کم اظهارى یا قاچاق، تنها دلیل ارزانى کالاى وارداتى

پیراهن‌دوزان همچنان در رکود به سر مى‌برند

عصر کالا- رئیس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان با بیان این که تولیدکنندگان همچنان در رکود به سر مى‌برند، گفت: اجناسى که از کشورهاى ترکیه و کشورهاى دیگر وارد ایران شده عمدتا با قیمت ارزان‌ترى نسبت به تولید داخلى فروخته مى‌شود.

پیراهن‌دوزان همچنان در رکود به سر مى‌برند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری  «عصرکالا» به نقل از خبرگزاری میزان، در ارتباط با وضعیت بازار در ارتباط با نزدیک شدن به روزهاى پایانى سال، اظهار کرد: با توجه به رکود بزرگى که ماه‌هاى اخیر دامن اقتصاد و اصناف کشور را گرفته، نزدیکى به بازار شب عید هم نتوانسته این صنف را از رکود خارج کند و همچنان تولید کنندگان با مشکلات زیادى روبه رو هستند. 


    رئیس اتحادیه پیراهن دوزان وپیراهن فروشان، افزود: تقاضا در بازار شب عید امسال نسبت به سال‌هاى گذشته کمتر بوده و تولید کنندگان براى تسویه حساب خود با کارگران و ادامه چرخه تولید اقدام به عرضه محصولات با قیمتى کمتر از قیمت تمام شده مى‌کنند.

    وى با اشاره به واردات البسه قاچاق از کشورهاى همسایه در شرایط رکود گفت: دولت در بحث مبارزه با قاچاق لباس به کشور بسیار ضعیف عمل کرده و همچنان شاهد واردات البسه ترک و چینى به صورت قاچاق هستیم از سوى دیگر این واردات بى رویه باعث تعطیلى بسیارى از واحدهاى تولیدى در زمینه پوشاک شده است.

    درودیان ادامه داد: اجناسى که از کشورهاى ترکیه و کشورهاى دیگر وارد ایران شده عمدتا با قیمت ارزان‌ترى نسبت به تولید داخلى فروخته مى‌شود و با توجه به مشخص بودن قیمت تمام شده کالاها در این کشورها و همچنین هزینه حمل و نقل و گمرکات ایران تنها دلیل عرضه شدن این محصولات با قیمت پایین‌تر از تولید داخل، کم اظهارى مالیاتى و  ورود این محصولات به صورت قاچاق به کشور است.

    رئیس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان در ارتباط با عرضه محصولات در نمایشگاه‌هاى بهاره خاطر نشان کرد: به طور کلى سیاست دولت برگزارى چنین نمایشگاه‌هایى براى عرضه محصولات و تنظیم بازار داخلى بوده است.

    وى تصریح کرد: اکثر افرادى که در سال‌هاى اخیر در این بازار حضور دارند همان افرادى هستند که تمامى سال را در کارگاه‌هاى تولیدى مشغول به کار بوده و در انتهاى سال محصولات خود را براى کسب درآمد بیشتر و جبران کمبود نقدینگى در این نمایشگاه‌ها عرضه مى‌کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر