مدیرعامل تعاونی مقواسازان بهداشتی ایران؛

ظرفیت تولید مقوای بهداشتی ایران ۳۰۰ هزار تن است

عصر کالا- صادقی ظرفیت فعلی تولید مقوای بهداشتی کشور را ۳۰۰ هزار تن در سال اعلام کرد و گفت : متأسفانه بطور کامل از این ظرفیت استفاده نمی شود.

ظرفیت تولید مقوای بهداشتی ایران ۳۰۰ هزار تن است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی صادقی مدیرعامل تعاونی مقواسازان بهداشتی ایران با اشاره به این جمله که در حال حاضر سالانه 200 هزار تن مقوای بهداشتی در کشور تولید می شود، افزود: هم اکنون مقوای بهداشتی تولید داخلی به دلیل ورود بی رویه کالای مشابه خارجی خریدار چندانی ندارد.

    وی همچنین با بیان اینکه صنعت مقوای بهداشتی در اشتغال افزایی، پویایی تولید، رشد اقتصادی و از همه مهمتر در تامین سلامت و بهداشت جامعه بسیار نقش آفرین است، اظهارداشت: این صنعت ظرفیت خالی فراوانی برای تولید دارد که با «کنترل واردات» و «حمایت جدی از تولیدداخلی» می توان بطور کامل از توان واحدها ی تولیدی کشور استفاده کرد.

    مدیرعامل تعاونی مقواسازان بهداشتی ایران از وجود 80 واحد تخصصی مقوای بهداشتی در کشور خبرداد و گفت: تولید مقوا به دو شکل صنعتی و بهداشتی است.

    وی در ادامه ضمن گلایه از اینکه اغلب تولیدکنندگان مواد غذایی از مقواهای غیر بهداشتی برای بسته محصولات خود استفاده می کنند، افزود: مقوای مورد مصرف برای انواع مواد خوراکی از جمله شیرینی جات در زمره مقواهای بهداشتی قرار می گیرد و مشمول مقررات اجرای اجباری استاندارد است.

    صادقی تاکید کرد: تمامی واحدهای تولیدکننده مقوای بهداشتی ملزم به رعایت استاندارد ملی ایران به شماره 3341 و قوانین و مقررات جاری سازمان ملی استاندارد هستند.

    وی گفت: در این استاندارد علاوه بر ویژگی های فیزیکی مانند وزن جعبه به الزامات میکروبی مقوا و جعبه بهداشتی نیز به وضوح بیان شده است.

    مدیرعامل تعاونی مقواسازان بهداشتی ایران گفت: مصرف کنندگان به منظور حفظ سلامتی و صرفه اقتصادی از خرید انواع شیرینی، خرما، بیسکویت، مواد پروئینی و … در جعبه های غیر بهداشتی و بدون نشان استاندارد خودداری کنند.

    وی در پایان یادآور شد: در حال حاضر بیسکویت، کیک، خرما، انواع شیرینی، گوشت، مرغ و غیره در بسته بندی های غیر بهداشتی عرضه می شود که یک تهدید جدی برای سلامت افراد جامعه است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر