برخی نسخه‌های گلکسی اس ۸ به جای حافظه UFS ۲.۱ از UFS ۲.۰ استفاده می‌کنند

عصر کالا- یکی از ویژگی‌های گلکسی اس ۸ که در معرفی این گوشی نیز به آن اشاره شد حافظه پرسرعت UFS ۲.۱ است. اما ظاهراً سامسونگ در برخی نسخه‌های از نوع قدیمی‌تر UFS ۲.۰ استفاده کرده است.

برخی نسخه‌های گلکسی اس ۸ به جای حافظه UFS ۲.۱ از UFS ۲.۰ استفاده می‌کنند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از آخرین خبر، حتماً ماجرای پی 10 و پی 10 پلاس هواوی را به خاطر دارید که این شرکت در برخی گوشی‌ها از حافظه‌های UFS و در برخی از حافظه‌های کندتر eMMC استفاده کرده بود و سرانجام مجبور به عذرخواهی شد. حالا برخی کاربران انجمن XDA متوجه شده‌اند که بعضی نسخه‌های گلکسی اس 8 به حافظه UFS 2.0 به جای UFS 2.1 مجهز هستند. البته گفته می‌شود تنها برخی از نسخه‌های گلکسی اس 8 با پردازنده اسنپ‌دراگون 835 شامل این مشکل شده و در عوض تمامی نسخه‌های اکسینوس و همچنین گلکسی اس 8 پلاس به حافظه UFS 2.1 مجهز هستند.

    اما تفاوت این دو نوع حافظه در چیست؟ گفته می‌شود سرعت خواندن حافظه در نوع UFS 2.1 حدود 300 مگابیت بر ثانیه سریع‌تر است اما از آن‌جا که هر دو نوع حافظه فوق‌العاده سریع هستند در استفاده روزانه متوجه این اختلاف نخواهید شد. همچنین خوشبختانه از آن‌جا که تنها نسخه‌های اکسینوس به بازار ایران می‌آیند پس باید انتظار داشت همه گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس‌های وارد شده به کشورمان از حافظه سریع‌تر UFS 2.1 برخوردار باشیند.

    احتمالاً تقاضای بالا برای این گوشی سامسونگ را مجبور کرده به دلیل موجودی محدود حافظه‌های UFS 2.1 از UFS 2.0 استفاده کند. به همین دلیل این شرکت در صفحه مشخصات گلکسی اس 8 در وبسایت خود حالا عبارت UFS 2.1 را حذف کرده تا کاربران دچار اشتباه نشوند. این اولین باری نیست که خریداران گوشی‌های هوشمند خبرهای این‌چنینی را می‌شنوند. به جز پی 10 هواوی آیفون اپل نیز در برخی نسخه‌ها سرعت حافظه داخلی بسیار پایین‌تری دارد و در گذشته تأمین پنل صفحه‌نمایش نیز از منابع مختلف باعث اختلاف کیفیت در تصویر چند پرچم‌دار دیگر شده بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر