نگاهی نزدیک به ویژگی‌های جدید گلکسی اس ۸

عصر کالا- این روزها اکثر اخبار در مورد دو پرچم‌دار جدید سامسونگ است؛ دو گوشی جدید Galaxy S۸ و +Galaxy S۸ که قابلیت‌های جدیدی به سری گلکسی سامسونگ اضافه کرده‌اند. بیایید نگاهی به این ویژگی‌ها بیندازیم.

نگاهی نزدیک به ویژگی‌های جدید گلکسی اس ۸
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از شهرخبر؛ چند روز از معرفی پرچم‌داران جدید سامسونگ می‌گذرد و در این مدت اخبار و اطلاعات زیادی در مورد گلکسی اس8 و گلکسی اس8 پلاس در جی‌اس‌ام برایتان منتشر کرده‌‌ایم. گلکسی اس8 و برادر بزرگ‌ترش از نظر ظاهری گوشی‌‌های منحصربه‌فردی هستند و به هیچ گوشی موبایلی شبیه نیستند که پیش از این به تولید انبوه رسیده باشند. اما ظاهر متفاوت تنها ویژگی منحصربه‌فرد این دو گوشی نیست. سامسونگ گرچه در پرچم‌داران امسالش ویژگی‌های اساسی سری گلکسی را حفظ کرده، قابلیت‌های جدیدی نیز به ‌آن‌ها افزوده است تا از رقبای فعلی‌شان در بازار متمایز باشند.

    گلکسی‌های جدید در کنار LG G6 پیش‌قراولان عصر جدید گوشی‌های هوشمند با صفحه‌ نمایش‌های بزرگ، حاشیه‌های بسیار اندک و اندازه‌های نسبتا جمع‌وجورند؛ دورانی که وسوسه‌برانگیز به نظر می‌آید و تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند نیز نشان‌ داده‌اند که دوست دارند به آن سمت‌وسو بروند.

    در این مطلب قصد داریم نگاهی نزدیک بیندازیم به ویژگی‌های جدیدی که گلکسی اس8 نسبت به نسل قبلی خود دارد.

    نمایش بی‌نهایت‌ها با نسبت تصویر جدید

    سامسونگ به دنبال روندی که در حال باب شدن است، به خاطر صفحه نمایش بلندتر گلکسی اس8 از نسبت تصویر 16:9 صرف‌نظر کرده و به نسبت تصویر 18.5:9 روی آورده است. این باعث می‌شود که بلند شدن صفحه نمایش بر کیفیت تصویر اثر منفی نداشته باشد و با برخورداری از صفحه نمایش بزرگ‌تر، بتوانیم تصاویر را با همان ابعاد همیشگی ببینیم.

    صفحه نمایش‌های اعجاب‌انگیز

    هم گلکسی اس8 و هم گلکسی اس8 پلاس، که به ترتیب صفحه نمایش‌های 5.8 و 6.2 اینچی دارند، به پنل AMOLED مجهزند و رزولوشن WQHD+ (2960 در 1440 پیکسل) را به نمایش درمی‌آورند. هر دو گوشی از نسبت صفحه نمایش به بدنه 83 درصدی برخوردارند؛ یعنی حدود 500 هزار پیکسل بیشتر نسبت به صفحه نمایش‌های گلکسی اس7 و گلکسی اس7 اج در خود جای داده‌اند.

    بیکسبی

    پس از موفقیت آمازون با دستیار صوتی‌اش، Echo، به نظر می‌رسد که تمام شرکت‌ها می‌خواهند به گونه‌ای دستیار مجازی‌ خودشان را در محصولاتشان تعبیه کنند؛ حال این محصول می‌خواهد یک وسیله خانگی هوشمند باشد، یک بلندگو باشد و یا حتی گوشی هوشمند آینده شما باشد. سامسونگ نیز از این مقوله مستثنی نیست و این شرکت کره‌ای دستیار هوشمند خودش با نام بیکسبی را توسعه داده و در پرچم‌داران جدیدش از آن‌ استفاده کرده است. هوش مصنوعی در گلکسی اس8 نقشی اساسی ایفا می‌کند و سامسونگ قول داده که در آینده نقش آن در سایر محصولاتش نیز افزایش یابد. گرچه بیکسبی هنوز چندان در معرض آزمایشات کارشناسان قرار نگرفته، آنچه تا به اینجا دیده‌ایم جذاب بوده است. در مورد بیکسبی بیشتر بخوانید.

    دکمه‌های درون صفحه نمایش با بازخورد لرزشی

    سامسونگ برای دستیابی به نسبت 83 درصدی صفحه نمایش به بدنه مجبور به حذف کلید Home فیزیکی شده که سال‌ها امضای این شرکت کره‌ای محسوب می‌شد. به عنوان راه حل جایگزین، سامسونگ تصمیم گرفته حسگر اثر انگشت را به پشت گوشی منتقل کند و از کلیدهای داخل نمایشگر استفاده کند. کلیدهای داخل نمایشگر استاندارد به نظر می‌رسند، اما این کلیدها ویژگی‌ای دارند که در نگاه اول به چشم نمی‌آیند. سامسونگ برای جبران حذف کلید Home فیزیکی و حسی که کاربر از لمس آن دارد، از موتور لرزشی استفاده کرده، شبیه آنچه در تاچ سه‌بعدی آیفون 7 دیده بودیم، تا زمانی که روی دکمه‌ها ضربه می‌زنید، یک بازخورد لرزشی دلنشین دریافت کنید.

    تغییرات رابط کاربری

    تغییر و تحول گلکسی اس8 از ظاهر فیزیکی آن به رابط کاربری نیز کشیده شده است. سامسونگ در رابط کاربری جدیدش آیکون‌های جدیدی استفاده کرده و در مجموع تغییرات کوچک اما زیادی در آن اعمال کرده است. سامسونگ، با نیم‌نگاهی به پیکسل‌های گوگل، دکمه دسترسی به تمام اپلیکیشن‌ها را حذف کرده و کافی است که در صفحه انگشتتان را به بالا یا پایین بکشید تا لیست اپلیکیشن‌ها برایتان نمایش داده شود.

    تشخیص هویت بیومتریک

    گلکسی نوت 7 مرحوم برای گلکسی اس8 یک یادگار ارزشمند به جا گذاشته و آن حسگر عنبیه چشم است. هر دو گوشی به این حسگر مجهزند و علاوه بر این برای تکمیل آن می‌توان از تکنولوژی تشخیص چهره نیز استفاده کرد. سرعت وامنیت بازگشایی دستگاه به کمک این دو روش نیز بسیار خوب و قابل قبول است.

    دوربین سلفی بهتر

    دوربین جلو گلکسی اس8 نسبت به اس7 ارتقا یافته و اکنون 8 مگاپیکسلی است. علاوه بر این سامسونگ این دوربین را به فوکوس خودکار نیز مجهز کرده است که برای دوربین سلفی یک ویژگی خوب به شمار می‌آید.

    هدفون‌های باکیفیت درون جعبه

    هر دو پرچم‌دار جدید سامسونگ به همراه هدفونی با برند معتبر AKG عرضه می‌شوند که از شرکت‌های زیرمجموعه Harman است. البته نمی‌توان فعلا در مورد کیفیت صدای این هدفون نظری قطعی داد، اما دیدن لوگوی AKG روی این هدفون در حال حاضر ما را نسبت به آن خوش‌بین و امیدوار کرده است.

    رنگ‌های جدید

    گلکسی اس8 و اس8 پلاس در 5 رنگ عرضه می‌شوند، هرچند که در ابتدای رونمایی ممکن است تمام رنگ‌ها در تمام کشورها در دسترس نباشند. مشکی، نقره‌ای، خاکستری، طلایی و آبی رنگ‌هایی هستند که دو غول جدید سامسونگ به آن‌ها مزین شده‌اند.

    نظر شما در مورد پرچم‌داران جدید سامسونگ چیست؟ آیا یکی از این دو گوشی را به عنوان گوشی آینده‌تان انتخاب می‌کنید؟

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر