۸ دلیل برای این که گلکسی S۸ را بخرید

عصر کالا- کمپانی سامسونگ پس از گذراندن آن‌همه مشکل در آخرین سری از گلکسی نوت تصمیم گرفت تا پرچمدار بعدی‌اش را با قدرت هرچه تمام وارد بازار کند تا شاید بتواند اعتماد از دسته رفته تعداد زیادی از کاربران را جلب خودش کند. بالاخره این روز رسید و سامسونگ در تاریخ نهم فروردین از دو گوشی گلکسی S۸ و گلکسی S۸ پلاس رونمایی کرد. دو گوشی جدیدی که نه‌تنها مشکلات نوت ۷ را کاملا از یاد همه بردند، بلکه نظر کاربران پلت‌فرم‌های دیگر را برای مهاجرت به سامسونگ و اندروید آن، جلب کردند. در این مطلب می‌خواهیم با ارایه ۸ دلیل به شما بگوییم که چرا گلکسی S۸ را باید همین امروز خریداری کنید. پس همراه ما باشید.

۸ دلیل برای این که گلکسی S۸ را بخرید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از شهر خبر ؛

    زیبایی محض!
    گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس هر دو به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با در دست گرفتن هرکدام‌شان با واکنش «واو» از طرف اطرافیان مواجه خواهید شد و این به دلیل ظاهر زیبا و فوق‌العاده هر دو گوشی بوده است. گلکسی S8 شبیه هیچ گوشی دیگری نیست و به نظر هم نمی‌رسد که به این زودی‌ها تلفن هوشمندی با ظاهری مشابه آن را ببینیم. همین خاص بودنش است که بزرگ‌ترین نکته مثبت آن را ساخته‌ است.

     

    یکی از اصلی‌ترین فاکتورهایی که ظاهری متفاوت را برای گلکسی S8 ایجاد کرده، نوع صفحه نمایش آن است. صفحه نمایشی که سامسونگ از آن با عنوان “نمایشگر بی‌نهایت” نام می‌برد، بلندتر از نمایشگرهای معمولی بوده و با حاشیه‌های گردش به گونه‌ای در قاب گوشی جای گرفته‌، که اندازه بزرگ 5.8 اینچی آن اصلا به چشم نمی‌آید. علاوه بر بلندتر بودن صفحه نمایش در این گوشی، شاهد لبه‌های خمیده هم در آن هستیم. این لبه‌های خمیده باعث شده‌اند تا 83 درصد بخش جلویی گوشی را صفحه نمایش تشکیل دهد. جالب است بدانید این عدد در آخرین پرچمدار کمپانی اپل 65.6 درصد بوده است.

    هدف سامسونگ از ساخت نمایشگر خمیده تنها زیبایی آن نبوده، بلکه قابلیت‌های متعددی را به این بخش‌ها اضافه کرده است. دیگر مشکلات موجود در نسل قبل، در این پرچمدار جدید دیده نمی‌شوند و همه بخش‌های آن عملکردی به بهترین شکل ممکن دارند.

    صفحه نمایش موجود در هر دو مدل از نوع امولد بوده و از همین رو مطمئن باشید کیفیت آن با هیچ گوشی غیر سامسونگی دیگری قابل مقایسه نخواهد بود.

     

    تمامی بخش‌های این گوشی به جز فریم دوری آن که فلزی است، از شیشه ساخته شده‌اند. طراحی قاب پشتی گلکسی S8 حالت پیوستگی خاصی دارد و از پشت دستگاه به طرز هنری به بخش جلویی آن کشیده شده است. هرچقدر هم که از شکنندگی و آسیب‌پذیر بودن این گوشی سخن بگویید، به نظر من باز هم ارزش این همه زیبایی را دارد. به عقیده من تنها ساختار شیشه‌ای است که می‌تواند یک گوشی را این همه چشم‌نوار بکند.

    خوشبختانه سامسونگ از آخرین نسل گوریلا گلس برای محافظت بخش‌های شیشه‌ای استفاده کرده و همین موضوع خیالمان را از نظر مقاومتش راحت‌تر کرده است. قاب و فیلیپ کاور‌هایی برای هر دو مدل گلکسی S8 توسط سامسونگ ساخته و معرفی شده‌اند که شما می‌توانید برای محافظت، از آن‌ها استفاده کنید. (البته شخصا اصلا حاضر نیستم این همه زیبایی را در یک جلد چرمی و یا پلاستیکی قرار دهم و حتما بدون استفاده از آن‌ها از زیبایی‌اش لذت می‌برم.)

    علاوه بر این‌ها کمپانی سامسونگ شرایط خاصی را در صورت آسیب دیدن نمایشگر گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس پیاده کرده که واقعا حرکت مثبتی است. به گفته سامسونگ در صورتیکه صفحه نمایش تلفن همراهتان دچار شکستگی گردد تنها با پرداخت مبلغ 1,700,000 ریال تا پایان زمستان 1396 قادر به تعویض آن خواهید بود. همچنین برای راحتی کاربران در مدت مذکور، در شهرهای تهران، مشهد، اصفهان و تبریز سرویس اکسپرس برقرار خواهد بود. به این ترتیب سرویس رایگان برای تحویل دستگاه معیوب و ارسال آن برای شما در دسترس است.

    سخت افزاری قدرت‌مند و به‌روز
    استفاده سامسونگ از جدیدترین چیپ اختصاصی خودش برای گلکسی S8 باعث شده تا بهترین عملکرد تلفن هوشمند موجود در حال حاضر را در این گوشی شاهد باشیم. حداقل تا 5 سال آینده پردازنده موجود در این پرچمدار به راحتی تمام کارتان را راه می‌اندازد و با آن هیچ مشکلی نخواهید داشت. از طرفی سامسونگ در نسخه جدید رابط کاربری‌اش، برای بهینه‌سازی آن حسابی تلاش کرده تا با عملکردی سریع، تجربه بسیار خوبی را برای‌تان بسازد. پشتیبانی از کارت حافظه هم یکی دیگر از موارد مهمی است که گلکسی S8 آن را برخلاف آی‌فون اپل در اختیارتان قرار خواهد داد و شما قادر به استفاده از کارت‌های micro SD تا ظرفیت 256 گیگابایت در آن خواهید بود.

     

    امنیت بالا با استفاده از تکنولوژی‌های مختلف
    سامسونگ در این نسل از پرچمدارش سه بخش امنیتی اختصاصی و پرقدرت را قرار داده است. اولین مورد همان حسگر اثر انگشت بوده که با دقت بالاتری در این گوشی دیده می‌شود. عده زیادی قرارگیری حسگر اثر انگشت در کنار لنز دوربین را از ضعف‌ بزرگ سامسونگ در طراحی می‌دانند؛ اما اگر از دید دیگر به این موضوع نگاه کنید متوجه می‌شوید که شاید سامسونگ هم برای ترغیب کردن کاربر به استفاده از تکنولوژی‌های جدیدش سیاست‌های خاص خودش را دارد. درست مانند اپل که برای سوق دادن کاربران به سمت هدفون‌های بی‌سیم، درگاه 3.5 میلی‌متری را حذف کرد و کاربران آن را با عنوان تکنولوژی جدید خواندند! (حداقل سامسونگ استانداردی را از پرچمدارش حذف نکرده است و فقط محل قرارگیری‌اش را تغییر داده. علاوه بر این‌ها همچنان شاهد جک 3.5 میلی‌متری صوتی در گلکسی S8 هستیم.)

     

    حسگر عنبیه چشم یکی دیگر از بخش‌های امنیتی است که به طور ثابت شده‌ای، بسیار امن‌تر از حسگر‌های اثر انگشت است. بنابراین اگر نمی‌خواهید از سنسور اثر انگشت برای محافظت دستگاه استفاده کنید و با محل قرار گیری آن مشکل دارید، حسگر عنبیه چشم می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد.

    اما بخش امنیتی سامسونگ به این‌جا ختم نمی‌شود. یکی دیگر از قابلیت‌هایی که سامسونگ به صورت انحصاری بر روی آن کار کرده و بهبود‌های فراوانی را در آن به‌وجود آورده، محافظت دستگاه از طریق تشخیص چهره است. امنیت این مورد هم به اندازه کافی بالا بوده و کاربر می‌تواند به راحتی از آن استفاده کند.

    دوربین شاید قدیمی باشد، اما بهترین است!
    این موضوع را کاملا قبول دارم که سامسونگ در ارتقای بخش دوربینش کمی تنبل بوده؛ اما باید بدانید دوربین به کار رفته در گلکسی S8، سنسور متفاوتی به نسبت نسل قبلی دارد. درست است که هر دو گوشی گلکسی S8 و گلکسی S7 رزولوشن 12 مگاپیکسلی دارند، اما دوربین S8 از نظر نوع سنسور تغییرات اندکی داشته است. اما اگر به یاد بیاورید، دوربین موجود در گلکسی S7 در سال گذشته با اختلاف زیادی، بهترین بود. از همین رو به شما قول می‌دهم گلکسی S8 امسال هم از نظر دوربین یکی از بهترین‌ها خواهد بود.

    رزولوشن دوربین سلفی موجود در این گوشی از 5 به 8 مگاپیکسل افزایش داشته که موردی مثبت است. اما نکته مثبت دیگر درباره این دوربین سلفی، فوکوس خودکار آن است. بهتر است بدانید قابلیت فوکوس خودکار در دوربین سلفی تا به امروز بر روی اکثر گوشی‌ها، حتی در رده‌های بالا قرار نگرفته است. این فوکوس خودکار باعث می‌شود تا تصاویر زیباتری را از چهره‌ خودتان به ثبت برسانید.

    دستیار صوتی اختصاصی بیکسبی نیاز به زمان دارد
    دستیار صوتی بیکسبی که البته هنوز به طور کامل در دسترس قرار نگرفته، یکی از موارد مثبت و آینده‌داری است که سامسونگ بر رویش کار می‌کند. شاید در حال حاضر با کمی کار کردن با آن بگویید که بی‌مصرف است، اما با گذشت زمان مطمئنا شاهد پیشرفت‌های زیادش خواهید بود. هر چه باشد سامسونگ است و هر چیزی از آن برمی‌آید. سامسونگ هنوز به طور کامل قابلیت‌های بیکسبی را عرضه نکرده و برای شناسایی عملکرد کامل آن باید منتظر آپدیت‌های بعدی باشیم. اما این را بدانید که این دستیار صوتی با این همه تبلیغات و مانور، بدون هدف به بازار نیامده و فقط نیاز به کمی زمان دارد. البته دستیار صوتی گوگل هم در کنار بیکسبی در گلکسی S8 قرار گرفته است.

     

    پشتیبانی از شارژر بی‌سیم
    یکی دیگر از قابلیت‌های گلکسی S8، پشتیبانی از شارژر بی‌سیم بوده که در حال حاضر در بیشتر پرچمداران بازار دیده نمی‌شود. توسط این قابلیت می‌توانید به راحتی و بدون اتصال سیم، تلفن همراه‌تان را شارژ کنید. اگر گلکسی S8 و یا گلکسی S8 پلاس را در ایران پیش‌خرید کرده باشید، یک عدد شارژر بی‌سیم در کنار یک‌سری وسایل دیگر به شما اهدا خواهد شد.

     

    هدفون  AKG که به صورت رایگان در جعبه موجود است
    سامسونگ در جعبه هر دو مدل گلکسی S8 یک عدد هدفون AKG با ارزش 100 دلار به عنوان هدیه قرار داده است. این هدفون کیفیت بسیار خوبی داشته و در رده هدفون‌های متوسط روبه بالا قرار می‌گیرد. مطمئن باشید هدفون AKG موجود در جعبه گوشی، کیفیتی بیشتر از آن‌ هدفون‌هایی که در جعبه سایر گوشی‌های متفرقه دیده‌اید خواهد داشت و شما را از این نظر کاملا راضی نگه‌می‌دارد.

     

    دیگر قابلیت‌های خاص
    گلکسی S8 گواهی IP68 را دارد. بنابراین نگرانی خاصی در زمینه مقاومت گوشی در برابر آب و گرد و خاک وجود نخواهد داشت. پشتیبانی از شارژ سریع هم یکی دیگر از قابلیت‌های کاربردی موجود در این گوشی است. توسط سنسور‌های مختلف سلامتی می‌توانید ضربان قلب و یا میزان غلظت اکسیژن در خون‌تان را توسط این گوشی اندازه بگیرید. بلوتوث در نسخه 5 هم باعث می‌شود تا با سرعت بیشتر اطلاعات را بین دستگاه‌های مختلف جابجا کنید. سامسونگ DeX یک قابلیت جدید است که تلفن هوشمند شما را توسط یک داک، به کامپیوتر تبدیل می‌کند و شما می‌توانید با متصل کردن آن به یک مانیتور، در محیط دسکتاپ از آن استفاده کنید. دکمه هوم موجود در گلکسی S8 خاصیت لمس سه بعدی را دارد و توسط آن می توانید عملکردهای متفاوتی را در این قسمت از صفحه نمایش در دسترس داشته باشید. قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن هم که از سال قبل بر روی گلکسی S7 قرار گرفته بود، در گلکسی S8 هم دیده می‌شود. در آخر این گوشی از اتصال USB از نوع Type C پشتیبانی می‌کند.

     

    نظر شما در رابطه با گلکسی S8 چیست؟ آیا این گوشی‌ را پیش‌خرید کرده‌اید و یا در آینده تصمیم به خرید آن را دارید؟


      

     

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر