همه چیز درباره دوربین گلکسی نوت ۸

عصر کالا- سامسونگ گلکسی نوت ۸، گوشی هوشمند قدرتمندی است که تعداد زیادی قابلیت دارد اما یکی از این ویژگی‌های جذاب جدید دوربین دوتایی آن است.

همه چیز درباره دوربین گلکسی نوت ۸
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از دیجی کالا، این اولین‌بار است که سامسونگ تصمیم گرفته در گوشی‌هایش از این تکنولوژی استفاده کند. سیستمی شامل 2 دروبین 12 مگاپیکسلی با فاصله‌های کانونی متفاوت که به شما امکان می‌دهد عکس‌هایی با زاویه باز یا در حالت زوم بگیرید. نوت 8 امکان ایجاد نوعی پس‌زمینه مات که ثبت آن اصولا از طریق دوربین‌های DSLR امکان‌پذیر است را هم فراهم می‌کند. ویژگی‌ که پیش از این در گوشی‌هایی مثل آیفون 7 پلاس، هوآوی P9، هوآوی P10 و چندین گوشی دیگر وجود داشت. این امکان قابلیت‌های جذابی را برای ثبت تصاویر پرتره، کلوزآپ و هر نوع تصویر دیگری که قصد داشته باشید در آن سوژه و پس‌زمینه از هم جدا باشند ایجاد می‌کند. در این نوشته شیوه کار با دوربین گلکسی نوت 8 را با هم مرور می‌کنیم.

     

    بازکردن سریع اپ دوربین

    درست مثل گوشی‌های قبلی سامسونگ، اپ نوت 8 هم با یک اشاره انگشت روی آیکونی که در صفحه اصلی قرار دارد به سرعت باز می‌شود. با این وجود می‌توانید از طریق دوبار فشردن سریع دکمه پاور هم با سرعتی بیشتر اپ دوربین را باز کنید. با این کار در حال انجام هر عملیاتی که باشید، حتی اگر گوشی قفل باشد در هر صورت اپ دوربین باز می‌شود.

    با زوم عکس بگیرید

    نوت 8 به شما امکان می‌دهد با کشیدن دکمه شاتر به راست و چپ یا پینچ کردن با دو انگشت روی صفحه‌نمایش روی سوژه به شکل دیجیتال زوم کنید. در عین حال می‌توانید با زدن دکمه X2 که در صفحه‌نمایش می‌بینید مستقیما از لنز تله‌فوتوی به کار رفته در این مدل استفاده کنید. با استفاده از لنز تله‌فوتو زوم اپتیکال بدون افت کیفیت را شاهد خواهید بود و اگر حتی پس از استفاده از این لنز به زوم بیشتری نیاز داشتید می‌توانید از طریق دکمه شاتر به شکل دیجیتالی باز هم زوم را بیشتر کنید.

    این نکته را فراموش نکنید که لنز تله به کار رفته در نوت 8 در شرایط کم نور به خوبی لنز زاویه باز آن نیست. بسته به اینکه کی از این لنز استفاده کنید ممکن است گوشی به شکل خودکار تصمیم بگیرد از لنز زاویه باز استفاده کند. بنابراین در نظر داشته باشید که در شرایط کم‌نور ممکن است قابلیت زوم با لنز تله‌فوتو خیلی به کارتان نیاید.

    با مود لایو فوکوس عکس بوکه بگیرید

    بخش لایو فوکوس همان بخشی است که سامسونگ برای گرفتن عکس‌هایی که پس‌زمینه مات دارند در اختیار کاربرانش قرار داده. برای استفاده از این امکان دکمه Live Focus که درست بالای شاتر قرار دارد را لمس کنید. با زدن این دکمه ابتدا شاهد زوم کردن دوربین خواهید بود؛ این زوم درست مثل حالتی است که بخواهید از لنز تله‌فوتو استفاده کنید. در این شرایط باید حداقل حدود 1٫2 متر از سوژه فاصله بگیرید. در عین حال قادرید پیش و پس از ثبت تصویر به میزان دلخواه پس‌زمینه را مات یا واضح کنید. طبیعتا با توجه به مسایلی که درباره لنز تله توضیح دادیم استفاده از دوربین دوتایی و گرفتن تصاویر با پس‌زمینه مات در نور کم چندان نتیجه خوبی ندارد و اگر پس زمینه خیلی شلوغی داشته باشید ممکن است تا حدی بد و مصنوعی به نظر برسد. شاید به همین دلیل هم بد نباشد اگر در میان دکمه‌های بالا اپ دوربین روی سومین دکمه از سمت چپ کلیک کنید تا وقتی که در بخش لایو فوکوس هستید گزینه Dual Capture را فعال کنید. با فعال کردن این امکان عکس با ویژگی‌های لایو فوکوس و یک عکس عادی با هم گرفته می‌شوند تا اگر تصویر ثبت شده در شرایط لایو فوکوس دچار مشکل شد بتوانید از نمونه استاندارد استفاده کنید. البته این را هم فراموش نکنید که با فعال کردن این قابلیت هر عکس سه‌برابر یک عکس معمولی روی حافظه گوشی حجم اشغال می‌کند.

    عکاسی حرفه‌ای با مود Pro

    اگر قصد دارید کنترل بیشتری روی تصاویری داشته باشید که ثبت می‌کنید نوت 8 بهتان امکان نوردهی دستی را در مود حرفه‌ای یا Pro Mode می‌دهد. اگر در اپ دوربین انگشت‌تان را از چپ به راست بکشید می‌توانید این امکان را فعال کنید. در این بخش سرعت شاتر، تراز سفیدی، فوکوس، ISO و نوردهی به شکل دستی قابل کنترل هستند. البته در این شرایط نمی‌توانید از فوکوس خودکار و دوربین تله استفاده کنید.

    فیلترها، استیکرها و سایر قابلیت‌های جذاب

    اپ دوربین نوت 8 مجموعه وسیعی از قابلیت‌ها را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. فقط کافی است با حرکت دادن انگشت دست از چپ به راست روی صفحه اصلی (سوایپ کردن) به این مودها و قابلیت‌ها مثل پاناراما، اسلو موشن، هایپرلپس و … دست پیدا کنید. در عین حال مودهایی مثل GIF maker را هم می‌توانید برای اپ دوربین دانلود کنید.

    اگر در حالت سلفی از راست به چپ سوایپ کنید هم می‌توانید فیلترهای اینستاگرامی یا استیکرهای اسنپ‌چتی را فعال کنید. در دوربین سلفی این گوشی می‌توانید با استفاده از مجموع ابزارهای زیبایی به کار رفته هم شکل و شمایل صورت‌تان را تغییر دهید.

    نهایتا این را هم اضافه کنیم که اگر در بخش منو دوربین به جست‌وجو بپردازید با امکان‌های دیگری از جمله موشن فوتو، HDR، کنترل‌های صوتی، فوکوس خودکار رهگیر و مجموعه‌ای دیگر از امکانات آشنا خواهید شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر