گلکسی اس ۹ پلاس به سنسور IMX۳۴۵ مجهز خواهد شد

عصر کالا- اطلاعات به‌دست‌آمده، به عرضه گوشی پرچم‌‌دار گلکسی اس ۹ پلاس سامسونگ با سنسور ۱/۲.۵۵ اینچی IMX۳۴۵ سونی اشاره دارد.

گلکسی اس ۹ پلاس به سنسور IMX۳۴۵ مجهز خواهد شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از زومیت، مدتی پیش تصویر جعبه‌ی گلکسی اس 9 فاش شد و گمان می‌رود کهکشانی‌های جدید سامسونگ به دوربین با دهانه لنز متغیر مجهز باشند؛ آن‌طور که اعلام شده بود، اندازه دیافراگم لنز دوربین بین F1.5 و F2.4 متغیر است. شایعات حاکی از آن هستند که پرچم‌داران 2018 سامسونگ با سنسور تصویر 12 مگاپیکسلی با پشتیبانی از فناوری «پیکسل دوگانه» همراه خواهند شد.

    شایعات حاکی از آن هستد که شرکت کُره‌ای گوشی‌ پرچم‌دار گلکسی اس 9 پلاس را با سنسور IMX345 سونی ارائه خواهد داد؛ سنسور مذکور، 1/2.55 اینچی است و اندازه‌ای مشابه سنسور مورد استفاده در گلکسی اس 8 و گلکسی نوت 8 دارد. بااین‌حال اطلاعات منتشرشده در وب‌سایت رسمی سامسونگ، حاکی از آن است که سنسور جدید، قادر است ویدیوهایی با نرخ 480 فریم بر ثانیه به ثبت برساند؛ در این حالت، رزولوشن ویدیوها به 1080p Full HD خواهد رسید.

    سونی هنوز سنسور IMX345 را به‌صورت رسمی معرفی نکرده است؛ به همین جهت، این اطلاعات را نمی‌توان تأیید کرد. صرف‌ نظر از سنسور مورد استفاده، باید گفت که مدل 6.2 اینچی گلکسی اس 9 به دوربین دوگانه مجهز خواهد شد؛ این در حالی است که جانشین گلکسی اس 8 از یک دوربین استفاده می‌کند.

    سامسونگ برای تبلیغ پرچم‌داران بعدی‌اش از شعار تجاری «The Camera. Reimagined» استفاده خواهد کرد؛ این عبارت در دعوت‌نامه‎‌ی رسمی برای معرفی گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس استفاده شده است و به عملکرد متفاوت پرچم‌داران 2018 سامسونگ در زمینه عکاسی اشاره دارد.

    مدتی پیش اعلام شد سیستم «اسکن هوشمند» برای احراز هویت کاربران توسعه یافته است و به همراه جانشین گلکسی اس 8 ارائه می‌شود؛ این سیستم به تشخیص چهره و حسگر عنبیه وابسته خواهد بود و به همین جهت، عملکرد قابل‌ قبولی در تمامی شرایط نوری دارد. ضمن اینکه حسگر اثر انگشت، جای‌گیری بهتری در پرچم‏‌داران 2018 سامسونگ خواهد داشت تا دسترسی به آن ساده‌تر شود؛ به دلیل ابعاد کشیده پرچم‌دار 2017 سامسونگ، دسترسی به حسگر اثر انگشت چندان ساده نیست؛ زیرا سنسور مذکور در کنار دوربین جای گرفته است. در گلکسی اس 9، حسگر اثر انگشت به پایین دوربین اصلی منتقل می‌شود.

    پیش‌بینی می‌شود گوشی پرچم‌دار بعدی سامسونگ در نیمه‌ی مارس (اواخر اسفند) به بازار عرضه شود؛ کُره‌ای‌ها در تاریخ 25 فوریه (6 اسفند)، اعضای جدید سری گلکسی اس را معرفی خواهند کرد. با توجه به شایعات، انتظار می‌رود قیمت پرچم‌داران 2018 سامسونگ نسبت به نسل قبل افزایش پیدا کند؛ در برخی از بازارهای اروپایی، قیمت گلکسی اس 9 به بیشتر از 1000 دلار خواهد رسید. در ایالات متحده، قیمت پرچم‌داران بعدی سامسونگ از 850 دلار آغاز می‌شود.

    کهکشانی‌های امسال سامسونگ، در دو مدل وارد بازار خواهند شد؛ مدل‌های مجهز به تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام، در ایالات متحده عرضه می‌شوند و نسخه‌هایی که وارد بازار اروپا و آسیا می‌شوند، به تراشه اکسینوس 9810 با هشت هسته پردازشی مجهز خواهند شد. پردازنده اختصاصی سامسونگ، مدتی پیش رونمایی شد و از هشت هسته پردازشی استفاده می‌کند؛ این تراشه بر مبنای فرآیند پردازش 10 نانومتری سامسونگ توسعه پیدا کرده است. کوالکام نیز تراشه پرچم‌دار جدیدش را در ماه دسامبر 2017 با لیتوگرافی 10 نانومتری معرفی کرد؛ تعدادی از گوشی‌های پرچم‎‌دار در سال جدید میلادی، به پردازنده اسنپدراگون 845 مجهز خواهند شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر