سامسونگ پیش از عرضه گلکسی S۸ از اپل پیشی گرفت

عصر کالا- گزارش جدید Trendforce نشان از این دارد که سامسونگ طی فصل اول ۲۰۱۷ اپل را از نظر عرضه‌ی گوشی هوشمند پشت سر گذاشته است.

سامسونگ پیش از عرضه گلکسی S۸ از اپل پیشی گرفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از آخرین خبر؛ ترندفورس گزارش جدید خود را با بررسی آمار عرضه‌ی گوشی‌ هوشمند منتشر کرده است که نشان از پیشی گرفتن سامسونگ از نظر تعداد گوشی‌های هوشمند عرضه‌شده در مقایسه با اپل دارد. با توجه به اینکه سامسونگ هنوز پرچم‌دار سال 2017 خود را راهی بازار نکرده، پیشی گرفتن این کمپانی کره‌ای مرهون گوشی‌های هوشمند رده پایینی است که راهی بازار می‌کند.

    ترندفورس در گزارش خود به این نکته اشاره کرده است که فروش گوشی‌های هوشمند رده بالای این کمپانی طی سه‌ماهه‌ی اول سال 2017، آمار پایینی به خود اختصاص داده و این کمپانی در حال طی فرایند بازیابی پس از مشکلی است که برای گلکسی نوت 7 ایجاد شده بود؛ حال آنکه این کمپانی کره‌ای موفق شده است با عرضه‌ی گوشی‌های رده پایین، فروش خوبی تجربه کند. سری گوشی‌های هوشمند گلکسی جی سامسونگ باعث شده کمپانی کره‌ای تنها تولیدکننده‌ای باشد که در فصل اول 2017 شاهد افزایش تولید بوده است.

    ترندفورس همچنین به پیش‌بینی فصل دوم سال 2017 پرداخته و اعلام کرده است که احتمالا در سه‌ماهه‌ی دوم سال 2017، سامسونگ فروش ضعیفی تجربه خواهد کرد؛ چراکه کاربران در انتظار عرضه‌ی آیفون 8 خواهند بود. ترندفورس به این نکته اشاره کرده است که بسیاری از تولیدکنندگان نظیر هواوی، سامسونگ و ال‌جی گوشی هوشمند پرچم‌دار خود را طی سه‌ماهه‌ی دوم سال 2017 راهی بازار می‌کنند، اما کاربران به انتظار آیفون 8 خواهند نشست. ترندفورس با اشاره به عرضه‌ی گلکسی اس 8 سامسونگ که در زومیت به بررسی آن پرداختیم؛ اعلام کرده است که کره‌ای‌ها با وجود عرضه‌ی این گوشی هوشمند، در سه‌ماهه‌ی دوم سال 2017 رشد فروش چندانی تجربه نخواهند کرد و این موضوع برگرفته از انتظار کاربران برای عرضه‌ی آیفون 8 در شهریورماه سال جاری است.

    ترندفورس اعلام کرده است که سهم آیفون از بازار گوشی‌ هوشمند طی سه‌ماهه‌ی چهارم 2016 تا سه‌ماهه‌ی اول 2017، از 20.3 درصد به 16.9 درصد کاهش پیدا کرده؛ البته عرضه‌ی نسخه‌ی قرمزرنگ آیفون باعث شده است این کاهش کمتر باشد.

    ترندفورس اشاره کرده است که اپل با آیفون‌های خود در سه‌ماهه‌ی دوم سال 2017 شاهد کاهش عرضه خواهد بود؛ اما انتظار می‌رود عرضه‌ی نسل جدید آیفون‌های اپل، وضعیت را برای کاپرتینویی‌ها بهبود دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر