معاون پژوهشی وزارت علوم:

شرکت های بزرگ فناوری از ایتالیا به ایران می آیند

عصر کالا- معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: طی روزهای ۳۰ و ۳۱ فروردین ماه شرکت های بزرگ فناوری از کشور ایتالیا به ایران سفر می کنند.

شرکت های بزرگ فناوری از ایتالیا به ایران می آیند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از  مهر، وحید احمدی عصر امروز در حاشیه جلسه کمیسیون های دائمی شورای عتف در وزارت علوم در جمع خبرنگاران گفت: هماهنگی های لازم برای حضور بیش از 100 شرکت فناوری بزرگ ایتالیایی برای سفر به ایران فراهم شده و قرار است این شرکت ها تعاملات رودر رو با شرکت های ایرانی فعال در زمینه فناوری و دانش بنیان داشته باشند.

    وی با اشاره به برنامه های آینده این وزارتخانه در حوزه پژوهش و فناوری گفت: فعال کردن پروژه های کلان ملی، عملیاتی سازی مناطق ویژه علم و فناوری، ایجاد مرجع پایش علم و فناوری و توسعه ارتباطات بین المللی از برنامه های این وزارتخانه و شورای عتف در سال آینده خواهد بود.

    احمدی اضافه کرد: ساماندهی و ماموریت گرا کردن دانشگاهها و پیگیری اجرای 4 پروژه اقتصاد مقاومتی نیز از دیگر برنامه های این وزارتخانه در سال 96 خواهد بود.

    معاون پژوهشی وزارت علوم به اجرای طرح کارآموزی در دانشگاهها اشاره کرد و گفت: نشست مشترکی با صنایع مختلف کشور داشتیم که بر این اساس حمایت هایی از طرح ها و پروژه های دوره دکتری و فعال کردن دوره های پسادکتری فراهم شود.

    وی در خصوص مصوبات جلسه عصر امروز نیز گفت: در این جلسه موضوع آینده نگاری علم و فناوری مورد بررسی قرار گرفت که قرار است پس از بررسی های بیشتر، این موضوع مجددا در جلسه کمیسیون های دائمی شورای عتف مطرح و برای تصویب به جلسه شورای عتف ارائه شود.

    احمدی عنوان کرد: آینده نگاری علم و فناوری یکی از مسائل اصلی کشورها به شمار می رود چرا که بر اساس آن می توانیم نگاهی به آینده و استانداردهای جهانی داشته باشیم تا بر اساس توانمندی های فعلی بتوانیم به اولویت ها دست یابیم.

    معاون پژوهشی وزارت علوم تاکید کرد: آینده نگاری علم و فناوری یکی از موضوعات مهم کشور است بنابراین باید در اسناد بالادستی کشور مورد توجه قرار گیرد.

    وی اضافه کرد: در جلسه امروز موضوع کوچک سازی و تجمیع کمیسیون های تخصصی شورای عتف نیز مطرح و قرار شد پس از ملاحظات کارشناسی بیشتر در جلسات آینده مجددا بررسی شود.

    احمدی گفت: در حال حاضر 11 کمیسیون تخصصی در شورای عتف فعالیت دارند که برای چابک سازی این مجموعه قرار است تعداد این کمیسیون ها کمتر شود.

    معاون پژوهشی وزارت علوم به سفر هیئتی از شورای عتف کشور اتریش اشاره کرد و ادامه داد: در این سفر پیگیری های مربوط به همکاری های علم و فناوری با این کشور صورت گرفت و قرار شد مجموعه یونیدو برای همکاری در ایجاد مناطق ویژه علم و فناوری مشارکت کنند.

    وی تاکید کرد: این شرکت آمادگی خود را اعلام کرده و قرار است در منطقه ویژه علم و فناوری بوشهر و آذربایجان شرقی به عنوان مشاور بین المللی فعالیت کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر