پیشنهاد رئیس کمیسیون انرژی اتاق تهران به دولت دوازدهم:

برای حمایت از تولید داخلی ال سی ریالی گشایش یابد

عصر کالا- شمس اردکانی پیشنهاد داد برای حمایت از تولید داخلی و خروج از رکود، بانک‌ها برای محصولات تولید داخل ال سی ریالی باز کنند.به‌طور مثال برای خرید لوازم‌خانگی مثل یخچال فریز بانک‌ها می‌توانند کل مبلغ این کالا را ال سی باز کند و خریدار با پرداخت یک‌ششم از مبلغ این کالا مابقی را به‌صورت اقساط بدون بهره خریداری کند.

برای حمایت از تولید داخلی ال سی ریالی گشایش یابد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از بولتن نیوز، رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران بابیان اینکه دولت دوازدهم باید اولویت خود را حمایت از تولید داخلی و اجرای اقتصاد مقاومتی قرار دهد، اظهار داشت: بخش عمده‌ای از پول یارانه‌ها تبدیل به کالاهای خارجی می‌شود درحالی‌که بانک‌ها می‌توانند با باز کردن LC ریالی (گشایش اعتبار اسنادی) برای خرید محصولات تولید داخل به کمک تولیدکننده‌های داخلی بشتابند.

    وی افزود: به‌طور مثال برای خرید لوازم‌خانگی مثل یخچال فریز بانک‌ها می‌توانند کل مبلغ این کالا را ال سی باز کند و خریدار با پرداخت یک‌ششم از مبلغ این کالا مابقی را به‌صورت اقساط بدون بهره خریداری کند. این کار سبب می‌شود تا هم منابع بانک‌ها بازگشت مطمئنی داشته باشد و هم تولید داخلی رونق بگیرد و از همه مهم‌تر برای خریدار هم امکان خرید فراهم می‌شود.

    این کارشناس اقتصادی یادآور شد: باز کردن ال سی ریالی موجب تحریک تقاضای داخلی شده؛ مثلاً اگر محصولی مثل کولرآبی 500 هزار تومان است، خریدار با پیش‌پرداخت یک‌صد هزار تومان به‌صورت نقدی و مابقی به‌صورت اقساط می‌تواند محصول موردنیاز خود را از کالاهای تولید داخل تأمین کرده و مابقی پول این کالا را به‌صورت اقساط با تضمین بانک‌ها پرداخت کند.

    شمس اردکانی این طرح را موجب رونق تولید و ایجاد اشتغال خواهد و یادآور شد: بارونق تولید، رکود از اقتصاد خارج‌شده و شرایط برای ایجاد شغل‌های جدید فراهم می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر