نوبخت مطرح کرد؛

حمایت از کالای ایرانی ضرورت ملی

توسعه بدون مشارکت مردم ممکن نیست

عصر کالا- رییس سازمان برنامه و بودجه و سخنگوی دولت گفت: رشد و توسعه در هیچ کشوری بدون حضور و مشارکت مردمی و تنها به دست دولت تحقق نمی یابد.

حمایت از کالای ایرانی ضرورت ملی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از ایبِنا، محمد باقر نوبخت گفت: نامگذاری سال «حمایت از کالای ایرانی» از سوی مقام معظم رهبری یک ضرورت همه جانبه و ملی برای کشور است. سخنگوی دولت افزود: برای تحقق اهداف شعار سال تمامی مردم و مسئولان باید پای کار باشند و از تولید داخلی به معنای واقعی کلمه حمایت و پشتیبانی کنند.

    وی همچنین اظهارداشت: مقام معظم رهبری در طلیعه سال نو برای رشد و توسعه کشور دایره خطاب خود را از مسئولان به تمامی مردم گسترش دادند. وی در ادامه افزود: امسال جهت دستیابی به رشد هشت درصدی در اقتصاد کشور به 700 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز است.

    نوبخت تصریح کرد: همه منابعی که دولت در این جهت می تواند استفاده کند تنها در حد 386 هزار میلیارد تومان است؛ بنابراین نمی توان برای توسعه کشور فقط محدود به منابع دولتی بود بلکه همه آحاد مردم باید در عرصه های مختلف اقتصادی حضور جدی داشته باشند.

    وی به رادیو اقتصاد گفت: اگر یک آمیزه و تلفیقی از شراکت عمومی وخصوصی در این جهت شکل گیرد بدون شک شاهد تغییر و تحولات جدی در اقتصاد کشور خواهیم بود.

    کسب مجوز اجرای مدل مشارکت عمومی و خصوصی در اقتصاد

    رییس سازمان برنامه و بودجه و سخنگوی دولت با بیان اینکه مشارکت عمومی و خصوصی در دنیا به عنوان یک مدل اقتصادی موفق پذیرفته شده است، افزود: خوشبختانه در قالب تبصره 19 قانون بودجه سال 97 از مجلس شورای اسلامی مجوز پیاده سازی این مدل در کشور دریافت شده؛ بنابراین از این جهت دولت متمرکز خواهد شد تا منابع خود را بیشتر در جهت حمایت از بخش خصوصی هزینه کند.

    وی تصریح کرد: نامگذاری سال 97 به نام سال «حمایت از کالای ایرانی» از سوی مقام معظم رهبری یک ضرورت حیاتی برای کشور است. نوبخت گفت: تحقق توصیه به حق و درست مقام معظم رهبری در سال پیشرو ضمن حمایت و پشتیبانی مالی دولت از بخش غیردولتی باید بستر سرمایه گذاری مردمی در جامعه ارزان و آسان باشد تا کالاهای ایرانی از حیث کمی و کیفی رشد روز افزون پیدا کند.

    نوبخت ضمن تاکید بر ترغیب و تشویق مردم به مصرف کالای ایرانی تاکید کرد: کالاهای ساخت داخل از حیث کمی به حد کفایت باید در کشور تولید و از نظر کیفی قابل رقابت با اجناس سایر ممالک دنیا باشد از این جهت مسئولیت تولیدکنندگان در سال جاری بسیار سخت تر از گذشته است.

    رییس سازمان برنامه و بودجه و سخنگوی دولت در ادامه یادآورشد: دولت تمام قد در راستای حمایت از سرمایه گذاران، تولیدکنندگان، کار آفرینان و صنعتگران داخلی جهت تحقق اهداف شعارسال و توسعه همه جانبه کشور خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر