نگاهی به اسکنر عنبیه چشم سامسونگ

عصر کالا- اسکنر عنبیه چشم در سامسونگ یکی از راه‌های احراز هویت کاربران است.

نگاهی به اسکنر عنبیه چشم سامسونگ
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سامسونگ در نسخه جدید سری گوشی های Galaxy S خود یعنی گلکسی اس 9، ویژگی های جدیدی اضافه خواهد کرد. برخی از این تغییرات عبارت اند از: زمان پاسخ کوتاه،شناسایی و شناسایی بهتر در محیط های تاریک یا روشن.

    حسگر عنبیه چشم در گلکسی اس 9، 3 مگاپیکسل است در حالی که این حسگر در گلکسی اس 8 ،2 مگاپیکسل بود.

    احراز هویت بیومتریک (اثر انگشت،حسگر عنبیه چشم و حسگر تشخیص چهره) علاوه بر جذاب بودن و راحت تر بودن نسبت به روش های احراز هویت با رمز از امنیت بیشتری نیز برخوردار هستند اما پس از هک کردن اسکنر عنبیه چشم توسط هکرها سامسونگ به دفاع از این تکنولوژی پرداخت. اما بهبود اسکنر می تواند تا حدی خیال کاربران را راحت کند.

    حسگر عنبیه چشم زمانی اهمیت ویژه ای می یابد که برای پرداخت الکترونیکی از احراز هویت گوشی هوشمند استفاده شود و اگر این تشخیص دقیق نباشد ممکن است از حساب بانکی کاربران سوء استفاده شود.

    سخنگوی سامسونگ گفته است: "اسکن عنبیه چشم ایمن ترین راه در روش های بیومتریک (اثر انگشت و تشخیص چهره) است و ما برای بهبود این سیستم در گوشی های هوشمند جدید تر این مسیر را ادامه خواهیم داد چرا که عملیات بانکی باید ایمن باشد."

    به نظر می رسد سامسونگ قصد دارد علاوه بر پرچمداران خود، برای گوشی های ارزان قیمت تر نیز ویژگی حسگر عنبیه چشم را اضافه کند. در حال حاضر تنها نوت 8 و گلکسی اس 8 دارای این ویژگی هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر