ایرانی کالای ایرانی بخر

اتفاق نظر مردم بر حمایت از تولید ملی

عصر کالا- با وجود واردات کالاهای خارجی و بیشتر از همه رشد حضور کالاهای چینی به بازار جهانی و از جمله بازار مصرف ایران، تنها دلیل استقبال برخی مردم از کالاهای چینی ارزانی قیمت آنهاست

اتفاق نظر مردم بر حمایت از تولید ملی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل ازایرنا؛ با وجود واردات کالاهای خارجی و بیشتر از همه رشد حضور کالاهای چینی به بازار جهانی و از جمله بازار مصرف ایران، تنها دلیل استقبال برخی مردم از کالاهای چینی ارزانی قیمت آنهاست اما عموم مردم بر این امر اذعان دارند که کالاهای ایرانی با وجود قیمت بالای تمام شده برای مصرف کننده، همواره از کالاهای کشورهایی از این دست، با کیفیت تر بوده و در عین حال، خرید کالاهای تولید کارخانجات داخلی را به خروج ارز از کشور ترجیح می دهند.
    مدیر فروشگاه نساجی مازندران در بندرانزلی که از قدمتی بیش از چهار دهه در این شهرستان برخوردار بوده و محصولات آن همواره مورد توجه خریداران قرار دارد، در گفتگو با خبرنگار ایرنا می گوید: من همواره به مشتریان توصیه می کنم که از پارچه های تولید کشور خودمان استفاده کنند تا علاوه بر اینکه نفع آن به جیب کارگران ایرانی می رود، در گردش چرخ اقتصاد کشور نیز سهمی داشته باشیم.
    وی ادامه می دهد: با وجود اینکه در خصوص خرید کالای تولید داخل کشور تعصب داریم، اما تولید کنندگان نیز باید در افزایش کیفیت و همچنین نظارت بیشتر بر نحوه تولید در جهت رساندن کالایی در شأن مشتریان ایرانی اهتمام لازم را داشته باشند.
    مدیر نمایندگی فروش محصولات لوازم خانگی یکی از برندهای خارجی در بندرانزلی در خصوص لزوم مصرف کالاهای تولید کارخانجات کشور به خبرنگار ایرنا می گوید: برخی از مشتریان فقط علاقه دارند که لوازم مصرفیشان، نام یک برند خارجی را داشته باشد و حتی در برخی موارد هم نارضایتی از خرید کالای خارجی وجود داشته است.
    حقیقت طلب با اشاره به لزوم حمایت همه جانبه از تولید ملی می گوید: وظیفه یک ایرانی، حمایت از کالای ایرانی با خرید محصولات تولید کارخانجات داخلی است اما نباید فراموش کرد که تولیدکنندگان نیز باید افزایش کیفیت محصولاتشان را به عنوان یک وظیفه و حق مشتری بدانند چراکه مشتری نیز با زحمت بسیار از درآمد خود برای کالای مورد نیاز هزینه می کند.
    از دوران گذشته صنایع دستی هر منطقه بیانگر نوع فرهنگ ، آداب و رسوم و قومیت و حتی برخی اعتقادات آن منظقه بوده و می توان از نوع ساخت یا بافت آن صنایع دستی به فرهنگ و اعتقادات بومی و محلی آن منطقه پی برد و از سوی دیگر، با فروش آن صنایع دستی علاوه بر ارتزاق خانواده، در توسعه جوامع محلی نیز تاثیری دوچندان دارد.
    به سراغ یکی از باسابقه ترین فروشندگان صنایع دستی انزلی می رویم و از آنجایی که ورود صنایع دستی چینی مشکلاتی را برای تولید کنندگان این محصولات رقم زده، حال و هوای این روزهای صنایع دستی را از وی جویا می شویم.
    عبدالله خوان گستر در پاسخ به چگونگی اوضاع بازار صنایع دستی می گوید: خوشبختانه مردم دیدگاهشان نسبت به صنایع دستی خارجی، تغییر کرده و در خصوص خرید کالای ایرانی رغبت بیشتری دارند.
    وی ادامه می دهد: بارها پیش آمده که محصول فروخته شده حتی به مرحله بسته بندی هم رسیده و آماده تحویل به مشتری بوده اما تنها با دانستن این موضوع که صنایع دستی ایرانی نیست، عذرخواهی و از خرید آن امتناع می کنند.
    خوان گستر اضافه می کند: با وجود اینکه اینگونه خریدها و پس دادن جنس فروخته شده آن هم در لحظه آخر شاید برای فروشندگان رنجش خاطری به وجود آورد، اما همینکه مصرف کننده نسبت به کالای تولیدی زحمتکشان کشورش تعصب دارد و آن را بر کالاهای خارجی ترجیح می دهد، جای خوشحالی دارد.
    با همه این اوصاف و تاکید بر خرید و مصرف کالای ایرانی در تحقق شعار ایرانی، کالای ایرانی بخر و آغاز عید ایرانی با کالای ایرانی، این موضوع پیوسته مورد تاکید است که حمایت از تولیدات ایرانی تا زمانی استمرار خواهد داشت که این محصولات، دارای کیفیتی مرغوب باشند و رضایت مشتری را جلب کنند. به یقین، تداوم این مهم در کنار حمایت از تولید ملی، زمینه ساز رشد اقتصاد ملی در سایه صادرات محصولات ایرانی و در عین حال، خروج ارز از کشور خواهد بود.
    شهرستان انزلی در 40 کیلومتری شمال غرب مرکز استان گیلان واقع است و دو بازار کاسپین و ساحلی (بازار آسیای میانه) همواره بویژه در ایام نوروز و تابستان، مورد استقبال مردم و مسافران قرار می گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر