مدیر کل صنایع فلزی وزارت صنعت خبر داد؛

صدور دو میلیون کارت اعتباری خرید کالای ایرانی تا پایان سال ۹۷

عصر کالا- یک مقام مسئول با اشاره به صدور دو میلیون کارت اعتباری خرید کالای ایرانی با نرخ سود ۱۸ درصد تا پایان سال ۹۷ گفت: تا پایان سال ۹۶ حدود ۶۵۰ هزار کارت صادر می شود.

صدور دو میلیون کارت اعتباری خرید کالای ایرانی تا پایان سال ۹۷
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از وزارت صنعت، عباس هاشمی، مدیر کل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به صدور دو میلیون کارت اعتباری خرید کالای ایرانی با نرخ سود 18 درصد تا پایان سال 97 گفت: تا پایان سال 96 حدود 650 هزار کارت صادر می شود و تا پایان سال 97 حدود یک میلیون و 350 هزار کارت دیگر به مرحله صدور خواهد رسید.

    وی با یادآوری این موضوع که طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی از نیمه دوم سال 94 آغاز و در سال 95 اجرایی شد، اظهار کرد: این طرح برای اجرایی شدن به صورت کامل با مشکلاتی مواجه بود از جمله اینکه زیرساخت‌های فنی بانک مرکزی و بانک‌های عامل و دستگاه‌های طرف قرارداد با بانک‌های عامل و همچنین بیش از 13 هزار نمایندگی‌ فروش فراهم نبود. از سوی دیگر شرکت‌های psp بانک مرکزی باید posهای خود را بروز می کردند که این کار نیازمند زمان بود.

    وی محدود بودن جامعه هدف را به عنوان بزرگترین مشکل طرح مجزا از مسایل فنی عنوان کرد و گفت: از سوی دیگر زمان اجرای طرح محدود شده ه بود که همه این شرایط موجب شد علیرغم اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت تمام ابزارهای لازم برای کار را در کنار هم چید و واحدها و نوع کالاها را به صورت کارشناسی شده انتخاب کرد، اما نتیجه مطلوب گرفته نشود و از نزدیک به چهارهزار و 200 میلیارد تومان که سقف طرح بود، حدود 1.4 درصد آن جذب شود.

    مدیر کل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به پتانسیل واحدهای تولیدی برای اجرای طرح عنوان کرد: با توجه به اینکه در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال قرار داریم و در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی به عنوان یکی از برنامه های رونق تولید تکلیف شد، طرحی پیشنهادی برای این منظور توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت به بانک مرکزی ارسال گردید و در این طرح در قالب طرح کارت اعتباری یا فروش کالاهای بادوام ایرانی دو میلیون کارت پیش‌بینی و برای هر کارت پنج میلیون تومان به طور متوسط سقف تعیین شد که در مجموع ده هزار میلیارد تومان می شود.

    هاشمی نرخ سود تسهیلات این طرح را 18 درصد اعلام کرد و گفت: 6 درصد را تولید کننده تخفیف می‌دهد و 12 درصد باقیمانده را خریدار خواهد پرداخت. البته هر نرخی که شورای پول و اعتبار مصوب کرد به همان نسبت 12 درصد به 6 درصد ملاک عمل خواهد بود.

    وی با تاکید بر اینکه در این طرح پیشنهادی، جامعه هدف محدود نشده است و تمامی کارکنان، کارگران، بازنشستگان دولت و مستمری بگیران صندوق تامین اجتماعی مشمول طرح خواهند شد، اظهار کرد: بازپرداخت اقساط تسهیلات طرح 24 ماهه است و مدت طرح را از امسال تا آخر سال 97 اعلام کردیم که طبق پیش بینی ها تا آخر سال 96 حدود 650 هزار کارت صادر می شود و تا پایان سال 97 حدود یک میلیون و 350 هزار کارت دیگر به مرحله صدور خواهد رسید که در مجموع دو میلیون کارت خواهد شد.

    هاشمی با اشاره به این موضوع که همه کالاهای طرح ساخت داخل کشور هستند، افزود:  کالاهای ایرانی با کیفیت که موضوع استاندارد، صرفه جویی انرژی، خدمات پس از فروش و تضمین استمرار تامین کالا در طول اجرای طرح را در دستور کار خود قرار داده اند، در این طرح مورد استفاده قرار خواهند گرفت. همچنین طرح را از اول شهریورماه سال جاری طبق پیش بینی‌ها آغاز خواهیم کرد و تا پایان سال 97 ادامه می دهیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر