نگاه صادراتی دکتر محمد شریعتمداری گره گشای صنعت لوازم خانگی ایران

عصر کالا- رئیس اتحادیه لوازم خانگی در خصوص وزیر صنعت، معدن و تجارت پیشنهادی دولت دوازدهم بیان داشت : دکتر محمد شریعتمداری یکی از وزرای با سابقه کشور است و همواره عملکرد درخشانی در حوزه اجرایی و تجاری داشته اند.

نگاه صادراتی دکتر محمد شریعتمداری گره گشای صنعت لوازم خانگی ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ال کا ایران، رئیس اتحادیه لوازم خانگی در خصوص وزیر صنعت، معدن و تجارت پیشنهادی دولت دوازدهم بیان داشت : دکتر محمد شریعتمداری یکی از وزرای با سابقه کشور است و همواره عملکرد درخشانی در حوزه اجرایی و تجاری داشته اند.

    محمد طحان پور در ادامه گفتگو با خبرنگار «ال کا ایران» افزود : بنده همیشه معتقد بودم که یک تولید کننده خوب، یک فروشنده خوب نیست. به نظر من باید در کشور نهادی باشد که ایرادات تولید را بگوید، موضوعی که با ادغام دو وزارتخانه صنعت و معدن و تجارت کاملا مغفور ماند و بنده همیشه این نقد را داشتم.

    وی ادامه داد : از زحمات جناب مهندس نعمت زاده تشکر می کنیم، همانطور که در روز نخست کار ایشان گفتیم که آقای نعمت زاده برای صنعت ایران نعمت است. اما نگاه مهندس نعمت زاده در طول این 4 سال بیشتر صنعتی بوده و از نگاه تجاری کمی فاصله داشته اند.

    محمد طحان پور بیان داشت : با توجه به شناختی که از دکتر شریعتمداری داریم و تجربه بسیار درخشان ایشان در حوزه تجارت و همچنین نگاه صادراتی ایشان نسبت به تولیدات داخلی انتظار می رود شرایط خوبی برای صنعت کشور فراهم شود.

    رئیس اتحادیه لوازم خانگی با اشاره مجدد به نگاه صادراتی محمد شریعتمداری، افزود : وجود این نگاه صادراتی باعث افزایش واقعی کیفیت خواهد شد. بنده حتی معتقدم که در زمان تصدی گری ایشان، احتمالا چند کارخانه لوازم خانگی به دلیل عدم وجود کیفیت تعطیل خواهند شد. دلیل اصلی این موضوع هم میل مشتریان به خرید کالای با کیفیت است.

    وی ادامه داد : در حال حاضر تولید کننده بیش از نیاز بازار و ظرفیت آن وجود دارد و همین امر باعث شده تا تولیدکنندگان با کیفیت ایرانی نیز به واسطه ی آن عده از تولیدکنندگان بی کیفیت، بد نام شوند.

    رئیس اتحادیه لوازم خانگی در خصوص درخواست صنعت لوازم خانگی ایران از وزیر صنعت بعدی، اعلام داشت : امروز از هر تولیدکننده ای که پرسیده می شود چرا صادرات ندارید؟، موضوع قیمت تمام شده کالا را بیان می کند. ما در کشوری زندگی می کنیم که از نفت، گاز، صنعت پتروشیمی، آلمینیوم، مس و نیروی خلاق بهره می بریم اما قیمت تمام شده کالاهای ما از قیمت محصولاتی نظیر ماشین لباسشویی وارداتی از ترکیه بیشتر است. ترکیه کشوری است که تقریبا هیچکدام از این فاکتورها را ندارد با این حال از تولیدات با کیفیت و قیمت تمام شده مناسبی بهره می برد.

    محمد طحان پور در پایان بیان داشت : صنعت لوازم خانگی ایران با توجه به پتانسیل بسیار بالایی که در آن وجود دارد از جناب دکتر محمد شریعتمداری خواستار است تا با تشکیل کمیسیونی به صورت ویژه به موضوع کاهش هزینه های تولید بپردازد تا انشالله در دوره وزارت ایشان شاهد جهش صادراتی بسیار مناسبی باشیم. البته نباید فراموش کنیم که تولیدکنندگان ما نیز می بایست تولید با کیفیت را سر لوحه کار خود کنند چراکه اگر همکاری تولیدکنندگان در این حوزه وجود نداشته باشد عملا از دست هیچکسی کاری بر نخواهد آمد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر