راهنمای اولیه تنظیمات و کار با گلگسی S۸

عصر کالا- گلکسی S۸ روز ۲۱ آوریل عرضه شد و با عرضه شدن این گوشی هوشمند به بازار بدون شک بسیاری از کاربران مشتاق هستند تا در رابطه با قابلیت های دقیق این گوشی هوشمند اطلاعات دقیقی داشته باشند و اگر فردی قصد خرید این گوشی هوشمند را داشته باشد این فرصت برای شناخت قابلیت های S۸ بسیار مناسب است.

راهنمای اولیه تنظیمات و کار با گلگسی S۸
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از کلیک-گلکسی S8 عرضه شد و از این لحظه بسیاری از افراد با خرید گلکسی S8 با سؤالات بسیار زیادی مواجه می شوند و باید هر فردی که قصد خرید این پرچم دار را دارد در رابطه باقابلیت‌های آن به صورت دقیق اطلاعاتی داشته باشد. بسیاری از نسخه های گلکسی S8 پیش فروش شده اند و پیش فروش این پرچم دار بی سابقه بوده است. برخی قابلیت های گلکسی S8 در نوع خود اولین است و بدون شک بسیاری از افراد روش کار با آن ها را نمی دانند. اگر قصد خرید گلکسی S8 و یا S8 پلاس را دارید، مطالعه این مطلب بدون شک الزامی است.

    راه های زیادی برای قفل کردن گوشی هوشمند گلکسی S8 وجود دارد که از این راه ها می توان به سیستم تشخیص چهره، اسکنر اثر انگشت، الگوی رمز، پسورد و رمز به صورت پین و یا عدد از راه های امنیتی در گلکسی S8 است.

    گلکسی S8 راه های زیادی را برای قفل کردن گوشی هوشمند به شما پیشنهاد می دهد، در میان روش های پیشنهادی برای قفل کردن گوشی هوشمند، استفاده از تشخیص چهره از جدید ترین روش هایی است که در گلکسی S8 به چشم می خورد. سنسور اثر انگشت این گوشی هوشمند نیز در پشت آن قرار دارد که کاربر با قرار دادن دست خود در پشت گوشی هوشمند می تواند از آن استفاده کند.

    چگونه از سنسور اثر انگشت در گلکسی S8 استفاده کنیم

    استفاده از سنسور اثر انگشت امروزه در بسیاری از گوشی های هوشمند قابل دسترسی است و تقریباً بسیاری از افراد با استفاده از این قابلیت آشنایی دارند، در هر حال سنسور اثرانگشت فقط برای باز کردن گوشی هوشمند استفاده نمی شود در بسیاری از شرایط و برای انجام دادن برخی از کارهای بانکی نیز از آن استفاده می شود.

    در اینجا به بررسی روش های فعال کردن سنسور اثر انگشت گلکسی S8 می پردازیم:
    تنظیمات را باز کنید و از تنظیمات به Lock screen and Security بروید.

    گزینه Fingerprint scanner را انتخاب کنید و رمز و یا هر پسوردی که می خواهید را وارد کنید.

    مراحل رمزگذاری را طی کنید و در هر مرحله ای که خواسته شد انگشت خود را بر روی سنسور اثر انگشت قرار دهید.

    پس از قرار دادن اولین انگشت برو روی سنسور می توانید یکی دیگر از انگشت های خود را نیز به عنوان رمز بر روی سنسور قرار دهید.

    به Lock screen and Security بروید و با لمس کردن گزینه Fingerprint Unlock سنسور اثر انگشت غیر فعال می شود.

    راه دیگری نیز برای غیر فعال کردن سنسور اثر انگشت وجود دارد و آن این است که با استفاده از مسیر زیر این اسکنر را غیر فعال کنید:

    Settings > Advanced features > Finger sensor gestures

    چگونه از اسکنر عنبیه چشم استفاده کنیم

    اسکنر عنبیه چشم در نوت 7 نیز مشاهده شده بود و حالا نوبت به S8 رسیده است و در این گوشی هوشمند نیز این اسکنر مشاهده می شود. اسکنر عنبیه چشم یک راه مطمئن برای قفل کردن گوشی هوشمند است و در بسیاری از مقایسه ها نیز اسکنر عنبیه چشم امتیاز بالاتری نسبت به اسکنر اثرانگشت دارد. در هر حال این اسکنر بر روی گلکسی S8 قرار دارد و برای استفاده از این اسکنر باید براساس راه کار های زیر عمل کنید:

    به تنظیمات بروید و Lock screen and Security را باز کنید

    Iris Scanner را انتخاب کنید و سپس رمز خود را وارد کنید

    روند کار را طی کنید و برای بررسی الگوی عنبیه چشم، چشم خود را در جلوی دوربین سلفی قرار دهید به صورتی که هر دو چشم به خوبی در دوربین مشاهده شوند.

    سپس اگر نیاز به غیر فعال کردن این قابلیت بود می توانید از مسیر Lock screen and Security گزینه Iris Unlock را انتخاب کنید.

    چگونه از قابلیت تشخیص چهره استفاده کنیم
     

    اگر می خواهید می توانید به این قابلیت گلکسی S8 اطمینان نکنید چون در بسیاری از ویدئو های عرضه شده این سیستم به راحتی فریب می خورد و نمی تواند فرق میان چهره اصلی و عکس شما را تشخیص دهد. در هر حال اگر خواستید که به این سیستم و قابلیت اطمینان کنید باید از روش های زیر استفاده کنید:

    تنظیمات را باز کنید و Lock screen and Security را انتخاب کنید.

    گزینه Face Recognition را انتخاب کنید و سپس رمز خود را وارد کنید

    مراحل رمز گذاری را طی کنید و برای نمایش چهره خود به سیستم باید به صورت تمام رخ جلوی دوربین قرار بگیرید.

    برای غیر فعال کردن این سیستم نیز می توانید به Lock screen and Security بروید و Face Unlock را انتخاب کنید.

    رزولوشن صفحه نمایش را بر روی QHD+ قرار دهید
    صفحه نمایش گلکسی S8 یک صفحه نمایش بسیار با کیفیت، و با رزولوشن 2960 در 1440 است و این صفحه نمایش QHD+AMOLED است. در هر حال گوشی هوشمند هنگامی که از جعبه خارج می شود بر روی رزولوشن تصویر 2220 در 1080 قرار دارد، این حالت به صورت پیش فرض است و شما با استفاده از تنظیمات به راحتی می توانید رزولوشن صفحه نمایش را به QHD+ تغییر دهید. برای تغییر روزلوشن صفحه نمایش با استفاده از مسیر زیر به راحتی می توانید از صفحه نمایشی با کیفیت بهتر بهره مند شوید:

    به منو تنظیمات رفته و Display را باز کنید،Screen resolution را انتخاب کنید و رزولوشن مورد نظر را انتخاب کنید.

    مسیر دکمه های اصلی را تغییر دهید
    بر روی گوشی های هوشمند در پایین صفحه نمایش سه علامت وجود دارد که شامل Home،Recents و Back می شود، شما در گلکسی S8 به راحتی می توانید عملکرد این سه گزینه را براساس نیاز خود تغییر دهید برای این تغییر باید. برای اعمال تغییرات باید از مسیر زیر وارد شوید و تغییرات مورد نظر را اعمال کنید:

    Settings > Display > Navigation bar > Button Layout > Select “Recents-Home-Back” layout

    قابلیت نمایش هم‌زمان چند صفحه
    در اندروید نوقا قابلیتی فراهم شده است که کاربر می تواند همزمان چندین صفحه و چندین کار را با هم انجام دهد، در واقع این حالت همان باز کردن چندین پنجره در ویندوز است و حالا در اندروید نوقا نیز فراهم شده است. کاربران گلکسی S8 می توانند با استفاده از مسیر زیر این قابلیت را غیر فعال کنند:

    Settings > Advanced features > Multi window

    از تمام صفحه نمایش استفاده کنید
    گلکسی S8 و S8 پلاس از نظر استاندارد نمایشی دارای صفحه نمایشی بزرگ تر از استاندار های نمایشی است و در واقع اگر کاربر بخواهد با استفاده از استاندارد فیلم ها و بازی های موجود در بازار استفاده کند بدون شک قسمتی از صفحه نمایش بلا استفاده خواهد بود. کاربران با استفاده از تنظیماتی بسیار ساده می توانند بهره صد در صد را از صفحه نمایش خود ببرند، برای استفاده از 100 درصد صفحه نمایش کافی است تا به منو زیر مراجعه کنید:

    Settings > Display > Full-screen apps

    نتیجه گیری
    گلکسی S8 و S8 پلاس تازه وارد های بسیار خاصی هستند که مطمئناً طرفدارهای زیادی پیدا خواهند کرد، قابلیت های امنیتی خاصی در این گوشی های هوشمند قرار گرفته است و بدون شک بررسی همه جانبه این پرچم داران وسیع تر خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر