مدرس دانشگاه:

مصرف کالای ایرانی به ایجاد شغل می انجامد

عصر کالا- استاد دانشگاه و کارشناس حوزه سبک زندگی با بیان اینکه باید حساسیت اشتغال زایی و گردش چرخ اقتصاد را در مصرف کالای ایرانی باور کرد، گفت: بدون شک مسیر همدلی و همگامی مردم و مسئولان از گذرگاه حمایت یکپارچه و پشتیبانی های بی وقفه از تولید و اشتغال داخلی می گذرد.

مصرف کالای ایرانی به ایجاد شغل می انجامد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از ایرنا ، احمد فضائلی روز شنبه  با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی، اظهار کرد: «مردم باید ارجحیت کالای ایرانی بر کالای خارجی را کاملا درک کرده نه اینکه فکر کنند که خوب حالا بهتر است کالای ایرانی بخرند.»
    وی با تاکید بر نقش مسئولان و مدیران ارشد در این زمینه، افزود: برای قرار گرفتن کالای ایرانی در سبد خرید خانواده ایرانی، لازم است مسئولان، ارجح بودن کالای ایرانی را برای مردم تبیین کنند و مردم و جامعه نیز باید نسبت به جدیت این موضوع از نگاه مسئولان بیاموزند و گفتمان قالب را در رفتار و کردار آنان ببینند.
    فضائلی خاطرنشان کرد: حمایت از تولیدات داخلی در عرصه های مختلف باید به عنوان برنامه ریزی بلند مدت در سبک زندگی اسلامی - ایرانی مورد توجه و اهتمام قرار گیرد و مجموعه پیشگامان مدیریتی و تخصصی کشور برای حمایت از تولید داخلی باید جدی باشند.
    وی یادآور شد: زمانی گاندی در جریانات مبارزه جامعه هند با پوشیدن گونی اعلام کرد که از تولیدات کشورش حمایت می کند و بهترین پارچه های انگلیسی را نپذیرفت؛ این مسئله تغییر ذائقه نبود بلکه تغییر ایدئولوژیکی، رفتاری انقلابی و ارزشی بود که منجر به توانمندی کشور هند در صنعت پارچه و نساجی شد.
    مدیر مطالعات راهبردی شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: با القای مسائل ارزشی در جامعه می توان جریان سازی اجتماعی و فرهنگی برای حمایت اقتصادی انجام داد و همانگونه که در دوران دفاع مقدس میدان جنگ داشتیم در حال حاضر دفاع جدی در حوزه زندگی و سبک زندگی داشته باشیم.
    فضائلی تصریح کرد: اگر جامعه به حدی از رشد و باور برسد که مانند جامعه انقلابی دوران دفاع مقدس ضرورت توجه به حمایت از تولیدات داخلی را احساس کند و در این حمایت استمرار و پایداری به وجود آید، شاهد تحولات اساسی در عرصه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خواهیم بود.

    ** درهای باز ورود کالاهای خارجی با اصل حمایت از کالای داخلی همخوانی ندارد
    وی اظهار کرد: درهای باز ورود انواع و اقسام کالاها به دلایل مختلف با اصل حمایت از کالای داخلی همخوانی ندارد و واقعیت امر این است که باید جلوی ورود کالاهای غیر ضروری که نمونه های مشابه داخلی دارد، گرفته شود.
    فضائلی اضافه کرد: حمایت از کارآفرینان، همگامی مردم و مسئولان و جلوگیری از ورود بی رویه و سیل آسای محصولات خارجی، می تواند در اشتغال زایی و ایجاد فرصت های شغلی و رونق اقتصادی تاثیر شایانی داشته باشد.
    معاون پژوهش دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به گفتمان سازی رسانه ای در زمینه حمایت از تولیدات داخلی اشاره کرد و گفت: به میزانی که بتوانیم تاثیرات خرید کالای ایرانی و حمایت از تولید داخلی را تبیین کنیم، می توانیم در حوزه مردمی تاثیرگذار باشیم؛ بنابراین از ظرفیت های مختلف رسانه ای از جمله رسانه ملی، رسانه های نوشتاری و رسانه های مذهبی باید استفاده بهینه و مطلوب انجام گیرد به شرط آن که موضوع از سطح کلامی به سطح تبیینی برسد.
     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر