هدفگذاری ۱.۲ میلیارد دلار صادرات صنایع فلزی و لوازم خانگی

عصر کالا- مدیرکل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرات ۱.۲ میلیارد دلار محصولات فلزی و لوازم خانگی سال جاری برای کشور هدفگذاری شده است.

هدفگذاری ۱.۲ میلیارد دلار صادرات صنایع فلزی و لوازم خانگی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایرنا، عباس هاشمی روز یکشنبه اظهار کرد: این میزان صادرات نسبت به سال گذشته 30 درصد بیشتر است.
    به گفته وی، صادرات صنایع فلزی و لوازم خانگی در 2 ماه نخست امسال در محصولات مختلف بین 7 تا 40 درصد رشد داشته است.
    این مسئول وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: مطابق برنامه ریزی های انجام شده با رفع مشکلات موجود و شناسایی بازارهای جدید، هدفگذاری صادرات صنایع فلزی و لوازم خانگی کشور محقق می شود.
    هاشمی ظرفیت صادرات صنایع فلزی و لوازم خانگی از کشور را به طور متوسط سالانه حدود یک میلیارد دلار عنوان کرد.
    وی ادامه داد: انواع محصولات صنعتی شامل تاسیسات حرارتی، برودتی، انواع مصنوعات فلزی شامل محصولات گرد فولادی، مس، آلومینیوم، کابل برق، الکترودهای جوش، پیچ و مهره و انواع لوازم خانگی در این بخش در کشور تولید می شود.
    مدیر کل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: این وزارتخانه برای توسعه واحدهای موجود و رونق صادرات، سیاست توسعه همکاری متقابل با انتقال تدریجی تکنولوژی به کشور را با شرکت های بزرگ تولید کننده لوازم خانگی معتبر دنیا با جدیت دنبال می کند.
    وی با تشریح طرح خرید کالای مصرفی با دوام داخلی با همکاری بانک مرکزی و بخش خصوصی گفت: نگرانی به لحاظ تامین منابع از سوی بانک مرکزی در هر دوره محدودتر شده است.
    هاشمی ادامه داد: مشکلات تکنیکی از جمله تامین زیرساخت بخش خصوصی برای فروش نیز طرح را دچار مشکل کرد.
    وی ادامه داد: سال جاری طرحی به بانک مرکزی ارائه شده که بدون محدودیت با مجموع 18 درصد نرخ سود کالای داخلی به تمامی اقشار ارائه شود.
    بنابراین گزارش، مدیرکل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای بررسی و رفع مشکلات کارخانه تولید لوازم خانگی برفاب به شهرکرد سفر کرده است.
    در هفته گذشته و هفته جاری کارگران این واحد تولیدی بدلیل ترس از اخراج تجمع اعتراض آمیز برپا کردند که از سوی مدیرعامل این کارخانه اخراج کارگران تکذیب شد.
    هم اینک یکهزار و 127 واحد تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر