اپل عمدا گوشی های مدل قدیمی اش را کُند کرد

عصر کالا- پس از آنکه شرکت اپل اذعان کرد که مدل های قدیمی گوشی های آیفون را کند کرده است، یک پرونده قضایی در کالیفرنیا علیه این شرکت گشوده شد.

اپل عمدا گوشی های مدل قدیمی اش را کُند کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از تسنیم، پس از آنکه شرکت اپل اذعان کرد که مدل های قدیمی گوشی های آیفون را برای افزایش عمرشان کند کرده است، یک پرونده قضایی در کالیفرنیا علیه این شرکت گشوده شده است.

    به گفته خواهان های این پرونده که دو تن از شهروندان لس آنجلس هستند، شرکت اپل برای «کند کردن گوشی های آیفون» هیچگاه از آنها درخواست اعلام رضایت نکرده است. این دو مالک یک گوشی آیفون 7 و چند مدل قدیمی تر آیفون مدعی شده اند که آنها «از دخالت های انجام شده در استفاده از آیفونشان به منظور کند نمودن عمدی عملکرد گوشی آسیب دیده اند.»

    خواهان ها گفته اند: «زمانی که مدل های جدید آیفون به بازار عرضه شده، مدل های آیفون قدیمی آنها کند شده است.» آنها ضمن مطالبه غرامت از شرکت اپل گفته اند، اقدامات این شرکت موجب شده تا آنها از «زیان های اقتصادی و دیگر ضررها» آسیب دیده اند.

    این دو خواهان تلاش دارند این پرونده، کل شهروندان آمریکایی دارنده مدل های پایین تر از آیفون 8 را در بر بگیرد.

    روز چهارشنبه اپل اذعان کرده بود که مدل های قدیمی تر آیفون را عمدا کند کرده است. این شرکت اعلام داشت که برای کمک به عملکرد بهینه گوشی هایی که از باطری های قدیمی استفاده می کنند از الگوریتم هایی استفاده کرده که موجب کندی عملکرد این گوشی ها می شود.

    اپل اعلام کرده که هدف از این کار مانعت از خاموش شدن غیرمنتظره مدل های قدیمی تر و تداوم عملکرد آنها با بهترین استاندارد ممکن بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر