شرکت میکرون به تحریم کنندگان هواوی پیوست

عصر کالا- شرکت میکرون، یکی از آخرین شرکت های مطرح حوزه فناوری است که به جمع تحریم کنندگان هواوی پیوسته است. این شرکت در حالی همکاری خود را با هواوی قطع می کند که زمزمه های احتمال احیای شرایط برای هواوی به شرط قراداد تجاری بین ایالات متحده و چین مطرح می شود.

شرکت میکرون به تحریم کنندگان هواوی پیوست
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از انتخاب، احتمالا میکرون آخرین شرکتی است که پس از ممنوعیت تجاری ایالات متحده در مورد هواوی وارد عمل می شود.

    اگر میکرون را نمی شناسید، جالب است بدانید که میکرون یک شرکت سازنده نیمه‌رسانای آمریکایی و چندملیتی است، که در زمینه تولید گیرنده تصویر، تراشه ‌های گرافیک سه‌بعدی کامپیوتری و انواع حافظه کامپیوتر، حافظه فلش، درایو حالت جامد و ... فعالیت می کند، اما فعلا مجبور است با غول فناوری چین قطع ارتباط کند تا با خواسته وزارت بازرگانی ایالات متحده هماهنگ باشد.

    در بیانیه ای رسمی، میکرون اعلام کرد که به عنوان یک شرکت متعهد بر قوانین ایالات متحده در حوزه کسب و کار بین المللی، موظف است ارتباطات خود را با هواوی متوقف کند. افزون بر این، میکرون برنامه های خود را با شرکای تجاری خود نیز به اشتراک گذاشته یعنی شرکای میکرون نیز قادر به برقراری ارتباط با هواوی نخواهند بود.

    این فسخ همکاری می تواند به هواوی آسیب های جدی بزند چرا که هواوی حدود 13 درصد از درامد خود را از تراشه هایی کسب می کند که با همکاری میکرون تولید می شوند، گرچه هواوی هنوز هم یک فرصت سوم برای همکاری با تامین کنندگان ثالث دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر