از اسکنر عنبیه چشم گلکسی S۸ می‌توان برای پرداخت‌های موبایلی استفاده کرد

عصر کالا- سامسونگ امسال برای پرچمداران سری S خود از هیچ تلاشی دریغ نکرده که نمود آن را می‌توانیم در بخش‌های امنیتی این دستگاه‌ها ببینیم. یکی از سیستم‌های امنیتی گلکسی S۸ اسکنر عنبیه چشم است که آن را اولین بار در نوت ۷ دیده بودیم. حالا خبر رسیده که از این سیستم شناسایی می‌توان برای تایید هویت هنگام پرداخت‌های موبایلی استفاده کرد.

از اسکنر عنبیه چشم گلکسی S۸ می‌توان برای پرداخت‌های موبایلی استفاده کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از شهر خبر ، همان گونه که احتمالا می‌دانید گلکسی S8 از فناوری‌های تشخیص چهره، حسگر اثر انگشت و اسکنر عنبیه چشم برای شناسایی کاربر استفاده می‌کند. روش احراز هویت با استفاده از عنبیه چشم که سامسونگ درون گلکسی S8 و S8 پلاس قرار داده، به زودی برای پرداخت‌های مالی نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت. طبق گزارش اخیر خبرگزاری کره‌ای The Korea Herald چند شرکت معتبر ارایه دهنده کارت‌های اعتباری در این کشور به دنبال اجرایی کردن این روش امنیتی برای پرداخت‌های موبایل هستند و آن را به مراتب ایمن‌تر از رمز عبور یا حسگر اثر انگشت می‌دانند. شرکت Samsung Card یکی از نخستین شرکت‌هایی خواهد بود که این روش را در اپلیکیشن موبایلی خود به کار خواهد گرفت و دیگر موسسات مالی بزرگ کره‌ای نیز به زودی از این سیستم برای شناسایی و احراز هویت کاربران بهره خواهند برد.

    سامسونگ در گلکسی S8 و S8 پلاس از روش‌های احراز هویت بیومتریک مختلفی از جمله اثر انگشت، عنبیه چشم و تشخیص چهره استفاده کرده که در میان آن‌ها، فناوری تشخیص چهره با وجود سرعت بالایی که دارد امنیت زیادی ندارد. شاید باخبر شده باشید که مدتی قبل اخباری منتشر شده بود مبنی بر این که با یک عکس می‌توان این سیستم امنیتی را فریب داد. البته سامسونگ بیکار ننشست و به تازگی یک بروز رسانی برای افزایش امنیت این تکنولوژی ارایه کرده و ادعا کرده با نصب آن دیگر فریب دادن سیستم امنیتی تشخیص چهره به سادگی میسر نخواهد بود.

    از طرف دیگر هم تمامی کارشناسان معتقدند اسکن عنبیه چشم به عنوان یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد هر انسان، ایمن‌ترین روش شناسایی در موبایل‌ها به شمار می‌رود و حتی با استفاده از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها نیز نمی‌توان آن را شبیه سازی کرد. بنابراین تعجبی ندارد که اسکنر عنبیه طی سال‌های آینده در دستگاه‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد و به عنوان امن‌ترین روش انجام تراکنش‌های مالی مورد استفاده عموم واقع شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر