۵ راه برای بهبود عملکرد باتری گلکسی S۸

عصر کالا- لکسی S۸ که تقریبا حدود یک ماه از معرفی آن توسط سامسونگ می‌گذرد، محبوبیت بسیار زیادی را در میان همه کاربران در سراسر جهان به دست آورده است. تنها نگرانی خاصی که کاربران از زمان معرفی این گوشی داشته‌اند، میزان ظرفیت باتری آن بوده است. با بزرگ‌تر شدن اندازه نمایشگر گلکسی S۸ به نسبت گلکسی S۷ Edge، سامسونگ به‌جای افزایش ظرفیت باتری، آن را کم‌تر کرده و به مقدار ۳۰۰۰ میلی‌آمپر رسانده است. اگر گوشی گلکسی S۸ را خریداری کرده‌اید و از عملکرد باتری آن ناراضی هستید، این مطلب را دنبال کنید.

۵ راه برای بهبود عملکرد باتری گلکسی S۸
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از آخرین خبر ؛ در ادامه چند راه‌کار را برای بهتر شدن عملکرد باتری این گوشی قرار داده‌ایم.

    قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن را غیرفعال کنید
    شاید در دسترس داشتن اعلانات و اطلاعات مربوط به زمان در تلفن همراه برای شما بسیار کاربردی و جالب باشد؛ اما بهتر است بدانید این ویژگی باتری زیادی مصرف می‌کند و شاید یکی از دلایل اصلی ناراضی بودن شما از باتری این گوشی همین باشد. بنابراین بهتر است سریعا این قابلیت را غیرفعال کنید. برای انجام این کار مسیر Just go to Settings > Lock screen and security > Always On Display را دنبال کنید و در منوی باز شده آن را غیرفعال کنید. در این صورت نمایشگر پس از مدت زمان خاصی خاموش می‌شود و اطلاعاتی که پیش‌تر بر روی آن مشاهده می‌کردید، دیگر نمایش داده نمی‌شوند. البته نگران نباشید اگر به این اطلاعات مثل زمان و تاریخ نیاز داشتید کافی است فقط دکمه هوم را فشار دهید!

    قابلیت تنظیم خودکار نور را غیرفعال کنید
    همان طور که بارها گفته‌ایم، تنظیم خودکار نور در تلفن‌های هوشمند، نوری بیشتر از آن‌چه شما نیاز دارید را برای‌تان تنظیم می‌کند. همین مورد باعث افزایش مصرف زیاد انرژی باتری خواهد شد. برای غیرفعال کردن قابلیت تنظیم خودکار میزان نور، quick settings را باز کنید و در قسمت تنظیم نور بر روی آیکون فلش کلیک کنید. پس از آن در صفحه باز شده گزینه Auto brightness را غیرفعال کنید.

    مدت زمان روشن ماندن نمایشگر را کاهش دهید
    یکی دیگر از روش‌های موثر برای افزایش میزان شارژدهی، کم کردن مدت زمان روشن ماندن نمایشگر است. به صورت پیش‌فرض مدت زمان روشن ماندن نمایشگر در گلکسی S8، بر روی 15 ثانیه تنظیم شده است. معمولا 15 ثانیه برای تلفن‌های همراه مقداری مناسب است، اما دقت کنید اگر بیشتر از این بود، میزان آن را کم‌تر کنید. برای چک کردن این موضوع و یا کم‌ کردن میزان آن وارد مسیر Settings > Display > Screen timeout شوید.

    لازم نیست برای همیشه از حالت سرگرمی استفاده کنید
    حالت سرگرمی یک ویژگی خاص است که با روشن کردن آن گلکسی S8 شما از حداکثر توانایی‌های خودش استفاده می‌کند که این موضوع باعث مصرف بیشتر انرژی خواهد شد. گلکسی S8 به صورت پیش‌فرض از رزولوشن فول‌اچ‌دی استفاده می‌کند. در صوتی که رزولوشن اصلی صفحه نمایش این گوشی +WQHD است. شما در بخش تنظیمات می‌توانید میزان رزولوشن را تغییر دهید. اگر از رزولوشنی کم‌تر از فول‌اچ‌دی در این قسمت استفاده کنید، میزان مصرف باتری هم به مراتب کم‌تر خواهد شد. سعی کنید برای استفاده‌های معمولی مانند فرستادن پیام در تلگرام و با چک کردن اینستاگرام از رزولوشن +WQHD استفاده نکنید و این مقدار را برای استفاده‌های دیگر مانند تماشای فیلم و یا اجرای بازی انتخاب کنید. پس از استفاده خاص خود از گوشی دوباره آن را به رزولوشن فول‌اچ‌دی بازگردانید. برای استفاده از این ویژگی باید با کشیدن توار اعلانات به پایین، دنبال گزینه Entertainment mode باشید.

    اپلیکیشن‌ها را به خواب ببرید
    سامسونگ هنگام معرفی گلکسی S8 از یک قابلیت نرم افزاری حرفه‌ای برای کنترل بیشتر بر روی اپ‌ها سخن گفت که تاثیر بسیار زیادی بر روی عملکرد باتری و شارژدهی گوشی خواهد گذاشت. توسط این قابلیت اپ‌های شما به صورت خودکار و یا دستی به حالت خواب می‌روند. وقتی اپلیکیشنی به خواب می‌رود، دیگر در پس‌زمینه قابل اجرا نخواهد بود. همچنین اپی که در این حالت باشد هیچ آپدیت و اعلانی دریافت نخواهد کرد. پس از اجرای اپ مورد نظر، برنامه از حالت خواب بیرون می‌آید و دوباره قابلیت اجرا در پس‌زمینه و دریافت اعلان را خواهد داشت. برای این که اپلیکیشن خاصی را به حالت خواب بیرید، انگشت‌تان را بر روی آیکون اپ مورد نظرتان نگه‌دارید تا منوی تنظیمات نمایان شود. در این منوی گزینه Sleep را انتخاب کنید و در صفحه باز شده گزینه OK را بزنید. در این صورت اپلیکیشن مورد نظر شما به خواب رفته و هیچ انرژی از باتری شما مصرف نمی‌کند.

    اگر اخیرا گلکسی S8 را خریداری کرده‌اید و ترفند تازه‌ای برای بهبود عملکرد باتری سراغ دارید، آن را در بخش دیدگاه‌ها بیان کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر