درآمد ۲۶ میلیارد دلاری اپل از فروش آیفون

عصر کالا- شرکت آمریکایی اپل درآمد ۵۹.۷ میلیارد دلار را برای سه ماهه منتهی به ۲۷ ژوئن سال ۲۰۲۰ گزارش کرد که بسیار فراتر از پیش بینی وال استریت بود و در همه محصولاتش از جمله آیفون رشد فروش نشان داد.

درآمد ۲۶ میلیارد دلاری اپل از فروش آیفون
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، در پی انتشار گزارش مالی مثبت اپل، ارزش سهام این شرکت در ساعات پس از معاملات رسمی بیش از پنج درصد صعود کرد و قیمت سهام اپل برای نخستین بار از مرز 400 دلار عبور کرد.

    در حالی که تحلیلگران درآمد سه ماه اپل را 52.3 میلیارد دلار پیش بینی کرده بودند، این شرکت درآمد 59.7 میلیارد دلار را برای سه ماهه مالی سوم خود اعلام کرد که در مقایسه با 53.8 میلیارد دلار در مدت مشابه سال گذشته بالاتر بود.

    درآمد اپل از آیفون در این مدت 26.4 میلیارد دلار بود که چهار میلیارد دلار بالاتر از پیش بینی تحلیلگران و بالاتر از درآمد 25.9 میلیارد دلاری در مدت مشابه سال 2019 بود.

    درآمد خدمات اپل هم 13.1 میلیارد دلار بود که در مقایسه با 11.5 میلیارد دلار در مدت مشابه سال گذشته افزایش نشان داد.

    این نتایج مالی مثبت با برگزاری جلسه ضدانحصارطلبی از سوی کمیته کنگره آمریکا همزمان شد که در آن تیم کوک، مدیرعامل اپل درباره سیاستهای "اپ استور" این شرکت به ادای توضیح پرداخت. با توجه به این که "اپ استور" بخش مهمی از کسب و کار خدمات اپل است، تحلیلگران ممکن است این پرسش را از خود بپرسند که اپل چگونه پذیرای مقررات جدیدی خواهد شد که ممکن است پس از پایان تحقیقات کمیته فرعی ضدانحصارطلبی کنگره اعلام شود.

    بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، رشد درآمد اپل در سه ماهه نخست سال 2020 تحت تاثیر شیوع پاندمی ویروس کرونا نصف شده بود و اپل در سه ماهه پیش به دلیل ابهامات ناشی از پاندمی کووید 19، دورنمای رشدی برای سه ماهه مالی سوم خود ارائه نکرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر