان تغییر در فشار خون افراد را شناسایی می کند. دوربین دیگری در این سیستم وضعیت دست های راننده را با دقت زیر نظر دارد و اگر وی به طور مرتب دست های خود را مشت کند یا بر روی فرمان خودرو فشار دهد، ترمز اتومبیل فعال شده و حرکت را کند یا متوقف می کند.

    همچنین این سیستم در صورت تشخیص عصبانیت و نگرانی راننده، حالت ویبره در فرمان اتومبیل ایجاد می کند تا وی آرامش خود را مجددا به دست آورد. سیستم یادشده برای افزایش دقت مجهز به یک میکروفون هم خواهد بود که گفتار راننده را بررسی می کند و در صورت دادزدن مکرر وی اقدامات لازم را برای کند کردن حرکت انجام می دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر