رجیستری سراغ سامسونگ می‌رود یا هوآوی؟

عصر کالا- رییس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی، تصویری و تلفن همراه از توافق وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ورود یکی از برندهای مطرح مانند هوآوی و سامسونگ به فاز سوم طرح رجیستری تلفن همراه که از چهاردهم بهمن‌ماه آغاز می‌شود، خبر داد.

رجیستری سراغ سامسونگ می‌رود یا هوآوی؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، ابراهیم درستی اظهار کرد: براساس توافقات صورت گرفته و اعلام مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، فاز سوم طرح رجیستری از چهاردهم بهمن‌ماه کلیدی می‌خورد تا برندهایی مانند هوآوی و سامسونگ نیز در این طرح قرار بگیرند تا قاچاق اپل که 10 درصد بازار تلفن همراه را به خود اختصاص می‌داد، به سمت برندهای مذکور حرکت نکند.

    وی افزود: هم‌اکنون گفته می‌شود حدود 5000 دستگاه تلفن همراه اپل که براساس توافقات صورت گرفته تا قبل از چهاردهم آذرماه به شبکه متصل شده بودند از دسترس خارج شده‌اند. اما درخواست ما از مسئولان این است که پنجره‌ای برای این تلفن‌های همراه باز کنند که مشکل آنها حل شود و نگرانی در مردم و فروشندگان به وجود نیاید.

    رییس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی، تصویری و تلفن همراه با تاکید بر این‌که توصیه می‌شود همه خریداران و فروشندگان تلفن همراه برای تامین نیاز خود به رسمی بودن و در شبکه بودن آن دقت کنند تا محصول قاچاق خریداری نشود، ادامه داد: فروشنده موبایل قاچاقچی نیست؛ بنابراین باید راهی در چارچوب قانون باز شود تا ضرر نکند و البته قاعده و اصول موجود را از این به بعد محکم‌تر اجرا کنند، چرا که همه فروشندگان هم از این طرح استقبال می‌کنند.

    درستی با بیان این که بالغ بر 2000 میلیارد تومان درآمد بازار موبایل که عمدتا در قاچاق صرف می‌شد به خزانه دولت ریخته می‌شود و به عنوان بازار رسمی مورد عرضه و تقاضا قرار می‌گیرد، گفت: در فاز دوم اجرای این طرح برندهایی مانند بلک بری و موتورولا که حدود یک درصد سهم بازار را دارند به رجیستری وارد شده‌اند، اما سامسونگ، ال جی و هوآوی حدود 75 تا 80 درصد سهم بازار را در اختیار دارند که به فاز دوم وارد نشدند.

    وی تاکید کرد: براساس صحبت‌هایی که با شخص وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات داشتیم قرار شد تا یکی از برندهای پرمصرف هم به فاز سوم وارد شوند، چرا که نباید به قاچاقچی اجازه داد که بازار امنی داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر