صادرات ۲۴۶ میلیون دلاری لوازم خانگی ایران

عصر کالا- دبیر کل انجمن لوازم خانگی ایران از رشد ۲۴۶ میلیون دلاری صادرات صنعت لوازم خانگی در کشور خبرداد.

صادرات ۲۴۶ میلیون دلاری لوازم خانگی ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ حبیب الله انصاری در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: سال 86 مجموع صادرات لوازم خانگی کشور اعم از انرژی بر و غیر انرژی بر 90 میلیون دلار بود که خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته این میزان صادرات در سال 95 به 246 میلیون دلار رسید.
    وی همچنین مقصد صادرات لوازم خانگی ایران را کشورهای حوزه خلیج فارس، اروپا و آفریقا اعلام کرد و اظهار داشت: صنعت لوازم خانگی از صنایع درآمدزا در جهان است و با توجه به نیاز عمومی جامعه جهانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
    دبیرکل انجمن لوازم خانگی ایران استراتژی اصلی این انجمن را توسعه بازار داخلی، کاهش واردات و توسعه صادرات برشمرد و گفت: با توجه به رکود حاکم بر بازار توسعه صادرات از برنامه‌های محوری کشور در حوزه مورد نظر است.
    وی در ادامه تولیدات صادرات گرا را راهی بسوی اشتغال افزایی، توسعه صادرات، ارزآوری بالا، پویایی تولید و ... برشمرد و افزود: ظرفیت بالقوه‌ای در صنعت لوازم خانگی کشور نهفته است که باید به نحو احسن از این توان استفاده شود.
    انصاری اضافه کرد: در چند ساله اخیر توجه و سرمایه گذاری خوبی از نظر کمی وکیفی در صنعت لوازم خانگی کشور شده و هم اکنون این صنعت حرف زیادی به لحاظ اقتصادی در جهان دارد.
    وی گفت: برغم حاکمیت سایه شوم رکود بر اقتصاد به ویژه صنعت لوازم خانگی کشور خوشبختانه تولیدکنندگان داخلی از قافله جهانی عقب نمانده و با دریافت آخرین فناوری‌های روز جهان ضمن رشد کمی و کیفی محصولات خود به لحاظ صادراتی نیز در
    بازارهای بین المللی خوش درخشیده اند.
    وی اضافه کرد: بدون شک با برنامه ریزی مناسب و رفع مشکلات بانکی توسعه صادرات این محصولات بیش از گذشته میسر خواهد شد.
    انصاری در ادامه این مصاحبه از جمله دغدغه‌های فعالان صنعت لوازم خانگی را نرخ سنگین تسهیلات بانکی برشمرد و اذعان داشت: در حالی که رقبای ایران در بازار لوازم خانگی محصولات خود را با بهره مندی از تسهیلات ارزان قیمت با سودهای چهار تا پنج درصدی تولید می‌کنند، اما در ایران سود تسهیلات بانکی بین 20 تا 30 درصد است که توان رقابت پذیری تولیدکنندگان را به شدت کاهش داده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر