گلکسی S۸ چه ویژگی هایی دارد؟

عصر کالا- گلکسی S۸ احتمالا زیباترین گوشی هوشمندی است که حداقل سامسونگ تا این جا طراحی کرده و وقتی کسی آن را در دست بگیرد به ظرافت طراحی اش پی می برد.

گلکسی S۸ چه ویژگی هایی دارد؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، 3 روز دیگر یعنی درست 28 آوریل می توانید با پرداخت چیزی نزدیک به سه میلیون تومان گلکسی S8 را به دست بیاورید. گوشی هوشمند سامسونگ که برای عرضه اش کلی بازارگرمی شده و آن طور که از شواهد پیداست، هیچ تکنولوژی جدیدی نیست که در آن استفاده نشده باشد و پرچمدار جدید می تواند یک نقطه عطف در تاریخ تولید اسمارت فون ها باشد. S8 آن قدر آپشن های گوناگون دارد که شاید نتوان در مطلبی کوتاه به همه آن ها اشاره کرد و جزییات شان را شرح داد. این جا اما با مهم ترین ویژگی های این هیولای کره ای آشنا می شویم.

    گلکسی S8 احتمالا زیباترین گوشی هوشمندی است که حداقل سامسونگ تا این جا طراحی کرده و وقتی کسی آن را در دست بگیرد به ظرافت طراحی اش پی می برد. پشت گوشی خمیدگی دارد و طوری طراحی شده که در کف دست بسیار راحت باشد. سه رنگ مشکی تیره، نقره ای روشن و خاکستری هم جای هیچ تردیدی برای دادن لقب زیبا به این گوشی باقی نمی گذارد.

    تنها 155 گرم وزن دارد و با وجود باریک بودن بسیار محکم به نظر می رسد. گواهینامه IP68 به این گوشی اجازه می دهد در برابر گرد و غبار مقاوم باشد و کاربر بتواند آن را به مدت 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب نگه دارد و در شرایط عادی هم که ضد آب است.

    تنها نکته منفی شاید این باشد که اثر انگشت به طور نه چندان قابل ملاحظه ای روی صفحه شیشه ای می ماند که اگر خیلی وسواس نداشته باشید، قابل چشم پوشی است؛ مثل گوشی LG G6 همه سطح روی این گوشی هم صفحه است و خبری از قاب کناری نیست. مانند گلکسی S7 این جا هم در کناره ها خمیدگی وجود دارد اما این خمیدگی نسبت به نمونه قبلی بهتر طراحی شده و بازتاب نور از آن چشم را اذیت نمی کند.

    از آن جا که صفحه نمایش تمام سطح روی گوشی را گرفته، دیگر خبری از دکمه «هوم» یا محلی برای حسگر اثر انگشت نیست و همه این ها در پشت گوشی و کنار دوربین طراحی شده است که شاید در دفعات اول باعث شود کاربر گیج شود اما خب احتمالا بعد از مدتی می توان به آن عادت کرد و این شاید از نکات منفی S8 باشد.

    HDR روی گوشی

    خمیده بودن تنها بخش کوچکی از ویژگی های صفحه نمایش S8 است و در قیاس با قابلیت های دیگر این صفحه عادی به نظر می رسد. اول از همه باید به نسبت متفاوت تصویر در این صفحه اشاره کنیم که برخلاف بیشتر گوشی ها، دیگر نسبت 16:9 در آن رعایت نشده و با سنبت 18.5:9 رو به رو هستیم. این یعنی گوشی نسبت به نمونه های دیگر بلندتر است و با صفحه 15.8 اینچی خود بزرگ تر از S7 هم است.

    شاید این اعداد باعث شود کاربران فکر کنند با چه گوشی بزرگ و چغری رو به رو خواهندشد اما واقعیت این است که گوشی بسیار خوش دست ساخته شده و همه چیز سر جای خودش است. مانند بیشتر گوشی های دیگر سامسونگ، این بار هم از صفحه با فناوری AMOLED که دارای رزولوشن 2960×1440 است، استفاده شده.

    مهم تر از همه اما این است که گوشی می تواند تصاویر با کیفیت HDR (High Dynamic Range) را هم پخش کند و این یعنی کاربران می توانند ویدئوهای بسیار باکیفیتی را که شبکه هایی مثل آمازون و نتفلیکس تولید می کنند تماشا کنند؛ کیفیتی که در سال های اخیر بزرگ ترین تغییر در تکنولوژی ساخت تلویزیون ها بوده و کنتراست روشنایی بالاتری را به مخاطبانش ارائه می کند، البته کسانی که گوشی های S7 و S6 دارند هم می توانند مدعی باشند که صفحه های نمایش شان کیفیت خیلی خوبی دارد اما وقتی به یکی از ویدئوهای HDR نگاه کنید، متوجه تفاوت خواهیدشد. در این فناوری انگار که رنگ ها روی صفحه پاشیده شده اند و همه چیز زنده است.

    در زیر این صفحه خارق العاده اما یک قلب قدرتمند وجود دارد که هیچ گاه شما را ناامید نخواهدکرد. مدل این قلب به محل زندگی شما بستگی دارد. در آسیا و اروپا از پردازنده قدرتمند اکسینوس 8895 استفاده شده و در ایالات متحده این اسنپ دراگون 835 کوالکوم است که S8 را زنده نگه می دارد ولی نباید نگران این تفاوت باشید و تقریبا هیچ اختلاف قابل توجهی بین این دو پردازنده و سرعت و قدرتشان وجود ندارد.

    تبدیل گوشی به کامپیوتر

    باتری گوشی طوری تقویت شده که در حالت عادی مشکلی با آن نداشته باشید اما وجود افزونه ای به نام DeX یعنی که شاید مصرف برقتان بیشتر از قبل باشد. برای آن که بتوانید از DeX استفاده کنید باید 150 یوروی اضافی (نزدیک به 700 هزار تومان) بپردازید و آن وقت با استفاده از یک کابل HDMI که به یک مانیتور متصل می شود می توانید گلکسی S8 را به یک کامپیوتر کوچک تبدیل کنید.

    به خاطر همان فشاری که ممکن است به باتری بیاید، این بخش خودش یک پاور، دو پورت USB-A، یک کابل اترنت و البته فن های کوچکی دارد که از داغ شدن گوشی جلوگیری کند و اعصابتان را به هم نریزد. فایل ها می توانند به راحتی از گوشی به صفحه نمایش بزرگ تر انتقال پیدا کنند و گشت و گذار در اینترنت به سادگی انجام می پذیرد. نوشتن در این صفحه با توجه به بزرگ تر بودنش خیلی آسان تر از تایپ در گوشی است و شاید در آینده ای نه چندان دور DeX بتواند جایگزین PCها شود، البته شاید.

    با بیکسبی آشنا شوید

    اندروید 7 به خودی خود آن قدر جذاب است که نیاز به تغییرات چندانی در آن نباشد اما سامسونگی ها در این جا یک غافلگیری برزگ دارند. بیکسبی Bixby یک جورهایی نقش Siri در گوشی های اپل را بازی می کند و منشی شخصی شماست. بیکسبی در تمام شبانه روز همراه تان است. اخبار را نشان می دهد، قدم هایتان را می شمارد، ضربان قلب تان را اندازه گیری می کند، به شما ویدئوهای مورد علاقه تان را پیشنهاد می دهد و کلی چیز دیگر.

    هروقت حوصله تان سر رفت می توانید با بیکسبی گپ بزنید البته فعلا فقط به زبان کره ای و انگلیسی با لهجه آمریکایی. گفتده شده لهجه بریتیش هم به زودی به آن اضافه خواهدشد و بقیه زبان ها هم به تدریج قابل فهم خواهندشد.

    دیگر اپلیکیشن جدید Samsung Connect است؛ اپلیکیشنی شبیه به Apple’s Home که گوشی را به وسایل هوشمندی که در خانه دارید، متصل می کند و این امکان را به شما می دهد تا با یک دکمه همه چیز را کنترل کنید، البته اگر در خانه تان چنین وسایلی داشته باشید.

    ویژگی های گلکسی S8

    •    صفحه 5.8 اینچی QHD با فناوری AMOLED
    •    پردازنده اکسینوس 8895 در اروپا و آسیا و اسنپ دراگون کوالکوم در ایالات متحده
    •    چهار گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی که می تواند تا 256 گیگ افزایش پیدا کند.
    •    باتری سه هزار میلی آمپر ساعت که به صورت بی سیم و سریع شارژ میش ود.
    •    دوربین پشتی با کیفیت 12 مگاپیکسل که از نوع 1.7/f آپرچر و با دو سنسور ارائه می شود.
    •    دوربین جلو هشت مگاپیکسلی با قابلیت اتوفوکوس
    •    اسکنر عنبیه و اثرانگشت
    •    دستیار شخصی Bixby سامسونگ
    •    سیستم عامل اندروید 7 نوقا به همراه دستیار گوگل

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر