سنسور تشخیص عنبیه چشم گلکسی S۸ از فناوری اثر انگشت FBI امنیت بیشتری دارد

عصر کالا- کمپانی توسعه‌دهنده‌ی سنسور تشخیص عنبیه چشم در گلکسی اس ۸ اعلام کرده که این فناوری از تکنولوژی تشخیص اثر انگشت اف‌بی‌آی امن‌تر است.

سنسور تشخیص عنبیه چشم گلکسی S۸ از فناوری اثر انگشت FBI امنیت بیشتری دارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از آخرین خبر؛ سامسونگ در طی رویداد Unpacked خود در ماه مارس اعلام کرد که دو گوشی‌هوشمند جدید گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس این شرکت از سنسور تشخیص عنبیه‌ی چشم بهره می‌برند. همانطور که انتظار می‌رفت، در تبلیغات مربوط به بازاریابی این دو گوشی‌هوشمند گفته شده که امنیت این سیستم از فناوری تشخیص اثر انگشت بالاتر است. حال مشخص شده که سنسور تشخیص عنبیه‌ی چشم پرچمداران جدید سامسونگ حتی از فناوری تشخیص اثر انگشت اف‌بی‌آی هم امنیت بالاتری دارد.

    وب‌سایت بیزنس اینسایدر در این مورد با مارک کلیفتون، مدیرعامل شرکتی که سنسور تشخیص عنبیه‌ی چشم گلکسی اس 8 را ساخته گفتگویی انجام داده است. کلیفتون اعلام کرده که اف‌بی‌آی از 13 نقطه‌ برای تخشیص الگوی خاص هر اثر انگشت استفاده می‌کند و بنابراین تمام ده انگشت دستان هر انسان می‌تواند 130 الگوی هویتی مختلف را ایجاد کنند. این در حالی است که سنسور تشخیص عنبیه‌ی چشم گوشی‌هوشمند گلکسی اس 8 می‌تواند برای شناسایی هر عنبیه‌ی چشم بیش از 200 نقطه‌ی مختلف را تشخیص دهد و این یعنی برای هر دو چشم یک انسان در واقع 400 نوع الگوی خاص می‌تواند ثبت شود.

    در فناوری‌های تشخیص عنبیه‌ی چشم می‌توان مرز عنبیه را هم به‌خوبی تشخیص داد و این سنسور در گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ تقریبا از فیلتری شبیه به مادون قرمز برای تشخیص همین مرزهای مشخص استفاده می‌کند تا بتوان با دقت بالاتری الگوی عنبیه‌ی چشم هر فرد را بررسی کرد.

    مسلما مقایسه‌ی این دو فناوری چندان منصفانه‌ به‌نظر نمی‌رسد اما اینکه ببینیم فناوری جدید تشخیص عنبیه‌ی چشم پس از تجاری‌سازی به سرعت توانسته جایگاه خود را در میان روش‌های تعیین هویت باز کند بسیار جالب به‌نظر می‌رسد. همانطور که گفتیم حالا مشخص شده که سنسور تشخیص عنبیه‌ی چشم گلکسی اس8 و گلکسی اس 8 پلاس از آنچه FBI برای تشخیص اثر انگشت از آن استفاده می‌کند، دقیق‌تر عمل کرده و امنیت بیشتری دارد. البته نباید فراموش کرد که اف‌بی‌آی مطمئنا روش‌های تشخیص هویت دیگری را هم مورد استفاده قرار می‌دهد که هنوز کسی از این روش‌ها آگاهی ندارد.

    برای تایید این خبر وب‌سایت بیزنس اینسایدر با اف‌بی‌آی نیز تماس گرفته ولی تا لحظه‌ی نوشته شدن این مطلب هیچ جوابی از سوی این ارگان اعلام نشده است.

    لازم به ذکر است که هم‌اکنون نمی‌دانیم سنسور تشخیص اثر انگشت در گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس و دیگر گوشی‌های اندرویدی چه تعداد نقطه‌ی خاص را می‌توانند شناسایی کنند. حتی اگر این سنسورها دقتی در سطح دقت سنسور اثر انگشت اف‌بی‌آی داشته باشند، با توجه به آنچه توسط کلیفتون اعلام شده، ظاهرا استفاده از سنسور تشخیص عنبیه‌ی چشم امنیت بالاتری برای کاربران خواهد داشت.

    کیفیت فرآیند تشخیص عنبیه‌ی چشم با سنسور بکار گرفته شده در گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس می‌تواند مورد توجه افرادی قرار بگیرد که نسبت به استفاده از سنسور اثر انگشت بر روی گوشی‌های هوشمند خود تمایل چندانی ندارند. همانطور که می‌دانید سامسونگ امسال سنسور اثر انگشت را از جلوی گوشی‌های پرچمدار خود به بخش پشتی آن‌ها انتقال داده و شاید همین موضوع باعث شده تا دسترسی به سنسور یاد شده برای برخی کاربران به راحتی انجام نپذیرد و به همین دلیل این دسته از کاربران احتمالا استفاده از سنسور تشخیص عنبیه‌ی چشم را ترجیح می‌دهند.

    نظر شما در این مورد چیست؟

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر