تأمین بودجه خرید لوازم‌خانگی ضروری با تسهیلات خرید کالا

عصر کالا- اگر برای خرید یا تعویض لوازم خانه به بودجه بیشتری نیاز دارید وام خرید لوازم خانگی می‌تواند پیشنهاد خوبی برای شما باشد.

تأمین بودجه خرید لوازم‌خانگی ضروری با تسهیلات خرید کالا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران، وام خرید کالا یکی از انواع تسهیلاتی است که بانک‌ها برای تأمین بودجه خرید لوازم‌خانگی ضروری به مشتریان پیشنهاد می‌کنند. اگر برای خرید یا تعویض لوازم خانه مانند لوازم گران‌قیمت آشپزخانه یا مبل و تلویزیون به بودجه بیشتری نیاز دارید وام خرید لوازم خانگی می‌تواند پیشنهاد خوبی برای شما باشد. سقف پرداخت این وام غالباً 50 میلیون تومان است.

    بر این اساس برای خرید کالاهای بادوام افراد می‎توانند تا سقف 50 میلیون تومان تسهیلات به صورت کارت اعتباری برای دریافت کنند. سود این تسهیلات 18 درصد و مدت بازپرداخت 36 ماهه است.

    یکی از شرایط دریافت این نوع وام این است که در ابتدا شخص وام‌گیرنده شاغل باشد،  برای ضمانت هم ضامن باید کارمند دولت و دارای نامه کسر از حقوق و یا کاسب معتبر و صاحب چک باشد.

    البته در برخی از بانک‌ها باید حداقل 15 تا 25 درصد سپرده‌گذاری کرده باشید. برخی دیگر هم تسهیلات را محدود به خرید از تعداد خاصی از فروشگاه‌های معرفی شده توسط خودشان کرده‌اند.

    این روز‌ها بانک‌های زیادی وام خرید کالا به متقاضیان پرداخت می‌کنند که متقاضی با بررسی شرایط این بانک‌ها می‌تواند متناسب با نیاز خود مناسب‌ترین بانک را انتخاب کند.

    مدارک و شرایط دریافت وام کالا
    وام خرید کالا برای کالای تولید داخل و کاملاً نو در نظر گرفته شده است.
    اغلب بانک‌ها مبلغ وام را در ازای ارائه پیش‌فاکتور و در وجه فروشندگان معتبر پرداخت می‌کنند.
    برخی بانک مبلغ وام را به‌صورت کارت اعتباری به مشتری پرداخت می‌کنند. وام‌گیرنده امکان برداشت نقدی از این کارت را نخواهد داشت.
    در بیشتر بانک‌ها برای وام خرید لوازم‌خانگی سود 18 درصد در نظر گرفته شده است.
    بیشتر بانک‌ها گواهی کسر از حقوق را به‌عنوان ضمانت در نظر گرفته‌اند. تعداد ضامن‌ها به مبلغ وام بستگی دارد.

    مدارک دریافت وام کالا در هر بانک متفاوت است. اما این مدارک بدیهی را حتما همراه داشته باشید:

    اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی خود و ضامن یا ضامن‌ها
    اصل و کپی فیش حقوقی و گواهی کسر از حقوق ضامن یا ضامن‌ها
    مدارک شغلی درخواست‌کننده وام خرید کالا

    گفتنی است در برخی از بانک ها که تسهیلات مختص خرید کالای ایرانی است و لازم است که فاکتور خرید محصولات داخلی هم  ارائه شود.

    برخی از بانک ها هم تسهیلاتی تا سقف 20 میلیون تومان، با سود 18 درصد و در مدت بازپرداخت 36ماهه برای خرید کالا پرداخت می‌کنند.

    همچنین در بعضی از بانک ها برای پرداخت تسهیلات  لازم است علاوه بر دو ضامن، معادل وام و سود آن، سفته هم بدهید. همچنین 30 درصد وام را نیز باید سپرده داشته باشید.

    در پایان باید گفت در کنار همه این‌ها، این نوع تسهیلات را با هر مبلغی که بخواهید بگیرید فقط از یک بانک و یک بار می‌توانید دریافت کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر