برتری‌های گلکسی S۸ نسبت به گوگل پیکسل

عصر کالا- چند شب پیش سامسونگ در مراسمی اختصاصی، از گوشی‌های جدید سری اس خود با نام گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس رونمایی کرد. این دو گوشی هوشمند (به خصوص گلکسی اس ۸) قرار است پرچمداران سامسونگ در سال ۲۰۱۷ باشند. تا کمتر از چند هفته دیگر، گلکسی اس ۸ نیز سر از ویترین فروشگا‌ها در می‌آورد تا همراه با گوگل پیکسل و آیفون ۷، به عنوان یکی از سه گوشی پرطرفدار بازار به ایفای نقش بپردازد.

برتری‌های گلکسی S۸ نسبت به گوگل پیکسل
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از آی‌تی‌رسان،امروز و در این مقاله قصد داریم به بیان برخی از برتری‌های پرچمدار جدید سامسونگ نسبت به گوگل پیکسل بپردازیم. برتری‌هایی که موجب می‌شوند تا حدود زیادی این گوشی را در قیاس با پیکسل گوگل برنده بدانیم.

    سامسونگ هنر طراحی را به کمال رسانده است

    سامسونگ در طراحی گلکسی اس 8، از دو نسل پیشین پرچمداران سری اس خود الهام گرفته و طراحی خمیده و فوق‌العاده یکپارچه‌ای را ارایه داده است. طراحی گوشی به گونه‌ای است که اگر تمامی قطعات از یک جنس بودند، تفکیک مرز بین آن‌ها غیر ممکن می‌شد. بخش قابل توجه این طراحی، لبه‌های خمیده در دو طرف گوشی است که موجب دست یافتن به طراحی تقریبا بدون حاشیه و باریک‌تر شدن گوشی شده است.

    در سمت دیگر، گوگل پیکسل قرار دارد که از استانداردهای کنونی صنعت گوشی‌های هوشمند پیروی می‌کند. در این گوشی نیز همان مواد تشکیل دهنده گلکسی اس 8 مورد استفاده قرار گرفته‌اند: آلومینیوم و گوریلا گلس. نمایشگر محصول گوگل توسط حاشیه‌های قابل توجهی احاطه شده است که با حضور خود موجب کاهش چشمگیر نسبت نمایشگر به بدنه در این گوشی هوشمند در مقایسه با گلکسی اس 8 شده‌اند. پرچمدار سال 2017 سامسونگ ضدآب بوده و در صورت شناور شدن در آب آسیبی نخواهد دید، اما محصول گوگل بر خلاف دستپخت سامسونگ، میانه خوبی با آب ندارد.

    DeX، گلکسی اس 8 را تبدیل به یک رایانه می‌کند

    به لطف بهره‌مندی از برنامه‌های از پیش نصب شده مایکروسافت، قدرت سخت‌افزاری بالا، قابلیت پیش‌فرض اندروید برای استفاده هم‌زمان از چند پنجره و رابط یو‌اس‌بی نوع سی با قابلیت تبدیل به HDMI، می‌توانید یک نمایشگر، صفحه‌کلید و موس را به گلکسی اس 8 متصل کرده و همچون یک رایانه معمولی از آن استفاده کنید.

    اگر DeX بتواند بدون درگیر شدن با باگ یا ناسازگاری‌های احتمالی اپلیکیشن‌ها به ابزاری کاربردی برای استفاده روزمره کاربران تبدیل شود، قابلیت‌های نهفته بسیاری که دارد، به مرور آشکار خواهند شد. گوگل پیکسل نیز می‌تواند با استفاده از گوگل کست و لوازم جانبی مجهز به بلوتوث، شرایطی مشابه را برای کاربر فراهم کند. البته ضرورت اعمال ارتقا در رابط کاربری این قابلیت توسط گوگل به شدت احساس می‌شود. سامسونگ در حال حاضر رابط کاربری بهینه‌ای را برای استفاده از DeX در گلکسی اس 8 ارایه می‌دهد.

    اسکنر عنبیه چشم، روشی جدید برای گشودن قفل گوشی هوشمند

    با وجود اسکنر عنبیه در گلکسی اس 8، دیگر فاصله بین شما و صفحه خانه گوشی، تنها به اندازه یک لحظه نگاه کردن به حسگر مادون قرمز است. البته این پرچمدار علاوه بر اسکنر عنبیه، به حسگر اثر انگشت که بنا به دلایلی به پشت این گوشی منتقل شده و قابلیت تشخیص چهره نیز مجهز شده است تا حداکثر راه‌های ورود به گوشی را در اختیار کاربر قرار دهد. گلکسی اس 8 و گوگل پیکسل از نظر بهره‌مندی از حسگر اثر انگشت مشابه هم هستند، اما محصول گوگل فاقد اسکنر عنبیه است.

    اسکنر عنبیه بسیار کاربردی بوده و تا حدودی مکمل حسگر اثر انگشت محسوب می‌شود. گاهی اوقات ممکن است انگشت شما خیس، کثیف یا پنهان در یک دستکش ضخیم باشد، اما چشم‌های کاربر به ندرت پنهان و غیر قابل شناسایی هستند. امیدواریم سامسونگ دقت و سرعت اسکنر عنبیه گلکسی اس 8 را نسبت به گلکسی نوت 7 بهبود داده باشد.

    لیتوگرافی 10 نانومتری برای کاهش مصرف انرژی

    سامسونگ تا به امروز نخستین کمپانی دنیا است که از تراشه‌ای با لیتوگرافی 10 نانومتری در یک گوشی هوشمند استفاده کرده است. این فناوری جدید، در آزمایشگاه کوالکام نتایج خوبی را از خود بر جای گذاشته است و گفته می‌شود که در مصرف انرژی، نسبت به لیتوگرافی 14 نانومتری بین 25 تا 30 درصد بهینه‌تر عمل می‌کند. این بهبود بدان معناست که مصرف انرژی گلکسی اس 8 در زمان انجام فعالیت‌های پرمصرفی همچون اجرای بازی یا ضبط ویدیو، نسبت به گوگل پیکسل که از فناوری 14 نانومتری بهره می‌برد کمتر خواهد بود. در واقع این بدان معناست که با یک بار شارژ باتری گلکسی اس 8 می‌توانید مدت زمان بیشتری از آن استفاده کنید.

    سامسونگ گلکسی اس 8 یا گوگل پیکسل؟

    بدون شک گلکسی اس 8 سامسونگ، شایستگی برچسب قیمت بالای خود را دارد. پیکسل گوگل نیز تا به امروز جایگاه خود را به عنوان یک گوشی جذاب اندرویدی حفظ کرده است، اما اگر من مسئول عرضه آن بودم، قیمت فروش این گوشی هوشمند را کمی کاهش می‌دادم. به لطف عرضه پایین، هنوز هم تقاضا برای پیکسل در بسیاری از نقاط جهان بالا است و این گوشی همچنان برای مشتریان به شدت محبوب مانده است، اما با توجه به برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی قوی توسط سامسونگ و عرضه شمار زیادی گلکسی اس 8 در چند هفته آینده در سرتاسر جهان، انتظار داریم که این پرچمدار فروش بسیار بهتری نسبت به پیکسل داشته باشد و آمار فروش محصول گوگل را کاملا محو کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر