خرید کالای خارجی و فرصتی که از بین می‌رود

عصر کالا- عضو هیات رئیسه خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: خرید کالای خارجی موجب افزایش اشتغال مردم کشورهای بیگانه و از بین رفتن فرصت های شغلی جوانان ایران می شود.

خرید کالای خارجی و فرصتی که از بین می‌رود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از اخرین خبر؛ محسن شرکا روز شنبه افزود: با خرید کالای ایرانی نان را در سفره خودمان خواهیم گذاشت و فرصت پیشرفت و ارتقای کیفی تولیدات را به تولیدکنندگان داخلی خواهیم داد.
    وی اظهار کرد: هرچند ممکن است برخی تولیدات داخلی نظر مردم را به خود جلب نکند و در مقایسه با مشابه خارجی آن از کیفیت نازلتری برخوردار باشد اما مردم باید صبور باشند و به تولیدکنندگان امید دهند تا کیفیت تولید خود را افزایش دهند.
    رئیس انجمن ماشین سازی خراسان رضوی گفت: به دلیل سیاستگذاری های نادرست، اقتصاد کشور به سوی تولید محور بودن پیش نرفته و اتکای اقتصاد بیشتر بر درآمدهای نفتی بوده و بازار به سوی دلالی سوق یافته است.
    شرکا افزود: مردم باید نسبت به کالای داخلی تعصب داشته و برای ارتقای کیفی تولیدات به تولید کنندگان کمک کنند.
    وی اظهار کرد: با خرید کالای خارجی نهال تولید در کشورهای دیگر کاشته می شود در حالی که این نهال باید در کشور خودمان کاشته و رشد داده شود و بزرگترین دغدغه خانواده ایرانی مبنی بر اشتغال جوانان برطرف گردد.
    وی گفت: خرید کالای ایرانی به منزله داشتن تعصب نسبت به تولید داخل است و نشان می دهد که همه ایرانی ها بر سر یک سفره نشسته و از آن بهره می گیرند.
    رئیس انجمن ماشین سازی خراسان رضوی افزود: این استان در بسیاری کالاها دارای تولیدات شاخص است که از نظر کیفیت منحصر به فرد یا قابل رقابت با مشابه خارجی آن می باشد اما هنوز به میزان کافی به مردم شناسانده نشده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر