۵ ویژگی خاص گلکسی S۸ پلاس، پرچم دار سامسونگ

عصر کالا- ۲۱ آوریل زمان رونمایی از پرچم داران جدید سامسونگ است، به مناسب این رونمایی به بررسی ۵ ویژگی خاص گلکسی S۸ پلاس می پردازیم.

۵ ویژگی خاص گلکسی S۸ پلاس، پرچم دار سامسونگ
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از کلیک-پرچم داران جدید سامسونگ به خوبی توانسته اند بازار گوشی های هوشمند را در این مدت به دست بگیرند، هم‌زمان با رونمایی از گلکسی های جدید بررسی قابلیت‌ها و ویژگی های خاص این گوشی های هوشمند بی شک برای هر کاربر اندروید و هر طرفدار سامسونگی جالب خواهد بود.

    بهترین صفحه نمایش

    تبلیغات سامسونگ برای گلکسی های جدید بسیار گسترده بود و قبل از ارائه شدن گلکسی S8 و S8 پلاس، بدون شک در هر منبع خبری یک خبر به چشم می خورد. در هر حال نقطه اصلی تمرکز تبلیغات سامسونگ بر روی صفحه نمایش گلکسی S8 و S8 پلاس بود و در بسیاری از تبلیغات و خبر های درز کرده این نکته به چشم می خورد که گلکسی های جدید با صفحه نمایش لبه به لبه عرضه می شوند. بدون شک گلکسی های جدید با صفحه نمایش های بزرگ و لبه به لبه تحول بزرگی در دنیای گوشی های هوشمند به وجود خواهند آورد و این موضوع گام بزرگی به سمت نزدیک شدن به واقعیت مجازی و دسترسی آسان آن بر روی گوشی های هوشمند است.

    اگر چه سامسونگ در تبلیغاتش کمی غلو کرده بود و جوسازی بیش از حد صورت گرفته بود ولی در هر صورت صفحه نمایش گلکسی S8 در نوع خود بی نظیر بوده است.

    یکی از موضوعات مهمی که در طراحی گلکسی S8 پلاس به چشم می خورد مستطیل شکل بودن این گوشی هوشمند است و در واقع اگر بخواهیم به زبان ساده تر این موضوع را بیان کنیم باید بگوییم که صفحه نمایش گلکسی S8 پلاس کمی کشیده تر از حد معمول است. شاید بتوان نکسوس 6 را نیز در این زمینه با گلکسی S8 پلاس مقایسه کرد ولی در هر صورت این گوشی هوشمند ظاهری کاملاً کشیده دارد.

    Dr. Raymond Soneira در رابطه با صفحه نمایش گلکسی S8 به این موضوع اشاره کرده است که صفحه نمایش این گوشی هوشمند دارای رده A است.

    خوش دست و کم جا

    صفحه نمایش گلکسی S8 پلاس از گلکسی S7 edge حدود 17 درصد بزرگ تر است، البته گلکسی S8 پلاس از نظر عرضی، عرض کمتری دارد و کشیده تر است و راحت تر در جیب جا می گیرد. البته بدون شک این گوشی هوشمند مانند سایر گوشی های هوشمند کوچک با صفحه نمایش کوچک خوش دست نیست ولی در نوع خود یکی از بهترین ها است.

    اسکنر عنبیه چشم

    قبل از معرفی کردن سیستم های امنیتی گلکسی S8، باید به اسکنر اثرانگشت در نوت 7 اشاره کنیم که جز اولین ها بود ولی متاسفانه با شکست مواجه شد و نتوانست نتیجه خوبی پیدا کند. در گلکسی S8 پلاس شاهد سیستم تشخیص چهره هستیم، اگر چه شایعات و حاشیه های این سیستم بسیار زیاد بوده است و هنوز نیامده مشکلاتی برای سامسونگ به وجود آورده است ولی در هر صورت این قابلیت یکی از قابلیت های جدید سامسونگ است که تاکنون در گوشی های هوشمند مشاهده نشده است و باید دید که بر روی نسخه اصلی نیز این قابلیت دارای مشکلاتی است یا خیر.

    اگر این سیستم به خوبی عمل کند بدون شک استفاده از رمز ها و حتی اثرانگشت نیز به زودی منسوخ خواهد شد ولی در وهله اول امنیت این سیستم باید به صورت کامل بررسی شود.

    اسکنر اثر انگشت

    اسکنر اثر انگشت در گلکسی S8 پلاس در پشت گوشی هوشمند قرار دارد و از آن جا که این گوشی هوشمند دارای ابعادی نسبتاً بزرگ است شاید استفاده از اسکنر اثر انگشت کمی سخت باشد و محل قرار گیر آن، محل کاملاً مناسبی نباشد، حتی ممکن است کاربران در پیدا کردن آن در پشت گوشی هوشمند دچار مشکل هایی شوند، ولی در هر صورت این اسکنر در پشت گلکسی S8 قرار دارد.

    اگر کاربران از سنسور های شناخت چهره رازی باشند بدون شک استفاده از اسکنر اثرانگشت کمتر خواهد شد.

    دوربین

    اگر چه هنوز برای اظهار نظر در رابطه با دوربین گلکسی S8 پلاس بسیار زود است و باید منتظر ورود گوشی هوشمند به بازار و تست های عکاسی باشیم ولی در هر صورت این گوشی هوشمند سیستمی مشابه با سیستم دوربین گوشی هوشمند گوگل یعنی پیکسل دارد. در گوگل پیکسل ما شاهد استفاده از فناوری پیکسل های دوگانه بودیم که در گلکسی S8 پلاس نیز از این قابلیت استفاده شده است.

    با عرضه شدن گلکسی S8 و S8 پلاس بدون شک می توان نقد و بررسی های بیشتری در رابطه با این گوشی های هوشمند نوشت و در حال حاضر اطلاعات محدود است و باید صبر کرد تا این پرچم داران به بازار عرضه شوند و مورد بررسی‌های فیزیکی و نرم افزاری قرار بگیرند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر