ضدعفونی کننده بیمارستانی نانویی تولید شد

عصر کالا- محققان در یک شرکت ایرانی موفق به تولید ضد عفونی کننده بیمارستانی نانویی شدند این محصول اکنون در بازار موجود است.

ضدعفونی کننده بیمارستانی نانویی تولید شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، بررسی محصولات نانو و ارائه تاییدیه نانو مقیاس به آنها از جمله فعالیت های مهم ستاد توسعه فناوری نانو از 3 سال گذشته بوده است. در واقع بررسی مواد و محصولات تولید و عرضه‌شده در حوزه فناوری نانو، سبب شفافیت بازار محصولات نانو شده و به‌ ارتقای کیفی این محصولات و افزایش اعتماد مصرف کنندگان کمک می‌کند.
    یکی از این محصولاتی که توسط یک شرکت دانش بنیان به تولید رسیده، ضدعفونی کننده بیمارستانی آنتی باکتریال است. این محصول توسط محققان به نتیجه رسیده و در یک شرکت ایرانی تولید شده است.
    نانو نقره به شکل نقره کلوئیدی بیشتر از 100 سال است که مورداستفاده قرار می گیرد. نقره کلوئیدی که حاوی نقره با غلظت‌ها و اندازه‌های ذره‌ای مختلف بوده در طول تاریخ برای درمان زخم‌ها و عفونت‌ها مورداستفاده قرارگرفته است.
    نفوذ نقره به درون سلول باکتری ها تغییرات زیاد ساختاری و مورفولوژیکی را ایجاد می‌کند که به مرگ آن سلول می‌انجامد. نانوذرات نقره می‌توانند از رشد و یا چسبیدن باکتری بر روی سطح جلوگیری کنند.
    این امر به‌ویژه می‌تواند در اتاق عمل، جایی که تمام سطوح در تماس با بدن بیمار باید استریلیزه باشند، مفید واقع شود. علاوه بر این، نانوذرات نقره می‌توانند با انواع سطوح از قبیل فلزی، پلاستیکی و شیشه‌ای ترکیب شوند.
    در تجهیزات پزشکی مشاهده‌شده است که نانوذرات نقره تعداد باکتری‌ها بر روی وسایل را در مقایسه با تکنیک‌های سنتی کاهش می‌دهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر