افزایش شدت رکود در بازار لوازم خانگی

بانک ها کاسبی می کنند

عصر کالا- رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی فلزی و آشپزخانه گفت: شدت رکود و کسادی بازار افزایش یافته و تا زمانی که معامله ای در بازار صورت نگیرد کاهش نرخ تورم امری بدیهی است.

افزایش شدت رکود در بازار لوازم خانگی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ؛ فریدون نصیری رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی فلزی و آشپزخانه در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،با اشاره به افزایش شدت رکود حاکم بر بازار بیان کرد: خارج کردن نقدینگی از بازار به روش های مختلف عامل اصلی کاهش نرخ تورم شده و تا زمانی که معامله ای در بازار صورت نگیرد این امر همچنان ادامه دارد.

    وی در این راستا ادامه داد: میانگین 20 الی 25 درصد چک های کسبه در بازار برگشت خورده و این میزان به بانک ها و دستگاه های نظارتی منعکس نمی شود.

    نصیری در خصوص عدم فروش تولیدکنندگان به صورت نقد به توزیع‌ کنندگان بیان کرد: نخستین عامل، نقدینگی اندک توزیع کنندگان بوده‌ و همچنین ارائه کالا با دریافت چک های بلند مدت توسط تولیدکننده های قدرتمند از دیگر عوامل است و البته در وضعیت بازار فعلی دریافت چک های بلند مدت شیوه ی مطلوب فروش تولیدات توسط تولیدکننده است.

    رئیس اتحادیه در رابطه با اینکه این اواخر بانک های کشور نقش زیادی بر رکود بازار داشته اند افزود: اکثر بانک های کشور با حضور چند کارمند کاسبی کردن را در دستور کار خود قرار داده اند و هر کدام بر سر ارائه سود بالا برای تسهیلات خود رقابت می کنند. وظیفه ی بانک ها دستگیری و تسهیل امور بازار مولد است اما این امر را وظیفه ی خود نمی دانند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر