تصویب اجرای اجباری استاندارد برای ۹ قلم کالا

عصر کالا- اجرای اجباری استاندارد برای ۹ قلم کالا که از سوی کمیسیون تخصصی پیشنهاد شده بود، به تصویب رسید.

تصویب اجرای اجباری استاندارد برای ۹ قلم کالا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا»به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در جلسه شورای عالی استاندارد با تأکید بر اهمیت کار سازمان ملی استاندارد، گفت: این سازمان باید نسبت به مسائلی که با سلامت جامعه و ایمنی مردم ارتباط دارد حساسیت ویژه‌ای داشته باشد.


    وی با اشاره به حادثه سقوط آسانسور در دانشگاه صنعتی شریف که چندی پیش به وقوع پیوست، از آسیب دیدن برخی اساتید و دانشجویان که از سرمایه‌های علمی کشور هستند در این حادثه ابراز تأسف کرد و گفت: انتظار این است که سازمان ملی استاندارد نقش پر رنگ‌تری در این گونه موارد که با ایمنی و سلامت مردم مرتبط است، ایفا کند.

    جهانگیری همچنین با انتقاد از برگزاری متعدد همایش‌ها و اعطای جایزه و نشان به افراد مختلف، بر تعیین چارچوب و استانداردهای لازم در اعطای نشان و جایزه ملی تأکید کرد و اظهار داشت: لازم است برنامه‌ای برای اصلاح این رویه تدوین شود و چارچوب مشخصی برای نحوه اعطای تندیس و نشان تعیین گردد.

    در این جلسه همچنین موضوع صدور گواهی محصول و گواهی انطباق ویژه کالاهای دانش بنیان و پروانه کاربرد نشان محصولات دانش بنیان و نحوه اعطای آن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد نشان طراحی شده مورد تأیید ریاست سازمان و فرآیند مذکور با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط تهیه شود.

    لازم به ذکر است اجرای اجباری استاندارد برای 9 قلم کالا که از سوی کمیسیون تخصصی پیشنهاد شده بود از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود که پس از بحث و بررسی،‌ اجرای اجباری استاندارد برای زعفران بسته‌بندی شده، چای معطر بسته‌بندی شده، سرنگ زیرجلدی، سرنگ انسولین، لامپ LED بالاست سرخود، مقوای جعبه مورد مصرف در بسته‌بندی مواد خوراکی، تعیین معیار مصرف آب و دستورالعمل برچسب آب سردوش، شیرآلات بهداشتی و مخازن آبشویه سرویس‌های بهداشتی(فلاش تانک) به تصویب رسید

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر