طراحی بارکدهای جدید برای تشخیص مرسولات اینترنتی

عصر کالا- مدیرکل امور پست بین الملل شرکت ملی پست از تصمیم اتحادیه پستی جهانی برای درج بارکدهای اختصاصی برای تشخیص مرسولات پستی اینترنتی از غیر اینترنتی خبر داد.

طراحی بارکدهای جدید برای تشخیص مرسولات اینترنتی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، مدیرکل امور پست بین الملل شرکت ملی پست با بیان اینکه بعد از ورود پست به مقوله تجارت الکترونیک، یکی از مهمترین دغدغه‌های مشتریان در سراسر دنیا شفافیت سیر مرسوله از مبدا تا مقصد است، به دنیای تمبر گفت: در حال حاضر اتحادیه پستی جهانی در مقوله تجارت الکترونیک پیشنهاد بارکدهای اختصاصی را برای ادارات پست در تمام جهان داده است.

    وی افزود: در حال حاضر در بخش مرسولات صادره و وارده همه مرسولات دارای بارکد 13 رقمی اتحادیه پستی جهانی هستند که با استانداردی فراتر از صنعت پست تدوین می شود. استانداردی که بین پست، گمرک و شرکت های هواپیمایی مشترک است. 

    کرمی تصریح کرد: اکنون پیشنهاد شده تا در این بارکدها مواردی لحاظ شود که نشان دهنده نوع مرسوله باشد که فرضا مربوط به خرید اینترنتی است یا نوع دیگری از مرسوله.

    مدیرکل امور پست بین الملل شرکت ملی پست با بیان اینکه تلاش می کنیم تا به استانداردهای جهانی نزدیک و نزدیکتر شویم، اظهار کرد: بر اساس تفاهمنامه با پست ترکیه قرار شد تا پست مستقیم و هایبرید میل بین دو کشور راه اندازی شده و تجارت الکترونیک نیز بین دو کشور توسعه پیدا کند.

    این مقام مسوول با اشاره به دیگر توافقات انجام شده با ترکیه، خاطر نشان کرد: همچنین قرار شد تا تمبر مشترکی بی دو کشور منتشر شده و نمایشگاه مشترک تمبر نیز بین این دو کشور برگزار شود.

    بر اساس اطلاعات سایت تماس نیوز، کنگره 2016 اتحادیه پستی جهانی در سال گذشته شمسی در استانبول ترکیه برگزار شد که در این کنگره ایران با اخذ 103 رای از میان 140 کشور به عضویت شورای راهبریی اتحادیه پستی جهانی در آید.

    ضمن اینکه دو پیشنهاد ایران با عناوین «سرویس های تجارت الکترونیک، کلیدی برای یک سرویس پستی موثر و پویا» و همچنین «درج توسعه و روند فعالیت های پستی در آمار اتحادیه پستی جهانی» در این کنگره به همراه اصلاح برخی بندهای کنوانسیون جهانی پست با اجماع عمومی به تصویب رسید.

    بنا به تصمیم گرفته شده در استانبول، میزبانی کنگره بعدی پستی آسیا – اقیانویسیه که دوازدهمین کنگره به حساب می آید به تهران داده شد که تا پایان سال 2017 برگزار می شود.

    پیش از آن، تهران میزبانی هشتمین کنگره پستی آسیا – اقیانوسیه را در سال 2000 برعهده داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر