رئیس انجمن تولید کنندگان لوازم خانگی:

تقاضای «شش‌گانه» برای اصلاح طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی

عصر کالا- رئیس انجمن تولید کنندگان لوازم خانگی در قالب شش تقاضا، خواستار تغییر و اصلاح در طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی که طبق گفته مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت تا یک ماه آینده در دستور کار قرار می‌گیرد، شد.

تقاضای «شش‌گانه» برای اصلاح طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ال کا ایران، محمدرضا دیانی، در ارتباط با طرح جدید کارت اعتباری خرید کالای ایرانی که طبق گفته مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت، تا یک ماه آینده کلید خواهد خورد اظهار کرد: این طرح در سال گذشته مطلوب بود اما با نقاط ضعف مختلفی همراه شد که مسئولان با اختلافات به وجود آمده در راستای حل آن تلاش نکردند و اگر قرار بر این است که در سال جاری نیز مد نظر قرار گیرد، نیازمند اصلاحات در بخش‌های مختلف است.

    وی با اشاره به اینکه در سال گذشته جامعه هدفی که می‌توانست از طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی استفاده کند محدود بود، گفت: باید محدودیت‌ها در ارتباط با جامعه هدف برداشته شود و به طور مثال کلیه کارمندان و کارگران امکان استفاده از این کارت‌ها را داشته باشند چرا که با بزرگ‌تر شدن جامعه هدف موفق‌تر شدن طرح مذکور دست‌یافتنی‌تر است.

    رئیس انجمن تولید کنندگان لوازم خانگی با بیان دومین درخواست در زمینه اصلاح شرایط طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی عنوان کرد: در این طرح باید سود در نظر گرفته شده برای بازپرداخت به بانک‌ها پایین‌تر از نرخ‌های عادی باشد و تسهیلات با سود کمتری در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

    دیانی همچنین با اشاره به اینکه در سال گذشته اختلافات دستگاهی موجب شد تا طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی با مشکلاتی همراه شود تاکید کرد: در سال جاری اگر قرار بر اجرای طرح خرید کالای ایرانی است باید با هماهنگی کلیه بخش‌ها و دستگاه‌ها شاهد موفقیت این طرح باشیم.

    وی در ادامه با بیان اینکه چهارمین مسئله عدم فروش کالاهای با برند خارجی است، خاطرنشان کرد: در طرح کارت خرید کالای ایرانی تنها کالاهای با برند داخلی مد نظر قرار گرفت اما در طرح کارت اعتباری خرید کالا، امکان خرید کلیه کالاها با برند داخلی و خارجی وجود داشت اما آنچه که در سال جاری ما به آن تاکید داریم این است که تنها کالاهای با برند ایرانی در طرح‌های مذکور گنجانده شده تا این گونه از تولید داخل حمایت شود.

    رئیس انجمن تولید کنندگان لوازم خانگی با بیان اینکه پنجمین نکته‌ای که باید در طرح خرید کالای ایرانی مد نظر قرار گیرد مدت زمان بازپرداخت اقساط است، گفت: باید بازه زمانی بیشتری برای بازپرداخت اقساط در نظر گرفته شود تا متقاضیان رغبت بیشتری نسبت به طرح از خود نشان دهند.

    دیانی در پایان با بیان اینکه ششمین درخواست ما تسهیل فرآیند صدور و ارائه کارت است، اظهار کرد: از مسئولان تقاضا می‌کنیم تا فرآیند صدور کارت را تسهیل کنند چرا که در این صورت کمک بسیار بزرگی به طرح کرده‌اند.

    این گزارش حاکی است، طرح توزیع کارت اعتباری خرید کالای ایرانی در سال گذشته در ابتدا با سقف شش و در نهایت با سقف 10 میلیون تومان مد نظر قرار گرفت اما در ادامه با حواشی مختلفی همراه شد تا شاهد ایجاد اختلاف بین مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز بانک مرکزی بویژه در زمینه لیست کالاهای مورد فروش و نیز تسهیلات ارائه شده در طرح مذکور باشیم.

    با این حال اخیرا محسن صالحی‌نیا، معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت، در گفت‌وگو با ایسنا از آغاز طرح جدید توزیع کارت اعتباری خرید کالای ایرانی تا یک ماه آینده خبر داده و اعلام کرده است که طرح مذکور با شرایط متفاوت‌تری نسبت به سال گذشته در دستور کار قرار می‌گیرد و به عنوان تکلیف از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به این وزارتخانه و نیز بانک مرکزی تکلیف شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر