وضوح صفحه پیش فرض Full HD Plus در گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس

عصر کالا- طبق اطلاعات منتشر شده، وضوح صفحه نمایش هر دو گوشی گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس، به صورت پیش فرض بر روی Full HD Plus تنظیم شده است و کاربران در صورت تمایل می توانند این وضوح را در تنظیمات صفحه نمایش گوشی خود، به QHD Plus ارتقا دهند.

وضوح صفحه پیش فرض Full HD Plus در گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از کلیک، همانطور که می دانید دو گوشی گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس به ترتیب دارای نمایشگرهای 5٫8 اینچی و 6٫2 اینچی هستند و صفحه نمایش هر دو گوشی خمیده است. صفحه نمایش هر دو گوشی دارای وضوح QHD Plus و رزولوشن 1440*2960 است. در ضمن در صفحه نمایش هر دو گوشی به جای استفاده از نسبت تصویر 16:9 از نسبت تصویر جدید 18٫5:9 استفاده شده است.

    طبق گزارشات منتشر شده، وضوح صفحه نمایش هر دو گوشی در حالت پیش فرض روی وضوح Full HD Plus و رزولوشن 1980*2220 تنظیم شده است. شما می توانید در هر دو گوشی با مراجعه به تنظیمات صفحه نمایش آن ها، وضوح صفحه نمایش را به QHD Plus ارتقا دهید. البته توصیه می شود وضوح صفحه نمایش را تغییر ندهید تا هم فشار زیادی به پردازنده گوشی وارد نشود و هم طول عمر باتری گوشی افزایش پیدا کند. البته هنگام استفاده از هدست واقعیت مجازی Gear VR به دلیل نیاز به وضوح بالاتر، وضوح صفحه نمایش به صورت خودکار به QHD Plus ارتقا پیدا می کند.

    البته این امکان در گوشی های گلکسی اس 7 و اس 7 اج که به اندروید 7 ارتقا داده شده اند، نیز وجود دارد و کاربران این دو گوشی می توانند از بین سه وضوح HD، Full HD و QHD، یک وضوح را به صورت دستی برای صفحه نمایش گوشی خود انتخاب کنند. پس از ارتقای سیستم عامل گوشی های گلکسی اس 7 و اس 7 اج، وضوح صفحه نمایش آن ها در حالت پیش فرض روی Full HD تنظیم شده است. در صورتی که از گوشی خود برای تماشای فیلم هایی با وضوح بالا و یا انجام بازی هایی با گرافیک بالا استفاده نمی کنید، توصیه می شود از وضوح بالایی برای صفحه نمایش آن استفاده نکنید.

    همانطور که گفته شده است صفحه نمایش جدیدترین پرچمداران سامسونگ مانند جدیدترین پرچمدار ال جی یعنی جی 6 دارای نسبت تصویر جدید 18٫5:9است (البته نسبت تصویر صفحه نمایش جی 6، 18:9 است) که در اصطلاح صفحه نمایش Univision نام دارد. این نسبت تصویر برای صفحه نمایش گوشی های بلندتر و باریک تر مناسب تر است و زاویه دید بهتری را در اختیار کاربران قرار می دهد.

    احتمالا کاربران از اینکه سامسونگ امکان تنظیم وضوح صفحه نمایش گوشی های خود به صورت دستی را فراهم کرده است، استقبال می کنند و کاربران می توانند بر اساس نیاز خود، وضوح صفحه نمایش گوشی خود را بر روی حداقل وضوح (HD Plus (720*1480 یا حداکثر وضوح (QHD Plus (1460*2990 تنظیم کنند.

    ممکن است برخی از کاربران گوشی های گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس اطلاع نداشته باشند که وضوح صفحه نمایش آن ها در حالت پیش فرض، Full HD Plus است و می توانند آن را به صورت دستی به QHD Plus ارتقا دهند؛ بنابراین از تجربه وضوح فوق العاده صفحه نمایش گوشی خود محروم خواهند شد. امیدواریم سامسونگ در دفترچه راهنمای این گوشی ها، به این موضوع اشاره کرده باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر