مراقب باربری‌های اینترنتی باشید!

نرخ مجاز کرایه اسباب‌کشی چند؟

عصر کالا- نایب رییس اتحادیه حمل کالای درون شهری گفت: به تازگی برخی سایت‌ها اقدام به تبلیغات باربری‌هایی کرده‌اند که این واحدها مورد تایید اتحادیه حمل کالای درون‌شهری نیست.

نرخ مجاز کرایه اسباب‌کشی چند؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری « عصر کالا» به نقل از اقتصاد آنلاین، بخشی از جابه‌جایی کالای دورن شهری معمولا در هفته های پایانی سال و نزدیک ایام نوروز اتفاق می افتد. برخی افراد اقدام به حمل و نقل کالای خود از یک مقصد به مقصد دیگر می کنند و گروهی هم در تدارک عوض کردن منزل خود هستند. به همین دلیل مراجعه به واحدهای صنفی حمل کالای درون شهری در این ماه شدت بیشتری پیدا می کند.
    بر اساس ابلاغی که به واحدهای صنفی حمل کالای درون شهری شده، این واحدها ملزم شده اند در این ماه قیمت ها را افزایش ندهند و فقط بر اساس نرخ اتحادیه اقدام به حمل کالا کنند.
    حمید فرد حبیبی، نایب رییس اتحادیه حمل کالای درون شهری در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: حمل کالای درون شهری بر اساس نرخ ساعتی محاسبه می شود. که این نرخ در حال حاضر در اولین ساعت 110 هزار تومان است. پس از آن به ازای هر ساعت 35 هزارتومان افزوده می شود. البته نرخ حمل کالا به خارج شهر به صورت توافقی محاسبه می شود.
    فردحبیبی افزود: شهروندان در صورت مشاهده تخلف راننده اعم از خسارت زدن به کالا، دریافت اضافه کرایه و بی ادبی های کارگران بابر می توانند از طریق شماره تلفن های 66403713 و 66493529 گزارش های خود را به اتحادیه اعلام کنند.
    وی بابیان اینکه به منظور شناسایی اتوبارهای مجاز در تهران، شماره تلفن 118 سریع ترین راه دسترسی است، اعلام کرد: شماره تلفن های اتحادیه و روزنامه های کثیرالانتشار هم دیگر راه هایی است که شهروندان می توانند از طریق آن نزدیک ترین و امن ترین واحد صنفی حمل کالای درون شهری به محل زندگی خود را شناسایی کنند.
    نایب رییس اتحادیه حمل کالای درون شهری هشدار داد: واحدهای صنفی اتوباری که از طریق اینترنت و اپلیکیشن های موبایلی معرفی می شوند، مورد تایید این اتحادیه نیست و در صورت ارتکاب تخلف رانندگان این واحدها اتحادیه مسئولیتی در پیگیری ندارد. گزارش هایی وجود دارد که برخی افراد سودجو از طریق ثبت آگهی در سایت های نیازمندی های  اینترنتی اقدام به جذب مشتری کرده اند و در این خصوص تخلف های دریافت کرایه های غیر متعارف و موارد دزدی مشاهده شده است.
    وی اعلام کرد: در نوروز 96 هم به روال سنوات گذشته اسباب کشی فقط با مجوز پلیس امکان پذیر است، به همین دلیل از روز 28 اسفند تا پایان روز 13 فروردین سال آینده اتوبارها می بایست نسبت به اخذ مجوز مالک خانه از کلانتری مطلع شوند. همچنین شهروندان هم به منظور اطمینان بیشتر در صورت استفاده از خدمات اتوبارها، مدارک راننده اعم از بارنامه و نشان شرکت (لوگو) بابری بر بدنه خودرو را کنترل کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر