هزینه ساخت یک عدد گوشی هوشمند گلکسی اس ۸ چقدر است؟

عصر کالا- چندین هفته پیش دو گوشی پرچم‌دار سامسونگ گلکسی اس ۸ (Samsung galaxy S۸) و گلکسی اس ۸ پلاس (galaxy S۸ Plus) رونمایی شدند و توانستند سروصدای زیادی در بازار گوشی‌های هوشمند به پا کنند. این دو گوشی باکیفیت جزو گوشی‌های بالا رده در بازار می‌باشند و برای داشتن هر کدام از آن‌ها باید هزینه زیادی پرداخت کنید.به علاوه قیمت این دو گوشی نسبت به نسل‌های قبلی خود قیمت بالاتری دارند.

هزینه ساخت یک عدد گوشی هوشمند گلکسی اس ۸ چقدر است؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا»  به نقل از دی جی رو ؛  اما دلیل این قیمت بالا در چیست؟ خوب برای فهمیدن دلیل قیمت بالای گوشی هوشمند گلکسی اس 8 می‌توان هزینه‌های قطعات به کار گرفته شده در این گوشی را محاسبه کرد تا قیمت حدودی آن را بدست آورد.

    بنا به گزارش منتشر شده از موسسه تحقیقاتی HIS Markit تنها ساخت یک دستگاه گوشی گلکسی اس 8 دقیقاً 307.50 دلار هزینه دارد، در حالیکه هزینه ساخت یک دستگاه گوشی هوشمند گلکسی اس 7 (Galaxy S7) و گلکسی اس 7 اج (Galaxy S7 Edge) به ترتیب معادل 255.10 و 271.20 دلار است. البته هنوز کمپانی کره‌ای سامسونگ این اعداد و ارقام را تایید نکرده و حتی آماری از هزینه‌های ساخت گوشی‌هایش ارائه نداده است.

    بنا به گزارش منتشر شده از این موسسه تحقیقاتی، ساخت و تولید گوشی هوشمند گلکسی اس 8 در این دوره پرهزینه است و بعد از این گوشی، هزینه ساخت هر عدد گوشی هوشمند گوگل پیکسل ایکس ال (Google Pixel XL) معادل 285.80 دلار است که در رتبه دوم بعد از گوشی پرچم‌دار سامسونگ قرار می‌گیرد.

    سوالی که شاید در این وهله برای بعضی از افراد پیش آید هزینه ساخت گوشی‌های آیفون نسبت به دیگر رقبا چقدر است؟ هزینه ساخت یک دستگاه گوشی آیفون 7 بر اساس اطلاعات و آمار منتشر شده برابر 224.80 دلار بوده است. با این وجود بسیاری از افراد شایعه کرده‌اند که قیمت نسل بعدی گوشی‌های آیفون برابر 1000 دلار و یا حتی بیشتر خواهد بود که با این قیمت باید انتظار مشخصات فنی و ویژگیهای فوق‌العاده در این گوشی بود. نظر شما درباره گوشی‌های ذکر شده در این مطلب چیست؟ آیا قیمت گوشی‌ سامسونگ گلکسی اس 8 نسبت به کارایی‌هایش مقرون به صرفه است؟

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر