گلکسی S۷ در برابر گلکسی S۸؛ چرا باید پرچمدار جدید را بخرید؟!

عصر کالا- جدیدترین پرچم‌دار سامسونگ معرفی شد و این موضوع می‌تواند محرک خوبی برای کاربران گلکسی S۷ باشد که گوشی فعلی خودکه حدود یک‌سال از عمر آن گذشته است را با نسخه جدیدتر تعویض کنند.

گلکسی S۷ در برابر گلکسی S۸؛ چرا باید پرچمدار جدید را بخرید؟!
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از ای تی رسانه؛ در گلکسی S8 سخت‌افزار تغییر کرده است، امکانات بیش‌تری وجود دارد و طراحی به نسبت نسل قبلی تغییرات زیادی داشته است. البته تمام این‌ها بدان معنا نیست که گلکسی S7 دیگر به نوعی فسیل مبدل شده است، در ادامه نگاهی خواهیم انداخت بر مهم‌ترین تغییرات دو نسل اخیر خانواده گلکسی S سامسونگ!

    سخت افزار، مشخصات و ویژگی‌ها

    اگرچه گلکسی S8 را در بخش سخت‌افزار نمی‌توان چندان انقلابی دانست، اما به نسبت نسل‌های قبلی می‌توان پیشرفت‌های زیادی را مشاهده کرد. بزرگ‌ترین تغییر سامسونگ در بخش طراحی را می‌توان یگانگی در نوع نمایشگر به‌کار رفته دانست، گلکسی S7 در دو نسخه معرفی شد. نسخه استاندارد گلکسی S7 از نمایشگری فلت استفاده می‌کرد و نسخه اج به نمایشگری با کناره‌های خمیده مجهز شده بود. در گلکسی S8 سامسونگ تصمیم گرفت نسخه‌های فلت پرچم‌دارانش رابه طور کلی بازنشسته کند و اسمارت‌فون‌های جدیدش را تنها با نمایشگر اج معرفی کند.

    نمایشگر مورد استفاده در گلکسی S7 به نسبت بدنه بسیار بزرگ بود اما در گلکسی S8 شما می‌توانید مساحت بیش‌تری از نمایشگر را در اندازه‌ای کوچک در اختیار داشته باشید. نمایشگر مورد استفاده در گلکسی S8 از نمونه به کار رفته در گلکسی S7 بلندتر است اما در عرض تفاوت را مشاهده نمی‌کنیم. استفاده از این نوع نمایشگر می‌تواند فضای بیش‌تری را در اختیار شما قرار دهد، آن‌هم بدون آن‌که ابعاد دستگاه افزایش پیدا کند. کلیدهای ناوبری حالا به شکلی مدرن‌تر به صورت مجازی بوده و چینش آن‌ها می‌تواند مطابق با میل شما تغییر یابد.

    مطمئنا سامسونگ در نمایشگر گلکسی S8 پیشرفت‌های زیادی را داشته، اما بدون شک نمایشگر گلکسی S7 هنوز هم یکی از بهترین نمونه‌های موجود برای تلفن همراه است. گذشته از منحنی‌های جذاب موجود در گوشه‌های نمایشگر به کار رفته در گلکسی S8، حاشیه‌های اطراف نمایشگر گلکسی S7 آن‌چنان زیاد نیست که بتوان از آن ایراد گرفت یا آن‌ها را نقطه ضعفی در برابر گلکسی S8 دانست.

    هنگامی که به مشخصات سخت‌افزاری گلکسی S8 نگاه می‌کنیم در می‌بابیم اکثر چیزها بدون تغییر هستند. در گلکسی S8 از همان دوربین قبلی استفاده شده است، 4 گیگابایت رم وجود دارد، باتری 3000 میلی‌آمپر ظرفیت دارد و هم‌چنان می‌توانیم اسلات کارت حافظه، ضد آب بودن و پشتیبانی از شارژ بی‌سیم را مشاهده کنیم. البته گلکسی S8 به لطف استفاده از اسنپدراگون 835 و 64 گیگابایت حافظه‌داخلی عملکرد پردازشی بهتری را ارایه می‌دهد اما این موضوع آنقدر حیاتی نیست که بخواهد بازی را به نفع این پرچم‌دار بازگرداند.

    نرم‌افزار و کاربری

    حدودا یکسال از عرضه گلکسی S7 می‌گذرد و این اسمارت‌فون با دریافت به‌روزرسانی اندروید 7 نوقا به جدیدترین نسخه اندروید نقل مکان کرده است. اگر بخواهیم رابط کاربری گلکسی S8 را با نسل قبلی مقایسه کنیم به جز چند آیکون جدید و هم‌چنین تغییرات جزیی در لانچر، تفاوت دیگری را مشاهده نمی‌کنیم. در گلکسی S8 بخش دوربین بهینه‌تر شده است و چند ویژگی از گلکسی نوت 7 را مشاهده می‌کنیم. البته از آن‌جایی که این تغییرات نرم‌افزاری هستند می‌توانیم انتظار داشته باشیم که در به‌روزرسانی بعدی گلکسی S7 آن‌ها را مشاهده کنیم، به این دلیل نمی‌توان این تغییرات را دلیل موجهی برای به‌روزرسانی از گلکسی S7 به S8 دانست.

    در گلکسی S8 ویژگی‌های جدیدی را به نسبت نسل قبلی شاهد هستیم، بخشی از این قابلیت‌ها نرم‌افزاری و بخشی دیگر وابسته به سنسورهای سخت‌افزاری هستند. به عنوان مثال اسکن عنبیه چشم و تشخیص چهره برای فعالیت نیاز به استفاده از سنسورهای خاصی را دارند. دیگر ویژگی خاص گلکسی S8 را می‌توان مجهز شدن به دستیار صوتی جدید سامسونگ دانست. بیکسبی نوعی دستیار هوشمند پیشرفته است که می‌تواند تجربه جدید و متفاوتی را در استفاده از تلفن همراه به ارمغان بیاورد. اگرچه ممکن است سامسونگ این دستیار صوتی را برای دیگر دیوایس‌های خود منتشر کند اما در گلکسی S8 یک کلید سخت‌افزاری برای دسترسی راحت به این دستیار صوتی وجود دارد که نمی‌توان آن را به اسمارت‌فونی دیگری اضافه کرد!

    DeX دیگر قابلیتی است که انتظار می‌رود در سلطه گلکسی S8 باقی بماند، این قابلیت به کاربر اجازه می‌دهد تصویر نمایشگر اسمارت‌فون خود را به نمایشگر بزرگ‌تری منتقل کند. DeX نوعی داک است که به پورت USB نوع C متصل می‌شود، بنابراین خیلی بعید به نظر می‌رسد که سامسونگ بخواهد نسخه دیگری را مخصوص گلکسی S7 عرضه کند. اگرچه برای استفاده از این قابلیت نیاز به تغییرات در نرم‌افزار نیز وجود دارد.

    جمع بندی:

    اگرچه میل به به‌روز بودن و استفاده از آخرین تکنولوژی‌های دنیا برای دوستداران فناوری اتمام ناپذیر است، اما اگر یک گلکسی S7 دارید مطمئن باشید با عدم به‌روزرسانی به گلکسی S8 چیز زیادی را از دست نمی‌دهید. در واقع اگر هنوز گلکسی S7 فعلی‌تان نیازهای‌تان را پاسخ‌گو است و هیچ‌کدام از قابلیت‌های جدید موجود در گلکسی S8 را احتیاج ندارید بهتر است تا چند ماه آینده اسمارت‌فون کنونی خودتان را حفظ کنید. گلکسی S8 نمایشگر بزرگ‌تر و بهتری را ارایه می‌دهد، اما عمر باتری و سایر مشخصات سخت‌افزاری تا حدودی مشابه هستند بنابراین تجربه چندان متفاوتی را برایتان ایجاد نمی‌کند.

    وجود قابلیت‌هایی هم‌چون دستیار صوتی بیکسبی و هم‌چنین DeX می‌تواند مشوق خوبی برای ارتقای دستگاه فعلی‌تان به نسل بعد باشد اما بازهم بهتر است اندکی صبر کنید تا ببینیم آیا این دو قابلیت عملکرد قابل قبولی را ارایه خواهند کرد یا خیر؟!

    تنها تغییر واقعی که می‌تواند شما را برای ارتقا گلکسی S7 به گلکسی S8 قانع کند، اندازه این دو اسمارت‌فون است. نمایشگر 5.1 اینچی به‌کار رفته در گلکسی S7 ممکن است به اندازه کافی بزرگ نباشد و گلکسی S8 با داشتن نمایشگری 5.8 اینچی با کیفیت بیش‌تر می‌تواند گزینه مناسبی به نظر برسد. هم‌چنین گلکسی S8 از نظر زیبایی در سطح بالاتری به نسبت نسل پیشین قرار دارد و ظاهری مدرن‌تر را ارایه می‌دهد، اما این موضوع هم تا حد زیادی به سلیقه شما بستگی خواهد داشت.

    گلکسی S8 با قیمت 750 دلار در دسترس خواهد بود که با فروش گلکسی S7 تنها بخشی از آن تامین خواهد شد. به هر حال بهتر است پیش از اقدام برای خرید این اسمارت‌فون خوب فکر کنید و خرید از روی احساسات را کنار بگذارید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر