خبرهای خوب مجلس از اصلاحات قانونی در حمایت از کالای ایرانی

عصر کالا- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از رقم خوردن اتفاقات و اقدامات مثبت در مجلس در زمینه اصلاحیه های قانونی حمایت از تولید و تولیدکنندگان خبر داد.

خبرهای خوب مجلس از اصلاحات قانونی در حمایت از کالای ایرانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایرنا, محمدرضا پورابراهیمی دوشنبه شب در نشست هم اندیشی حمایت از کالای ایرانی افزود: از جمله این اتفاقات مثبت، اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز است که سالهاست به تولید ملی ما صدمه می زند.

    وی به آغاز فرایند بررسی این اصلاح از یک سال و نیم قبل در کمیسیون اقتصادی مجلس اشاره کرد و افزود: در اسفندماه گذشته، تکالیف اصلاح انجام شد و هفته آینده جزء دستورهای اول ما خواهد بود و تصویب آن احتمالا دو هفته طول می کشد.
    پور ابراهیمی افزود: پیش بینی ما این است بخش عمده ای از مشکلات با اصلاح این قانون حل شود.

    **دولت، اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده را ارائه دهد
    وی گفت: همچنین در زمینه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده که مالیات بر مصرف بود و به دلیل عدم اجرای دقیق به مالیات بر ارزش افزوده مبدل شد، به دولت تاکید کردیم اصلاح این قانون به مجلس ارائه شود.
    نماینده مردم کرمان در مجلس ادامه داد: بررسی این قانون تا اواخر خردادماه در کمیسیون اقتصادی تمام می شود و تمام اتاق های اقتصادی را درگیر این اصلاحیه کرده ایم که پیش بنی می شود در نیمه اول امسال عملیاتی شود.

    **میزان مالیات بر عملکرد، کاهش می یابد
    رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: پیش نویس قانون مالیات بر عملکرد نیز آماده شده و توانسته ایم این مالیات را از 25 درصد به 20 درصد کاهش دهیم و امیدواریم قبل از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده این قانون نیز آماده شود.
    وی افزود: سعی می شود این قانون در نیمه دوم امسال در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، عملیاتی شود.
    به گفته پورابراهیمی، دو قانون نیز در زمینه نظام بانکی کشور از جمله اصلاح قانون بانک مرکزی به طور همزمان در کمیسیون اقتصادی در حال بررسی است که نیمه دوم امسال تصویب و عملیاتی خواهد شد.
    اولین نشست هم اندیشی حمایت از کالای ایرانی به منظور حمایت از تولید ملی و کالاهای ساخت داخل کشور با حضور نمایندگانی از هیات دولت، تنی چند از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان اتاق اصناف و بازرگانی، دست اندرکاران حوزه تولید و صنعت و کارشناسان حوزه اقتصاد در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.
    در این نشست یک روزه راهکارهای توسعه صنایع اقتصادی و تولیدی کشور و موانع و مشکلات پیش روی این حوزه بحث و بررسی شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر